Ch.20

245 18 0
                                    

*Hani pov*

Aku baru je habis dinner ngan Suho oppa. Kenyang nye perut aku. Suyeon tengah buat apa sekarang eh? Dia dah makan ke? Dia ada homework ke? Call dia ke tak? Call oppa jelah...

*on the phone*

Aku: yeoboseo?

Xiumin: Nak apa?

Aku: marah nampak?

Xiumin: yelah Hani pegi jepun secara emergency. Oppa marah lah.

Aku: kan saya tolong teman suho oppa meeting kat sini. Suyeon mana?

Xiumin: ada kat bilik belajar dia tengah belajar ngan omma.

Aku: dia dah makan ke?

Xiumin: dah oppa ajak dia makan kat luar dengan omma.

Aku: asyik makan luar je. Nanti anak saya jadi gemuk lah.

Xiumin: biar comel macam samchon dia.

Aku: banyaklah oppa punya comel. Lepas ni suruh dia tidur awal tau. No cartoons after 9 arasso?

Xiumin: oppa tau lah.

Aku: and tolong teman dia tidur.

Xiumin: dia nak tidur ngan omma.

Aku: oh yeke? Okay lah kalau macam tu. Tolong cakap kat dia mummy love you.

Xiumin: okay.

Aku: goodnight oppa.

Xiumin: goodnight.

*call ended*

Suho: call siapa?

Aku: call oppa saya nak tanya tentang suyeon.

Suho: ohh okay. Anyway awak tak sejuk ke berdiri kat veranda ni? Angin kuat..

Aku: tak..

Suho: okaylah.. oppa nak pegi mandi. Jangan lama lama berdiri kat sini nanti demam.

Aku: ne oppa kejap lagi saya masuk.

After 15 minutes..

Lama nye oppa mandi? Kenapa dia belum keluar lagi dari jamban tu? Kenapa lama sangat kat dalam tu. Aku nak mandi lah. Dahlah aku bosan tak tau nak buat apa. Kalau kat rumah aku confirm tengah tonton tv tapi malam ni nak tonton tv pun susah sebab semua saluran dia aku tak faham sebab guna bahasa jepun.

*lampu tertutup*

Kenapa lampu tiba tiba tertutup? Kenapa semua jadi gelap gelita? Perasaan takut ku semakin membuak. Kejadian 4 tahun yang lalu kembali kedalam otak aku. Ada orang nak rogol aku lagi ke? Mana oppa ni?

Aku: op..pa?

Mana oppa ni aku takut lah takkan tengah mandi lagi? Oppa? Mana awak saya takut...

Aku: OPPA?!!

Suho: awak kat mana hani? Oppa tak nampak lah gelap sangat.

Aku: oppa cepatlah saya takut.. saya kat atas katil ni.. *nangis*

Suho: kejap oppa pegi kesitu..

Sejak kejadian tu aku dah start takut kan kegelapan yang macam ni. Sekarang ni aku boleh rasakan seseorang tengah memeluk aku and aku tau itu suho oppa. Aku percaya kat suho oppa sebab dia takkan buat benda yang tak senonoh kat aku.

Suho: dah jangan nangis oppa ada kat sini.

Aku: kenapa diaorang tutup semua lampu tu?

Suho: oppa lupa nak bagitahu tadi pihak hotel ada bagitahu sebelum pukul 9 diorang nak tutup lampu satu jepun tengah gelap sekarang sebab tu lah gelap sangat.

Aku: kenapa tutup lampu satu jepun ni?

Suho: tak tau lah. Mungkin hari ni hari penjimatan tenaga lampu kut..

Aku: jangan tinggal kan saya.

Suho: oppa takkan tinggal kan awak sorang sorang dalam gelap macam ni.

Aku: saya takut dengan kegelapan gelap yang macam ni.

Suho: ohh.. kalau orang takut kan sesuatu mesti ada sebab.. boleh oppa tau kenapa Hani takut gelap?

Aku: saya pernah kena culik waktu dalam gelap.

Suho: ohh sorry sebab tanya soalan tu..

Aku: takpe.. saya bukan saja kena culik oppa tapi kena rogol.. sebenarnya macam tulah saya dapat suyeon tu..

*Suho pov*

Kenapa aku rasa apa yang dikatakan Hani tu buat aku macam kena tikam dengan pisau? Aku rasa kasihan dengan Hani.

Hani: perogol tu rogol saya dengan kejam. Saya benci dengan perogol dia dah buat hidup saya macam ni. Hidup saya hancur disebab kan perogol tu...

Kalau dia tau yang aku pun seorang perogol dulu confirm dia akan benci aku jugak. Apalah nasib perempuan nerd yang pernah aku rogol dulu? Adakah hidup dia bahagia? Or dia ada anak macam Hani? Aku rasa sangat bersalah dengan tindakan bodoh aku tu.

Hani: sebabtu saya taknak cari daddy untuk suyeon. Sebab saya tau takde orang nak terima saya sebab saya pernah dirogol dan takkan ada orang yang nak terima suyeon sebab dia anak perogol.

Aku: jangan cakap macam tu Hani. Oppa akan terima Hani seadannya.

Hani: *diam*

Aku: oppa nak kawin dengan hani. And oppa nak jadi daddy kepada suyeon.

Hani: oppa buat macam ni sebab kasihan kat saya kan?

Aku: ani..sebab oppa dah suka kat Hani dan Suyeon.. sebabtu oppa mula rapat dengan Suyeon. Oppa dah mula sayang dengan Suyeon. Even kitaorang tak rapat sangat tapi oppa sayang kat suyeon.

Hani: tapi oppa berhak dapat perempuan yang lebih baik daripada saya.

Aku tak berhak dapat perempuan yang lebih baik dari Hani. Hani memang banyak kekurangannya tapi aku tau dia boleh buat aku bahagia. Ini saja yang aku perlu buat untuk tebus kesalahan aku walaupun aku tak kawin dengan perempuan yang aku rogol tu.

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now