Ch.18

236 20 0
                                    

*Hani pov*

Sekarang ni kita dah sampai kat Jepun. And now we are heading to our hotel sebelum tu kitaorang dah pegi shopping baju untuk malam ni dan esok so tak payah susah susah nak pegi shopping lagi esok membazir duit je. Bila dah sampai hotel aku nak rehat sebelum join oppa meeting sebab kat hotel tu jugak Suho oppa akan meeting. So macam ni lah bila jadi seorang business man. Busy sangat sangat. Well Suho oppa ni memang sangat serious bila waktu bekerja aku kagum dengan dia. For me dia memang takde masa nak fikir tentang perempuan and dia bukan seorang yang kaki perempuan. Menghairankan sebab selalu nya orang kaya suka sangat berfoya foya tapi  untuk Kim Jun Myeon that is not his style. And dia seorang yang bertanggungjawab. Wait wait? Kenapa aku asyik nak cakap pasal dia eh? Tak tak...

Suho: gwaenchanayo?

Aku: mwo?

Suho: awak okay ke tak? Kenapa geleng geleng kepala?

Aku: ani.. mana ada saya geleng kepala.

Suho: ohh.. oppa ingat awak taknak turun dari taxi ni.

Aku: kita dah sampai ke?

Suho: sekarang ni kita kat depan hotel.

Apa aku dah buat ni? Malu lah aku asyik berangan je depan dia. Kat mana aku nak sorok kan muka aku ni? Woah?? Cantik hotel ni confirm hotel mahal. Harga nak sewa satu bilik pun mahal.

Suho: tunggu kat sini oppa nak ambil kunci bilik awak dan oppa.

Aku: ne. *angguk*

After a few minutes..

Suho: takde bilik kosong semua dah ada orang yang booked sebab dah memang musim pelancong.

Aku: mwo?

Suho: bilik yang Yoona noona booked tu sebenarnya untuk dua orang, tapi katil berasingan so oppa memang takde pilihan lain selain tidur satu bilik yang sama dengan Hani.

Aku: oppa boleh tidur satu bilik dengan saya tapi dengan satu syarat.

Suho: apadia?

Aku: jangan buat benda yang tak senonoh kat saya.

Suho: takkan lah oppa nak buat benda yang tak senonoh kat Hani. Oppa janji takkan buat apa apa.

Aku: okay jom.

Kat bilik..

Aku rasa sangat kekok sebab duduk satu bilik dengan seorang lelaki. Waktu kecik kecik Umin oppa selalu jugak ajak tidur satu bilik tapi aku tak nak sebab Umin oppa lelaki. So aku memang tak pernah tidur satu bilik dengan lelaki.

Suho: awak rehat lah dulu. Oppa nak rehat. *baring kat katil dia*

Aku: ne.

*phone ringing*

From: Home Sweet Home.

Aku: yeoboseo?

?: mummy?

Aku: suyeon?

Suyeon: mummy pegi mana?

Aku: mummy ada kerja kat Jepun dengan daddy. Esok mummy balik okay?

Suyeon: ohh..

Aku: nak mummy belikan something tak?

Suyeon: nak!

Aku: suyeon nak apa?

Suyeon: suyeon nak teddy.

Aku: okay nanti mummy belikan teddy untuk suyeon.

Suyeon: thank you mummy. Sekarang ni saya nak siapkan homework with grandma so I will call you again.

Aku: okay.

End on the phone..

Suho: suyeon call ke?

Aku: yeap. Dia tanya saya pegi mana.

Suho: ohh. Dah tu dia nak awak belikan dia teddy?

Aku: *angguk*

Suho: esok kita belikan dia teddy bear yang medium size.

Aku: takpe lah saya je yang belikan dia.

Suho: takpe saya kan daddy dia so tak salahkan nak belikan hadiah untuk anak saya?

Aku: oppa jangan lah manjakan sangat Suyeon tu. Saya memang tak manjakan dia sangat nanti dia jadi berlebihan pulak.

Suho: okay oppa tak manjakan dia sangat. Dah rehat dulu.

Aku: okay.

Sebenarnya aku memang tak nak rehat sebab trauma aku datang balik sebab Suho oppa kan lelaki and aku takut sangat dia akan buat something yang tak baik kat aku. Aku tau oppa orang yang baik tapi trauma aku ni memang pelik..

Suho: *bedengkur*

Dia dah tidur? Cepat nye dia tidur. Maybe dia letih sangat kut. Lebih baik lagi aku pegi jalan jalan nak ambil fresh air. Biarlah oppa rehat kat sini. Aku nak pegi tenang kan trauma aku ni dulu. This is first time aku pegi jepun. Tak sangka Jepun ni pun cantik. Udara nya segar.. hmmm~~

?: seronok kan kat sini?

Aku: *tengok orang tu*

?: buat apa kat sini?

Aku: Lay oppa?

Lay: yeap its me.

Aku: buat apa kat sini?

Lay: umm bercuti. What about you? Suyeon mana?

Aku: suyeon kat korea. Saya datang sini sebab ada kerja dengan bos saya. Pukul 5 nanti kitaorang ada meeting.

Lay: ohh. Kenapa tak rehat kat bilik?

Aku: boss saya tidur kat bilik, saya malas nak ganggu.

Lay: boss kamu lelaki kan?

Aku: *angguk*

Lay: korang tidur sebilik?

Aku: iye itu pun sebab semua bilik fully booked.

Lay: oh..

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now