*Hani pov*
Suho oppa ajak saya kawin? Dia nak jadi daddy kepada suyeon? Betul ke ni? Orang yang macam Suho oppa nak kawin dengan bekas mangsa rogol ni?
Suho: bagi oppa Hani yang terbaik. Sebab Hani dah jadi omma yang baik untuk Suyeon. Sebab tu oppa nak Hani jadi wife oppa supaya Hani boleh jaga oppa macam Hani jaga Suyeon.
*tiba tiba lampu terbuka*
Sekarang ni semua nya dah terang. Aku tak sangka Suho oppa betul betul didepan aku sekarang. Wajah dia serious sangat.
Suho: oppa nak Hani jadi wife oppa dan jadi mummy to all of my kids.
Aku: tapi belum tentu saya dapat jadi a perfect wife for you. *tunduk*
Aku memang tak berani nak pandang dia sebab mata aku dah bengkak sebab menangis then aku ni nampak kecik je depan dia sebab dia kan boss aku.
Suho: its okay sebab nobody is perfect in this world. Oppa serious nak kawin dengan Hani. Oppa taknak kawin dengan pilihan omma.
Aku: tapi kalau omma oppa tau saya ni siapa confirm dia tak suka kat saya.
Suho: tentang tu kita kena rahsia kan.
Aku: iye saya jugak kena rahsiakan dari Suyeon dia tak boleh tau tentang siapa dia sebenarnya.
Suho: oppa tau timing sekarang ni memang tak betul tapi nalang kyeolhonhallaeyo? (Will you marry me?)
After a few seconds...
Mungkin dia yang terbaik untuk aku. Aku tau dia boleh jaga aku dan suyeon dengan baik. Omma Hani dah jumpa lelaki yang dapat terima saya seadannya.
Aku: yes! I will marry you. *senyum*
Suho: jinjja?
Aku: *angguk*
Suho: oppa tak sangka melamar Hani dalam keadaan yang macam ni. Yelah dengan pakaian mandi macam ni.
Aku: oppa pegi lah cari baju.
Suho: okay. Esok kita cari pegi beli cincin nak?
Aku: esok?
Suho: oppa takde cincin waktu lamar Hani.
Aku: okay esok.
Suho: oppa happy sangat sebab oppa dah ada tunang tak payah nak buat blind date lagi.
Aku rasa dia memang tak kisah dengan siapa aku. Dia nampak happy je bila aku terima lamaran dia. Omma Hani happy sekarang ni.
Suho: oppa pegi pakai baju dulu eh?
Aku: ne..
After a few minutes...
Suho: tadaa~~
Aku: woah?
Suho: oppa suka sangat dengan baju couple ni. Tak rugi rasa nya beli baju tidur couple ni kan?
Aku: tak.
Suho: sekarang ni Hani kena pegi mandi and pakai baju couple macam oppa ni.
Aku: ne.
Waktu kitaorang sampai kat jepun kita pegi shopping baju. Suho oppa yang nak sangat beli baju couple tu sebab murah. Okay sekarang ni aku nak mandi then rehat.
Lepas mandi..
Suho: cantik *senyum kat aku*
Aku: *blushed*
Suho: okay sekarang ni kita nak buat apa? Sebab still awal lagi lah.
Aku: tak tau.
Suho: kita bincang tentang wedding kita.
Aku: mwo? Wedding?
Suho: yeap. Sekarang ni duduk sini. *tepuk tilam dia*
Aku: ne. *duduk atas katil dia*
Suho: first of all kita kena beli cincin tunang and wedding kita.
Aku: tak membazir ke tu oppa? Sebab biasanya orang beli satu cincin je.
Suho: nope. Oppa nak beli dua cincin untuk hani. Satu cincin tunang dan satu lagu cincin kawin.
Aku: beli yang simple jelah..
Suho: oppa tak kisah dengan bentuk cincin yang Hani nak janji ada dua cincin untuk Hani.
Aku: okay.
Suho: lepastu kita kena balik korea first I want to tell my mum that oppa dah cari calon yang sesuai untuk oppa then lepas tu barulah oppa jumpa your mum nak minta restu from your family then lepas tu oppa bawa Hani jumpa my parents.
Aku: okay.
Suho: lepas semua dah setuju kita akan terus kawin. Oppa taknak lama lama bertunang.
Aku: oppa taknak buat majlis yang besar besaran ke?
Suho: awak nak yang besar besaran ke?
Aku: ani..tak payah lah.. kita jemput je orang terdekat then buat a simple wedding je.
Suho: oppa setuju.. oppa taknak lah besar besaran.
Aku: okay.
Suho: sekarang ni kita kena tidur. Esok kena bangun awal sikit sebab kita nak pegi shopping untuk suyeon.
Aku: ne. *berdiri*
Suho: *pegang tangan aku*
Aku: *tengok dia*
Suho: oppa janji buat Hani dan Suyeon bahagia. Oppa akan jaga Suyeon dan Hani sepenuh hati oppa.
Aku: *angguk*
Suho: jaljja..
Aku: jaljja..
Aku tak tau nak describe feeling aku macam mana sekarang ni. Aku rasa aku boleh tidur dengan nyenyak malam ni. And ini boleh jadi malam yang terindah untuk aku sebab aku dapat lelaki yang terima aku seadannya.
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...