*Hani pov*
Aku dapat tengok perubahan kat wajah Lay oppa. Dia nampak marah.. apa yang aku tengah fikirkan ni. Takkan dia nak jealous kut. Tak mungkin lah dia nak jealous..
Lay: awak dengan boss awak tu ada something ke?
Aku: mana ada. Kita just macam boss and pekerja.
Lay: oh okay. Jom oppa belanja minum nak? Boleh borak lama sikit.
Aku: okay. *senyum*
*Suho pov*
Sekarang ni almost pukul 5. Aku terlelap pulak aku tak lah letih sangat tadi. And bila aku bangun je Hani dah takde kat bilik dia pegi mana? Maybe dia pegi jalan jalan around hotel ni kut. Wait siapa lelaki yang tengah borak dengan Hani kat lobby tu? Diorang nampak macam rapat sangat. Cara lelaki tu pandang Hani pun nampak macam lain. Siapa lelaki tu? Kenapa aku tiba tiba rasa sakit hati pulak ni? Aku jealous? Aku dah suka kat Hani ke?
Aku: hani?
Hani: oppa dah bangun? *berdiri*
Aku: *senyum*
Hani: meeting dah nak start? Aduhh.. dah almost pukul 5 lah. Oppa mian..
Aku: takpe.
Hani: oppa ni Doctor Lay doctor peribadi omma saya.
Aku: saya junmyeon. *salam dengan Lay*
Lay: *senyum*
Hani: lay oppa saya kena pegi sekarang sebab boss saya ada meeting lepas ni. Nanti kita borak lagi eh?
Lay: nanti kita borak lagi bila kat korea. *senyum*
Hani: okay. Oppa jom but saya kena ambil file kat bilik..
Aku: takpe oppa dah tolong bawa tadi.
Hani: mianhamnida oppa sebab saya lalai.
Aku: takpe okay jom kita pegi bilik meeting.
Hani: okay.
*Hani pov*
Aku rasa bersalah pulak kat Suho oppa. Kenapa aku boleh lalai sampai macam tu sekali. Ni sebab aku borak lama lama ngan Lay oppa kut. Sampai aku tak ingat jam boss aku nak meeting. Dah lah aku tak kejut kan dia awal sikit.
Suho: kenapa silent je?
Aku: umm nothing.
Suho: awak tak rehat ke tadi?
Aku: saya tak dapat nak rehat sebab saya tak letih sangat sebab tu jalan jalan kat kawasan hotel ni and saya terserempak dengan Lay oppa.
Suho: awak dah kenal dengan doctor tu lama ke?
Aku: lama jugaklah.. sebelum Suyeon lahir lagi.
Suho: ohh so awak memang rapat dengan doctor tu?
Aku: nak cakap saya rapat dengan dia macam tak jugak sebab saya dengan dia jarang berjumpa. Yelah dia busy dengan kerja dia. Lagipun sebelum ni saya kan tinggal kat NYC so memang jarang berjumpa.
Suho: ohh macamtu. Okay dah sampai. Ni lah bilik meeting yang kita nak pakai tu.
Aku: woah?
Suho: cantik kan?
Aku: daebak. Saya tak pernah tengok view macam ni.
Hotel ni memang terbaik. Bilik meeting yang ada kat sini semua permandangan nya pantai yang luas. Kalau aku jadi boss pun confirm hilang focus.
Suho: oppa selalu meeting kat sini sebab tempat ni cantik.
Aku: memang cantik. Daebak!
?: suho sorry lah lambat. *baru masuk*
Suho: gwaenchanyo.
?: kenapa omma kau tak jadi nak attend meeting ni?
Suho: fahamlah kan orang tua..
?: comfirm kau busy hari ni kan? Sorry lah buat kau datang sini secara emergency.
Suho: takde hal lah dah namanya business kan? Kena lah berkorban.
?: iye betul jugak. Anyway ni siapa? Wife kau eh?
Suho: bakal wife aku..
?: betul ke?
Suho: dia PA baru aku lah.
?: aku ingat dia ni betul betul bakal wife kau.
Suho: kalau betul pun tak salah jugak.
Apa yang suho oppa merepek ni? Kenapa dia cakap macam tu? Kenapa jantung aku bedegup dengan kencang bila cakap macam tu?
Suho: ni Hani PA baru aku and Hani this is my business partner Minho.
Aku: *senyum*
Minho: so boleh kita mulakan meeting kita?
Suho: boleh. Umm Hani tolong catitkan apa yang penting okay?
Aku: *angguk*
Skip lepas meeting..
Minho: ummm bulan depan wedding aku kau datang lah eh?
Suho: cepat nya kawin?
Minho: dah ada jodoh kan? Kena lah cepat cepat sebelum diambil orang.
Suho: betul jugak. Baguslah kau dah ada calon. Aku ni satu calon pun belum ada lagi. Omma aku kat rumah pun dah bising tanya bila nak bawa calon balik rumah.
Minho: calon depan mata taknak ke?
Suho: siapa?
Minho: PA kau yang cantik ni.
Mereka berdua ni kan kalau nak bercakap tu biarlah bertapis sikit ni tak depan muka aku.
Suho: kena tanya tuan punya badan dulu.
Minho: hahaha kau nikan suho orang ajak bergurau jelah kau tetap nak take serious.
Suho: tak fun lah kalau tak serious.
Rasa nak lari je dari ruang ni. Kenapa lah cerita kat sini? Aku malu lah. Encik Minho tu asyik nak puji aku je.
Minho: yelah yelah tak fun. So ni card jemputan datang tau jangan tak datang.
Suho: jangan risau lah kitaorang akan datang.
Minho: baguslah..
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...