Hoofdstuk 38: Safe the sound.

378 18 7
                                    

heeey, nieuw deeltje woehoeeee!!!! Omdat ik 8 dagen naar Aosta ben, schrijf ik het volgend hoofdstuk na 6 votes en 6 likes. Veel leesplezier xx

Jade Pov:

Zenuwachtig beer ik rond in mijn slaapkamer.

Binnen een kwartiertje vertrekken we voor the voice. Ik ben bang dat mijn meiden misschien fout zullen zingen uit de stress... Maar normaal, als het goed gaat, doen ze heel de zaal smelten met hun engelenstem. Dus, laten we hopen voor het 2 de. Maar het minder leuke aan deze uitstap is dat Niall daar ook zal zijn. Ik ga hem echt geen blik waardig meer gunnen. Dat hij maar met zijn model gaat kussen. -.-

"Jade! We gaan vertrekken." hoor ik Simon beneden aan de trap roepen. "Oke." roep ik luid. Ik graai mijn gsm van mijn nachttafeltje en loop de trap af. Voor onze deur staat een glinsterend zwarte limousine. Wauw, Ik kan nog altijd niet geloven dat die hier staat voor mij en Simon natuurlijk.

Het portier wordt voor me geopend en ik plof me neer op de achterbank. De plek naast me deukt ook in. "Simon mag ik je een vraagje stellen?" zeg ik geheimzinnig.  "Jep, vraag maar raak." Ik begin te grijzen. "Ok dit vind ik eng." stamelt hij. "Ben je verliefd op de mama van Megan." Vraag ik. Ok, ik ben raar dat ik zo een vragen durf stellen aan De Simon.

Zijn gezicht wordt helemaal rood. "Nee..." stottert hij. Ik lach, "Ja ja... Tuurlijk ." ,en stuur een sms'je naar Megan. *Begint jou moeder ook te blozen als je over Simon begint?* Verzenden. "Naar wie stuur je." vraagt Simon me. "Euhm... Een oude jeugdvriendin." Man, ik kan echt niet liegen. Voor hij iets kan zeggen, trilt mijn gsm en kijk ik  naar het antwoord. "Ja, volgens mij is ze smoor op jou vader." Ik glimlach poeslief naar Simon, die me vragend aankijkt en typ. "Zorg dat je mama morgen om 11 uur in het park staat. Ik denk dat we cupido gaan mogen spelen." Verzenden "Is goed. Tot morgen. xxx Megan."  De auto stopt. "We zijn er."

Eenmaal toegekomen ontfermen zich direct mijn vast groepje stylisten rond mij. "Jade, hoe zien je nagels er weer uit?" schreeuwt Maartje. "En je wenkbrauwen zijn een bos." roept Pauline. "En je haren, je hebt toch die crème gebruikt die we je hebben meegegeven?!" Ze neemt een pluk tussen haar handen. "Je haar split in punten. Nee dus." "En je lippen zijn helemaal gebarsten. Ooit al gehoord van lippebalsem." schreeuwt Pauline wanhopig. Ik rol mijn ogen. Mijn hoofd staat er nu echt niet naar hoe ik eruit zie.

Ik zie in een hoekje Cinna staan kijken. Ik loop naar hem toe en hij trekt me in een warme knuffel. "Sorry voor hun. Ze waren gewoon weer zo opgewonden dat ze jou mochten opmaken." fluistert hij in mijn oor. "Is niets Cinna. Dit hoort er nu eenmaal bij." fluister ik zachtjes terug "Ok, maar we moeten je dus vandaag presenteren. Wat denk je van... Uuhm," hij loopt een rondje rond me, "een echte girly look." Ik knik. Hij geeft me een wit kleedje met bloemen op en band met bloemen voor in mijn haar. "Wat denk je?" vraagt hij terwijl ik er naar staar. "Het is prachtig zoals altijd." Zijn mondhoeken krullen naar boven.

Even later heb ik alles aangetrokken en beginnen ze aan mijn make-up. Een hele lichte had ik hen horen zeggen. Puur naturel.

Achter mij hoor ik de deur opengaan. Maartje sist tegen iemand. "Ga weg." Die persoon blijft koppig staan. "Nee, niet voor ik haar even heb gesproken." Deze warme stem ken ik. "Niall" schoot me te binnen. Ik draai me met een ruk om en kijk in Niall's helderblauwe kijkers. "Jade." mompelt hij versteend.  "Niall, ga weg. Ik wil je niet meer zien." zeg ik stil.

Cinna loopt naar de deur en smijt hem voor Niall's neus dicht. Er lopen tranen uit mijn ogen als ik nog net zijn teleurgestelde blik opvang. "Verdomme nu is je make-up naar de knoppen." vloeken mijn stylisten. Ze bevelen dat ik mijn ogen moet sluiten, terwijl ze me verder opmaken. Ik voel dat ze lichte krullen in mijn haar leggen. "Je mag je ogen weer openen." Ik open ze en zie dat alles zo prachtig is. "Dankje." krijg ik nog net over mijn lippen. Maartje en Pauline beginnen opgewonden op en neer te springen. "Je wordt zowieso de ster van de avond." schreeuwen ze.

Me and my guitarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu