Ch.35

229 18 0
                                    

*Hani pov*

So hari ni aku kena tidur kat rumah mertua aku. Bukan aku tak suka tinggal kat rumah ni. Aku suka sangat tapi omma Suho oppa yang taknak tengok aku. Kitaorang kena berlakun baik didepan ahbeoji dan suho oppa. Aku tak lah belakun, omma Suho oppa tu yang nampak sangat terpaksa belakun baik kat aku. Dah 3 bulan aku kawin ngan Suho oppa. Dia tetap tak suka kat aku. Dah macam macam aku buat untuk pikat hati mak mertua aku tapi dia tetap taknak.

Ahbeoji: tengah fikir apa tu?

Aku: ahbeoji? Takde apa yang saya tengah fikirkan.

Ahbeoji: ohh.. kenapa suyeon tak ikut tidur kat sini malam ni?

Aku: dia kata nak pegi jalan jalan ngan samchon dia.

Ahbeoji: ohh rindu pulak kat cucu appa tu.

Suho: yeobo?

Aku: ne?

Suho: buat apa kat luar ni? Appa kan sejuk ni.

Ahbeoji: tengah borak ngan Hani.

Suho: appa masuklah nanti appa sakit..

Ahbeoji: yelah appa pegi masuk dulu ye Hani?

Aku: ne ahbeoji. *bow*

Ahbeoji: *tinggalkan kitaorang*

Suho: jom masuk?

Aku: taknak..

Suho: waeyo? *backhugging*

Aku: nak tenang kan fikiran.

Suho: awak ada masalah ke?

Aku: takde.

Suho: yeke? Ke awak ada stress sebab kerja?

Aku: taklah sebab kerja.. oppa lagi stress kalau tentang kerja right?

Suho: yeap but oppa dah biasa. And oppa boleh hilang kan stress tu when I'm with you and when I'm with Suyeon.

Aku: yeke?

Suho: iye.. kat tempat kerja je awak boleh tengok oppa stress. Kalau kat rumah oppa ketepikan semua stress yang ada kat office.

Aku: baguslah macam tu.

Suho: jom masuk..

Aku: okay.

Suho: nak tengok movie tak?

Aku: saya okay je.

Suho: okay jom..

Kat ruang tamu..

Aku: nak tengok movie apa?

Suho: oppa pun tak tau nak pilih movie apa.

Aku: hmmm~~

Omma: boleh omma cakap dengan korang berdua sekejap?

Suho: boleh omma. Apadia?

Omma: omma straight to the point jelah.

Suho: okay cakap jelah omma.

Omma: korang berdua dah kawin 3 bulan. Belum ada tanda tanda Hani ni mengandung ke?

Aku: belum ada lagi..

Omma: habistu bila omma nak dapat cucu? Omma nak kamu berdua kawin cepat sebab nak kamu berdua bagi omma cucu.

Suho: kan Suyeon tu cucu omma jugak.

Omma: omma tak anggap pun dia tu cucu omma sebab bukan darah daging kamu pun.

Suho: walaupun dia bukan darah daging saya tapi saya dah anggap dia macam anak saya sendiri.

Omma: omma nak cucu secepat mungkin. Kalau korang berdua tak dapat penuhi permintaan omma, omma nak korang bercerai dan kamu junmyeon kena kawin dengan pilihan omma.

Suho: apani omma? Takde siapa yang akan becerai or kawin lagi.

Omma: kalau taknak bagi omma cucu.

Suho: okay saya akan buktikan yang saya dan hani dapat bagi omma cucu.

Kali ini aku rasa omma Suho oppa memang nak sangat aku berpisah dengan oppa. Dia memang nak tengok aku tak bahagia ngan Suho oppa.

Omma: jangan cakap je. Omma nak sangat ada cucu secepat mungkin. *tinggalkan kitaorang*

Suho: oppa minta maaf...

Aku: nak minta maaf? Untuk apa?

Suho: bila omma kata dia tak anggap Suyeon tu cucu dia.

Aku: ohh takpe..

Suho: jeongmal mianhae..

Aku: gwaenchanayo.. saya tak kisah omma nak cakap macam tu kat saya. Suyeon memang bukan cucu dia pun.

Suho: tapi omma tak sepatutnya cakap macam tu depan awak..

Aku: takpe saya okay.

Suho: so kita kena bagi omma cucu cepat cepat. Oppa rasa Suyeon pun tak sabar nak ada dongsaeng.

Aku: *angguk*

Suho: awak dah ready ke?

Aku: ready apa?

Suho: nak mengandung lagi.

Aku: as your wife saya memang dah ready nak jadi mummy untuk anak kita.

Suho: kalau oppa tukar nama gelaran mummy to omma boleh tak?

Aku: kenapa?

Suho: oppa tau awak dah biasa ngan panggilan tu. Panggilan tu too standard lah.

Aku: nanti oppa sendiri lah yang pujuk Suyeon untuk panggil kita omma dan appa. Saya tak kisah kalau nak tukar panggilan tu.

Suho: okay.

Aku: oppa nak ada berapa orang anak?

Suho: oppa nak ada 3 orang anak je. First Suyeon, second oppa nak baby boy then the third one pun baby boy so bila diorang dah besar nanti diorang dapat lah protect noona mereka.

Aku: kalau lebih daripada 3 macam mana?

Suho: oppa tak kisah pun.

Aku: kalau macam tu kita kena bagi omma cucu. Saya taknak lah kita berpisah disebabkan tak dapat bagi omma cucu.

Suho: awak nak sekarang ke?

Aku: sekarang apa?

Suho: process buat baby tu?

Aku: habistu bila lagi?

Suho: movie?

Aku: cancel. Awak nak ke kita berpisah sebab tak dapat bagi omma cucu?

Suho: jeoltae andwae!

Aku: so this is the time.

Suho: ne arasseoyo..

Cuma ini je jalan untuk omma terima aku sebagai menantu dia. Dah itu yang omma nak kan? Aku kena bagi omma cucu supaya omma terima aku sebagai menantunya..

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now