*Suho pov*
Malas sangat nak keluar malam ni. Kai ngan Chanyeol tak habis habis nak bawa aku lepak kat club. Diaorang tu dah ada anak bini pun nak jugak pegi tempat macam tu lagi.
Omma: junmyeon?
Aku: ne?
Omma: tak keluar ke malam ni?
Aku: malas lah omma.
Omma: pandai pulak kamu ni malas keluar malam eh?
Aku: saya dah tak nak pegi lagi. Bosan.
Omma: so PA baru kamu macam mana okay tak?
Aku: okay dia memang pandai buat semua kerja dia yoona noona kata dia tu fast learner. Saya rasa omma kenal PA saya tu.
Omma: siapa?
Aku: anak kawan omma yang architect tu. Mrs.Ahn.
Omma: ohh anak perempuan dia ke?
Aku: ye. Tadi waktu lunch kita jumpa ngan Mrs.Ahn kat Golden Hotel lepas habis meeting ngan uncle Choi.
Omma: dah lama omma tak jumpa Mrs.Ahn tu.
Aku: *diam*
Omma: ni omma nak tanya.
Aku: tanye jelah omma saya dengar.
Omma: omma nak kamu kawin. Kamu okay tak?
Aku: kawin? Tak terlalu muda ke saya kawin omma? Umur saya baru je 25 tahun. Tunggulah 5 tahun akan datang.
Omma: omma nak sangat timang cucu. Yelah omma cemburu bila tengok orang lain dah ada cucu.
Aku: saya takde calon lah omma.
Omma: nak omma carikan untuk kamu ke? Omma boleh pilih untuk kamu.
Aku: omma ni soal jodoh saya so biarlah saya yang cari.
Omma: okay omma izin kan kamu cari calon nya. Omma tak kisah dia siapa. Asalkan dia boleh bagi omma cucu dengan cepat.
Aku: okay saya akan cari yang terbaik untuk omma.
Omma: omma bagi kamu masa tiga bulan untuk cari calon isteri kamu tu.
Aku: saya akan usaha cari dia omma.
Omma: kalau dalam 3 bulan tu kamu tak dapat calon tu. Baru omma yang tentu kan siapa wife kamu.
Aku: ne omma.
Apa aku kena buat sekarang ni? Nak cari calon isteri kat mana? Aku taknak kawin dengan pilihan omma sebab aku tau pilihan omma tu bukan yang terbaik untuk aku tapi yang terbaik untuk omma. Aku kena cari calon tu mulai esok?
Esok..
Aku tak dapat tidur lena semalam asyik fikir tentang apa yang omma minta. Itu permintaan berat untuk aku. Kenapa lah aku kena kawin pada usia yang muda macam ni? Aku ingat nak kawin umur 30 something. Tapi bila omma kata nak aku kawin cepat buat aku tertekan pulak sebab aku takde calon.
Hani: Mr.Kim okay tak?
Aku: huh?
Hani: Mr.Kim okay tak?
Aku: saya okay.
Hani: ni coffee yang encik minta tadi. Encik nampak letih.
Aku: semalam saya tak dapat tidur. Banyak benda nak fikir.
Hani: ohh kenapa tak rehat je kat rumah? Encik kan boss kat sini.
Aku: taknak lah. Walaupun saya boss kat sini saya tetap ada tanggungjawab untuk company ni. Company ni dah macam wife saya. Saya kena jaga dia. And staff staff saya ni dah macam anak saya.
Hani: wow. I'm impressed dengan kata kata encik.
Aku: tak payah lah nak pakai encik encik or Mr.Kim if just kita dua orang je. Call me Suho. That is enough.
Hani: tak boleh lah macam tu. Saya kena hormat dengan boss saya. Saya tak selesa panggil dengan nama.
Aku: kalau macam tu just call me oppa. Suho oppa.
Hani: mwo?
Aku: sebelum ni PA saya pun panggil saya guna nama je. But kalau ada orang kena lah panggil dengan formal sikit. So now just two of us awak kena panggil saya oppa.
Hani: okay Mr.Kim.
Aku: kan saya dah kata panggil oppa je.
Hani: ne Suho oppa.
Aku: good.
Hani: sekarang ni saya kena buat apa?
Aku: boleh tak cancel semua meeting yang ada hari ni? Oppa tak larat nak pergi. Dah tak dapat nak fikir.
Hani: ne saya akan cancel semua meeting oppa. Kalau oppa need someone to talk saya boleh jadi pendengar yang baik. Oppa nampak stress.
Aku: betul ke? Oppa dah tak tau nak share dengan siapa sekarang ni.
Hani: cerita je saya okay.
Aku: omma oppa suruh oppa kawin. Dalam masa 3 bulan oppa kena cari calon tu. Kalau tak omma nak jodoh kan oppa dengan pilihan dia.
Hani: kenapa kawin awal sangat oppa kan muda lagi.
Aku: itulah.. oppa nak kawin umur 30 tapi disebabkan omma nak oppa kawin oppa kena cari jugak.
Hani: nanti saya akan tolong oppa untuk cari calon tu. Takpe saya memang bagus dalam bab cari jodoh untuk orang lain.
Aku: awak kena jugak tolong oppa. Sebab awak tu PA oppa.
Hani: dont worry Mr.Kim.
Aku: mwo?
Hani: umm oppa?
Aku: okay good.
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...