Ch.10

281 26 0
                                    

*Hani pov*

Finally dah sampai rumah. Boleh tahan jugak aku pegi shopping sorang sorang. Aku kena shopping baju baru esok dah start kerja. Then lepas shopping aku pegi ambik Suyeon kat tadika then bawa dia lunch and lepastu kitaorang balik sebab aku dah penat.

Suyeon: mummy?

Aku: waeyo?

Suyeon: saya ada homework.

Aku: okay then?

Suyeon: teacher suruh lukis about our family.

Aku: ohh. Lukis jelah mummy, uncle umin, grandma and suyeon.

Suyeon: teacher said i must draw my mummy, daddy and me.

Aku: ohh.

Suyeon: but you said to me daddy dah lama meninggal.

Aku: so suyeon just lukis mummy and suyeon. Daddy kan dah takde so tak baik lukis orang yang dah takde.

Suyeon: ne mummy. *senyum*

Aku: sekarang ni suyeon tukar baju dulu then rehat okay? Lepas tu mummy tolong suyeon buat homework.

Suyeon: ne. *angguk*

Suyeon tak tahu dia siapa. Aku takkan bagitahu dia siapa daddy dia. Aku taknak dia sedih. Tunggulah dia besar sikit nanti masa tu aku rasa dia boleh terima siapa dia.

Skip petang...

Aku: yeay dah siap. Pandai anak mummy lukis.

Suyeon: hehe..

Aku: but why lukis mummy macam ni? Kenapa mummy nampak besinar dalam lukisan suyeon?

Suyeon: selalu nya kat dalam tv orang yang cantik mesti besinar.

Aku: kenapa tak lukis yang shiny tu kat suyeon? Anak mummy ni pun cantik jugak.

Suyeon: muka saya tak sama macam mummy. Memang tak sama pun macam mummy.

Aku: mwo? Wae?

Suyeon: sebab muka suyeon sama ngan muka daddy.

I have to admit that muka Suyeon memang tak sama ngan aku. She just have my eyes. Then yang lain tu maybe dia dapat from his dad. Mungkin orang yang rogol aku tu a good looking guy.

Suyeon: mummy uncle umin belum balik lagi ke? Dia kata nak main ngan saya.

Aku: kejap lagi dia balik lah tu.

After a minutes...

Xiumin: Suyeon uncle dah balik..

Suyeon: uncle umin. *pegi peluk oppa*

Xiumin: how are you today princess?

Suyeon: I'm good.

Omma: suyeon?

Suyeon: grandma.. did you buy something for me?

Omma: no. Mianhae.. grandma tak pegi kedai. Esok kita pegi shopping nak? Lepas balik sekolah. Grandma free esok.

Suyeon: *angguk*

Aku: sebut je tentang shopping mesti dia nak.

Xiumin: tengok mummy dia lah. Mummy dia pun kaki shopping sekarang ni.

Aku: ish oppa ni bising nanti Suyeon ikut saya lah jadi kaki shopping.

Xiumin: takpe nanti oppa bagi dia duit banyak banyak.

Aku: yah! Jangan lah. Nanti dia pandai bazir kan duit.

Xiumin: oppa gurau jelah.

Omma: sebenar nya kamu interview kat mana tadi Hani?

Aku: kat KIM Production.

Omma: tukan company kawan omma. Ingat tak?

Aku: kawan omma yang mana eh?

Omma: ingat tak waktu kamu graduate. Omma kenal kan kamu ngan Mrs.Kim?

Aku: tak ingat lah omma. Maybe sebab saya baru jumpa dia sekali kut.

Omma: hmm betul jugak. So interview kamu macam mana? Okay tak?

Aku: at first tu saya takut lah sebab saya interview terus dengan CEO company tu.

Xiumin: jinjja? So tak dapat lah job tu?

Aku: saya belum habis lagi lah oppa.

Xiumin: yeke? Hehe..

Aku: Mr.Kim tu suruh saya jadi Personal Assistant dia esok. And interview saya just a simple questions dia tanya nama, umur and berapa lama dah kerja as PA kat new york.

Xiumin: senang nye?

Omma: mungkin sebab anak omma ni cantik kut sebab tu tanya soalan senang macam tu.

Aku: takde lah omma. Dah takdir Hani dapat job tu. Dapat juga pendapatan untuk si kecik ni nanti. *usap rambut suyeon*

Xiumin: okay to celebrate nanti kita dinner kat luar. Oppa belanja.

Suyeon: yeay uncle belanja!

Aku: budak ni kan cakap je pasal makanan semua nya nak ngap.

Suyeon: korean food is always the best.

Xiumin: dia dah suka lah tu makanan korea since tinggal kat sini.

Omma: bagus lah. Jangan asyik nak minta makanan western pulak.

Aku: yelah omma dah tu je makanan orang selalu makan kat New York bukan senang nak cari Korean food kat New York tu. And saya memang takde masa nak cari pun waktu kat sana.

Xiumin: haha atleast Hani dah bawa Suyeon ni balik Korea waktu umur dia macam ni. Kalau tak confirm dia tak nak balik sini.

Omma: iye. Kalau Hani dan Suyeon terus tinggal kat New York tak taulah macam mana hidup diorang ni kat sana.

Aku: saya memang taknak tinggal kat sana selama nya lah omma. Takde apa apa pun kat sana tu.

Xiumin: tau takpe.

Aku: okay dah. Suyeon jom kita bersiap. Uncle nak bawa dinner kat luar kan?

Suyeon: okay mummy.

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now