*Hani pov*
Sekarang ni aku kat tadika Suyeon. Sebab ada perjumpaan ibu bapa. Well Suho oppa belum sampai lagi. Mana dia ni? Kata nak datang? Eh? Aku tak boleh berharap kat Suho oppa kalau dia tak datang pun memang takde kena mengena dengan event pagi ni. Sukahati dia lah kalau dia tak jadi datang.
Cikgu: diminta semua murid duduk bersama omma dan appa korang.
Suyeon: mummy mana daddy? *duduk sebelah saya*
Aku: tak tau. Tak datang kut.
?: siapa kata daddy tak datang?
Suyeon: daddy?
Suho: sorry oppa lambat.
Aku: takpe saya ingat oppa tak jadi datang.
Suho: oppa kan dah janji. Suyeon sini duduk kat atas peha daddy.
Suyeon: ne.
Cikgu: so semua parents dah ada kat sini. Kita mula kat perbincangan ini sekarang.
After 45 minutes...
Cikgu: itu sahaja lah perbincangan untuk hari ini. Semua ibu bapa dan murid murid dijemput makan makanan yang telah disedia kan. *senyum*
Suyeon: mummy ppali tadi saya nampak ada cupcake sedap.
Aku: bila nampak makanan je terus jadi macam ni.
Suho: budak budak memang macam tu.
Suyeon: ppaliwa!
Aku: yelah yelah..
Selepas makan..
?: ini anak encik berdua ke?
Suho: ne ini anak kitaorang. *angguk + senyum*
?: patut lah anak ni nampak comel dan cantik. Sebab omma dan appa dia cantik dan handsome.
Suho: *senyum*
?: wajah dia sama macam appa dia. Tengok kat pipi dia. Mata dia ikut omma dia. Comel.
Aku: terima kasih lah atas pujian tu. *bow*
?: kitaorang kena balik. Majlis pun dah selesai. Budak budak dah start nak belajar.
Aku: okay. Kita pun nak balik juga.
?: kita balik dulu lah ye nanti jumpa lagi. *tinggal kan kitaorang*
Suho: ne. *bow*
Suyeon: mummy dah nak balik ke?
Aku: ye mummy dan daddy kena pergi kerja sekarang. So jangan nakal nakal ye. Nanti ada orang akan jemput Suyeon balik.
Suyeon: bosanlah mummy asyik balik dengan driver grandma.
Aku: ikut je lah driver grandma tu. We really need to go now.
Suyeon: ne mummy. Jumpa kat rumah nanti.
Aku: ne.
Suyeon: bye daddy see you again next time.
Suho: ne aegi. *cium dahi suyeon*
Aku: jom oppa nanti lambat pulak nak masuk office.
Suho: okay kejap. Suyeon jangan nakal tau.
Suyeon: ne daddy.
Kat dalam kereta..
Aku: oppa saya minta maaf.
Suho: nak minta maaf sebab apa?
Aku: tadi encik tu kata muka oppa sama ngan suyeon. Oppa kan bukan daddy kandung dia.
Suho: takde hal lah oppa suka bila ada orang cakap macam tu. Macam betul betul ada anak pulak.
Aku rasa tak selesa bila dia cakap macam tu. Suho oppa tu pun bukan daddy kandung Suyeon.
Skip kat office...
Banyak nye file yang kena oppa sign hari ni? Aku malas lah nak masuk bilik dia. Dah lah aku selalu duduk dalam bilik oppa tu lama sebab oppa nak borak ngan aku. Aku tak nak lah nanti staff lain fikir aku ngan oppa ada something. Aku ada jugak dengar dari Yoona unni yang satu bangunan ni suka sangat buat gossip tentang aku dan oppa. Ada jugak yang kata aku goda oppa. Aku tak pernah buat benda tu. And memang taklah.
*intercom*
Suho: bawa semua file tu sekarang kenapa lama sangat nak bawa file tu?
Aku: ne.
Dengan langkah malas aku kena jugak hantar file ni kat bilik oppa. Aku tak tau lah kenapa mood aku hari ni sensitive sangat.
Suho: masuk bilik oppa pun kena mengelamun macam tu ke?
Sejak bila pulak aku dah masuk bilik dia ni? Bukan aku depan pintu ke tadi? Yah!
Aku: ni semua file yang oppa minta. *letak file depan dia*
Suho: kalau ye pun duduk lah dulu.
Aku: takpe lah saya berdiri je. Lagipun banyak lagi kerja kat luar tu.
Suho: moody je. Kenapa?
Aku: oppa? Boleh tak kita jangan selalu buat macam ni.
Suho: macam mana?
Aku: oppa suruh saya buat kerja saya dalam bilik oppa ni lah. Staff lain dah salah sangka dengan saya lah.
Suho: sebab tu lah Hani moody kan?
Aku: saya taknak lah orang kata saya ni ambil kesempatan kat oppa.
Suho: oppa tak rasa pun Hani ambil kesempatan kat oppa. So peduli dengan apa orang kata. Nanti oppa akan uruskan semua tu.
Aku: oppa nak buat apa?
Suho: oppa nak cari siapa yang suka buat gossip murahan tu.
Aku: oppa jangan lah. Nanti diorang kata saya mengadu pula.
Suho: yelah yelah. Tapi Hani kena sabar dengan apa yang orang kata. Oppa je tahu siapa yang salah siapa yang betul.
Aku: *angguk*
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...