Ch.4

337 23 0
                                    

*Suho pov*

Hari ini omma suruh aku masuk office. Aku belum ready lagi nak buat semua ni. Result final exam pun belum keluar lagi omma dah suruh aku start kerja. Sepatut nya aku rehat je kat rumah sampai result keluar ni tak.

Omma: kenapa buat muka monyok macam tu?

Aku: saya belum ready lagi lah omma.

Omma: junmyeon kena ready lah.

Aku: nikan masa cuti saya.

Omma: omma dah bagi seminggu cuti so today omma suruh assistant appa kamu yang ajar semua ni. Tak lama lagi kamu lah yang urus kan syarikat ni.

Aku: ne omma.

Omma: sekarang ni omma nak introduce anak omma ni kat semua stuff.

Aku: mesti ke buat macam tu omma?

Omma: mestilah..

Aku: okay..

Skip at the afternoon..

Sekarang ni lunch time aku dah janji nak lepak ngan Chanyeol dan Kai. Diorang tu je kawan yang aku ada mereka tu lah jugak tempat aku buang semua stress aku.

Kai: hyung jauh temenung?

Chanyeol: ingat kat budak nerd tu lah.

Kai: dah ketagih lah tu.

Aku: apa korang merepek ni? Datang je terus nak buat andaian bodoh korang tu.

Kai: takkan marah kut..

Aku: aku tak marah.

Chanyeol: habistu kenapa monyok je?

Aku: aku stress lah omma aku paksa aku masuk office hari ni.

Kai: patutlah segak semacam hyung hari ni. Dengan suit bagai rupanya dah start kerja.

Aku: macam tu lah. Stress aku tau. Banyak benda yang kena aku pelajari.

Chanyeol: hyung kan satu satu nya anak Mr. Kim so hyung lah yang kena manage company tu nanti.

Aku: aku tau lah aku yang kena manage company tu tapi bagilah aku masa sikit untuk rehat. Ni tak cuti aku pun omma aku suruh aku start kerja.

Kai: okay apa. Start kerja awal dapat mengorat staff perempuan kat office.

Aku: yang tu memang aku tak buat. Aku takde masa nak buat benda tu. Sekarang ni aku akan focus untuk kerja aku. Tunggu lah 4 or 5 tahun lagi baru aku nak cari seorang perempuan untuk jadi wife aku.

Chanyeol: tak nak cari yeojachingu ke?

Aku: malas nak jaga jodoh orang. Nanti bila dah dapat sorang yeoja aku terus ajak kawin.

Kai: mustahil lah hyung ni nak kawin. Dia takkan pandang perempuan pun. In my prediction dia akan kawin 10 tahun akan datang.

Aku: mungkin jugak.

Chanyeol: tak fun lah hidup macam hyung ni.

Aku: my life not yours.

Chanyeol: taulah tak payah nak emo sangat.

Kai: hyung kitorang belum boleh start kerja ngan hyung ke?

Aku: tunggu lah keputusan korang.

Kai: hmmm.. lama lagi lah tu..

*Hani pov*

Dah 5 hari aku tak keluar dari rumah aku ni. Aku rasa aku masih trauma dengan kejadian malam tu. Aku rasa takut nak keluar seorang diri. Buat masa ni orang yang aku tak kenal semua nya orang jahat temasuk jugal jiran jiran aku.

Xiumin: oppa kan tengah cakap ni tak nak dengar ke?

Aku: oppa nak cakap apa?

Xiumin: lepas keluar result nanti nak buat apa? Nak sambung study lagi tak?

Aku: study lagi? Entah lah oppa. Saya tak tau nak buat apa.

Xiumin: oppa ada satu cadangan.

Aku: apa dia?

Xiumin: ikut oppa belajar luar negeri.

Aku: habis tu siapa nak jaga omma?

Xiumin: omma kan selalu busy dengan company kita tu.

Aku: takkan saya nak ikut oppa dalam bidang architect tu? Saya kan tak ambil bidang tu.

Xiumin: nanti hani pilih lah bidang yang hani suka.

Aku: nantilah saya fikir kan tentang tu oppa. Mungkin saya memang patut pegi sambung belajar lagi. Supaya saya dapat lupa kan apa yang berlaku kat sini.

Xiumin: oppa tau adik oppa ni pandai befikir yang terbaik untuk kebaikkan kamu.

Aku: *senyum*

Xiumin: macam tu lah adik oppa. Senyum Hani tu buat oppa happy sebab sekarang ni hani dah boleh senyum berbandingan dengan sebelum ni.

Aku: oppa Hani belum kuat lagi nak hadapi semua ni. But saya harap oppa tolong saya lupakan semua yang terjadi.

Xiumin: kamu tau tak oppa masih tak puas hati sebab pihak polis dah tutup case ni sebab takde bukti yang kukuh.

Aku: biarlah oppa benda dah jadi..

3 orang lelaki jahanam tu memang pintar. Mereka tidak tinggal kan satu benda kat aku untuk dijadikan bukti. Kalau suatu hari nanti tuhan tunjuk kan siapa perogol tu aku takkan maafkan dia seumur hidup aku termasuk jugak 2 orang lelaki yang culik aku tu.

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now