*Hani pov*
Tarik nafas dalam dalam dan hembus. Aku nervous sangat sangat sebab ni interview pertama aku kat korea. I hope I will get this job. Aku rasa pakaian yang aku pakai ni okay kut aku tak tau kenapa orang pandang aku semacam. Aku masih nampak macam budak nerd ke? Tak kut sebab aku dah tukar penampilan aku since aku dah tinggal kat New York. Sekarang ni aku harap interview aku akan berjalan ngan lancar.
Aku: Annyeonghaseyo Ahn Hee Yeon imnida. Saya datang sini ada interview.
Receptionist: sekejap ye.
Aku: ne. *angguk*
After a few seconds..
Receptionist: Hee Yeon sshi?
Aku: ne?
Receptionist: cik pegi kat tingkat 8 tunggu kat luar bilik CEO.
Aku: ne. Kamsahamnida. *bow*
*Suho pov*
Buat hal betul lah PA aku tu. Tiba tiba je nak berhenti kerja sebab husband dia suruh dia berhenti. Macam mana nak cari PA yang bagus macam dia tu.
Knock..knock..
Aku: come in.
?: tuan? Ada orang datang nak interview.
Aku: perempuan yang dari New York tu ke?
?: iye tuan.
Aku: suruh dia masuk sekarang.
After a few seconds...
?: Annyeonghaseyo. *bow*
Aku: have a sit.
?: kamsahamnida. *duduk depan aku*
*Hani pov*
Serious nye? Dia tak pandang aku pun. Tapi nampak kacak. Dengan kaca mata dia tu. Nampak handsome. Okay focus Hani. Kau datang sini nak interview. Tapi masalah nya aku dah duduk sini dah 10 minit. Dia asyik focus dengan kerja dia je.
?: tell me what is your name and age?
Aku: Ahn Hee Yeon imnida. Umur saya 24 tahun.
?: berapa lama dah kerja kat New York as Personal Assistant?
Aku: almost 2 years.
?: okay passed. Awak dah boleh start kerja esok. Come to the office before 9. Arrasseo?
Aku: ne. Kamsahmnida.
?: and my name is Kim Jun Myeon and I'm your boss starting from tomorrow.
Aku: ne Mr.Kim. *bow*
Mr.Kim: you may go now.
Aku: ne kamsahamnida. *keluar dari bilik tu*
Macam tu je ke interview aku? Dia just tanya nama, umur dan berapa lama aku dah pernah jadi PA? Wah! Senang nye. Dulu waktu kat New York bukan main susah aku nak dapat job tu tapi bila kat Korea soalan senang tu je untuk interview? Daebak! Tapi lepas ni aku kena kerja ngan bos besar. Mr.Kim tu CEO Kim Production. Fuhh tulah kedudukan paling tinggi kat company ni. Kenapa muda sangat CEO dia eh? Handsome pulak tu. Aku datang sini nak kerja bukan nak ngorat bos aku tu. Enough is enough aku takde masa nak bercinta.
*Suho pov*
Tak sangka PA aku tu cantik macam tu. Tak pernah tengok perempuan cantik macam tu. Tapi muka dia tak sama macam yang ada kat biodata dia ni. Kulit dia gelap sikit. But bila face to face boleh tahan cantik dia tu boleh buat jantung aku berhenti. Sepatut nya aku tanya dia soalan yang penting penting tapi bila tengok je muka dia aku boleh rasa yang dia tu boleh jadi pekerja yang baik.
?: hyung? Berangan nampak. *main terjah masuk*
Aku: ai korang ni nak belagak jadi boss ke? Lain kali ketuk lah pintu tu.
Kai: sorry lah.
Aku: korang takde kerja lain ke asyik nak ganggu aku?
Chanyeol: ada banyak lagi kerja kat bilik kitaorang tu.
Aku: tahu pun pegi lah buat kerja korang.
Kai: kitaorang datang sini nak tanya siapa perempuan cantik baru keluar dari bilik hyung ni?
Aku: oh perempuan tu. Ahn Hee Yeon PA baru aku.
Chanyeol: single lagi ke hyung?
Aku: dalam biodata dia kata dia belum kahwin lagi so dia single lah tu.
Kai: woah!
Aku: jangan nak mengada ngada nak ganggu PA baru aku tu. Korang tu dah kawin. Korang urus kan je rumah tangga korang tu.
Chanyeol: yelah hyung.
Kai: tak sangka pulak tak lama lagi kita akan ada kakak ipar.
Aku: dah jangan merepek. Pegi buat kerja korang sekarang.
Chanyeol: kita tak merepek lah hyung kita tau hyung suka kat perempuan tu. Dah lah cantik, kurus then sexy pulak tu.
Kai: tak sangka jugak hati batu hyung dah terbuka untuk menerima seorang yeoja untuk jadi pendamping hidup hyung.
Aku: korang keluar sekarang. Sebelum aku bagitahu bini korang yang korang berdua suka sangat ngorat staff perempuan kat sini.
Kai: wei hyung jangan lah. Bini kitaorang tu ganas hyung.
Aku: tau takpe. Tulah balasan korang berdua dapat bini brutal. Siapa suruh jadi bad boy waktu single, sekarang ni korang jugak yang dapat bad girl kan?
Chanyeol: jom lah Kai kita sambung buat kerja buang masa dengar hyung tu asyik nak ejek kita benda yang same je.
Aku: *geleng kepala*
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...