Ch.14

263 24 0
                                    

*Suho pov*

Stress lah bila fikir tentang calon wife ni. Dah sebulan aku cari calon yang sesuai and dah lebih 20 blind date saya pergi tak juga ada hasil. Aku kasihan kat Hani sebab dia yang handle semua blind date tu. Dia yang uruskan semua tempat and perempuan yang sesuai untuk aku tapi satu perempuan pun tak ada yang the best for me.

Chanyeol: kat sini pun nak berangan ke hyung?

Aku: aku tengah fikir nak cari calon bini ni.

Kai: kenapa tak ajak PA hyung tu kawin?

Aku: huh? Dia nak ke kat aku?

Chanyeol: kenapa susah susah cari calon lain. Kat depan mata kan dah ada. Dia tu okay apa? Dah lah cantik. Sexy pulak tu.

Aku: kalau dia accept aku, aku tak lah kisah kan? Kalau anak dia tak dapat accept aku macam mana?

Kai: mwo? Dia ada anak?

Aku: yeap aku pernah jumpa dengan anak dia tu. Comel sangat.

Chanyeol: hyung suka kat PA hyung tu ke?

Aku: tak tau..

Kai: tak payah susah susah cari calon lain. Kawin je dengan PA hyung tu. And kalau hyung nak pikat dia, pegi pikat anak dia dulu.

Aku: huh?

Chanyeol: hmm ambil hati anak dia dulu kalau anak dia suka kat hyung tak mustahil nanti dia pun terpikat kat hyung.

Kai: thats right. Kita tak bagi idea jahat tau.

Aku: macam bagus jugak idea tu.

Chanyeol: and hyung sejak kenal PA hyung tu jarang nak keluar dengan kitaorang.

Aku: sekarang ni aku tak keluar dengan korang ke?

Kai: weekend je. Itu pun waktu siang.

Aku: aku malas nak keluar malam lagi. Bosan. Korang nikan berubah lah. Jaga anak bini korang kat rumah.

Chanyeol: yelah hyung kita dah takde geng lagi so kita dah jarang pegi club.

Aku: bagus bagus.

Kai: kita sekarang lebih suka luang kan masa kat rumah.

Aku: baguslah korang dah berubah. Jangan asyik nak ngorat perempuan.

Chanyeol: kita dah malas buat benda semua tu.

Aku: woah? Aku tak percaya kat korang boleh berubah macam ni.

Kai: kita ni dah jadi appa so berubah lah untuk family.

Aku: aku macam tak percaya korang cakap macam tu. Rasa nak gelak puas puas.

Chanyeol: nanti hyung akan rasa jugak bila dah jadi appa.

Aku: yelah yelah..

*Hani pov*

Weekend macam ni nak pegi mana eh? Nak bawak si kecik ni jalan jalan? Tapi aku tak tau nak bawa dia pegi mana.

Beep beep..

Message from: Suho oppa.

Petang nanti free tak? Oppa nak ajak Suyeon pegi main kat playground boleh tak?

Sejak bila pula oppa ni nak ajak Suyeon pegi keluar?

Aku: suyeon nak keluar tak petang nanti?

Suyeon: nak. *senyum lebar*

Aku: uncle junmyeon ajak main kat playground nak tak?

Suyeon: uncle handsome nak ajak saya pegi main kat playground? Nak nak..

Aku: okay.

Reply to: Suho oppa.

Petang nanti memang free pun. Nak ajak Suyeon je?

Dia tak ajak aku pun. Kan Suyeon tu anak aku takkan aku nak biar anak aku ikut orang yang dia baru kenal.

Message from: Suho oppa.

Ohh nanti oppa jemput ye. Oppa ajak Hani dan Suyeon sekali takkan nak bawa anak Hani je mummy dia kena ikut lah kan?

Reply to: Suho oppa.

Oppa nak jemput pukul berapa? And oppa tau ke rumah saya kat mana? Or nak saya bagi alamat saya. And tak menyusah kan oppa ke?

Dia tu kan boss aku. Kenapa nak ajak aku dan anak aku keluar? Dah takde kerja lain ke?

Message from: Suho oppa.

Oppa jemput at 4 then give me your address please? Tak menyusahkan pun oppa yang ajak kan? So its okay.

Hantar jelah alamat ni. Lagipun aku memang malas nak drive. Seronok juga ada orang jemput kan? Lagi lagi orang tu boss aku.

Xiumin: senyum sorang sorang nampak? Ada buah hati ke?

Aku: mana ada.

Xiumin: habis tu senyum sorang sorang tengok phone tu kenapa? Wae?

Suyeon: mummy tengah message dengan uncle handsome.

Xiumin: uncle handsome? Siapa uncle handsome tu suyeon?

Suyeon: uncle junmyeon.

Xiumin: so adik oppa ni dah jatuh hati kat boss dia lah ni?

Aku: mana ada oppa.

Xiumin: so macam mana dengan semua blind date dia?

Aku: semua tak jadi.

Xiumin: kenapa tak Hani je jadi wife dia?

Aku: wei yang tu memang taklah. Kalau dia nak kat saya memang dah awal dia ajak saya kawin. Tak payah lah dia tu suruh saya ni cari calon untuk dia.

Xiumin: Hani nak ke jadi wife dia?

Aku: huh? Saya tak layak untuk dia. Dia kan boss saya. And saya kan dah ada anak.

Xiumin: Suyeon nak tak uncle handsome tu jadi daddy suyeon?

Suyeon: nak!

Aku: oppa jangan lah tanya dia macam tu. Nanti dia berharap kat Suho oppa lah.

Xiumin: oppa gurau je.

Banyak lah oppa gurau je. Aku taknak Suyeon tu berharap kat Suho oppa nanti. Kesian kat Suyeon nanti.

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now