Ch.39

216 19 0
                                    

*Suho pov*

Dah seminggu Hani tak masuk office.. Aku pun dah tak tentu arah nak buat kerja.. sekejap fikir tentang kerja. Sekejap fikir tentang masalah aku ngan Hani. Macam mana aku nak buat dia maafkan aku? Aku dah minta maaf kat family dia. Omma dia okay je then Umin hyung pukul aku sebab itu je yang boleh buat dia rasa puas hati sebagai balasan aku dah rosak kan Hani. Aku taknak kehilangan Hani..

Phone ringing..

From: Omma..

Aku: ye omma?

Omma: suyeon..

Aku: kenapa suyeon?

Omma: dia masuk hospital.

Aku: kenapa sampai macam tu?

Omma: badan dia panas sangat.

Aku: junmyeon pegi sekarang..

Omma: okay.

Call ended..

Kesian kat Suyeon.. dia demam sebab rindu sangat kat Hani.. mungkin dia dah benci sangat kat aku dan Suyeon sampai dia tak kisah Suyeon demam. Aku dah banyak kali message dia. Satu pun dia tak reply..

Kat hospital..

Aku: omma dah call Hani tak?

Omma: Hani tak jawab. Omma call omma dia.

Aku: ohh..

Omma: kesian kat Suyeon.. dia rindu sangat kat Hani. *usap rambut Suyeon*

Aku: ni semua salah saya omma. Kalau saya tak terima cabaran kai dan chanyeol semua ni tak jadi..

Omma: sudah lah junmyeon.. benda yang lepas tu biarlah.. sekarang ni yang penting ialah Suyeon. Dia kena jumpa Hani jugak.

Aku: Hani taknak jumpa dia lah omma. Dia dah benci tengok kitaorang ni.

Omma: sebagai seorang ibu omma tak rasa dia benci kat Suyeon. Mana ada ibu benci kat anak dia.

?: suyeon? *tiba tiba masuk*

Aku: Hani?

Hani: suyeon? *pegi kat katil suyeon*

Betul kata omma mana ada seorang ibu benci kat anak dia. Aku tak kisah kalau Hani nak benci kat aku asalkan dia tak benci Suyeon..

Suyeon: mum...my? *dah sedar*

Hani: yes..this is mummy..

Suyeon: saya rindu mummy sangat sangat..

Hani: mianhaeyo..

Suyeon: kenapa mummy tinggalkan saya dan daddy? Mummy tak sayang kitaorang lagi ke?

Hani: mummy sayang Suyeon.. mummy minta maaf sebab tinggalkan Suyeon..

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now