Ch.24

205 18 0
                                    

*Suho pov*

Nilah masa yang sesuai untuk bincang dengan omma dan appa. Aku malas nak lama lama simpan benda ni.

Omma: tadi kata nak bincang.

Aku: sebenarnya...omma...sebenarnya...

Appa: sebenarnya apa?

Omma: cakap lah junmyeon ah.

Appa: cakaplah..

Aku: sebenarnya Junmeyon dah propose someone semalam.

Omma: mworagu? Siapa?

Aku: PA baru saya.

Appa: Ahn Hee Yeon?

Aku: *angguk*

Appa: appa tak kisah pun dengan siapa kamu nak kawin.

Omma: budak yang dah ada anak tu ke? Kenapa dia? Dah takde perempuan lain lagi ke?

Omma tau dia dah ada anak? Ni mesti noona yang cerita kat omma.

Aku: omma junmyeon suka kat dia. Junmyeon dah sayang kat anak dia jugak. Junmyeon nak kawin dengan Hani. Omma kata tak kisah dengan perempuan pilihan saya.

Omma: memang betul omma ada cakap macam tu. Tapi tak budak yang dah anak tu.

Aku: saya tak peduli omma nak cakap apa. Saya akan kawin dengan Hani jugak.

Appa: yeobo ah.. biarlah dia kawin dengan budak Ahn Hee Yeon tu. Dah itu pilihan suho. Kalau yeobo tak setuju nanti lain pulak jadinya awak nak kehilangan satu satu nya anak awak ni?

Omma: bawa dia jumpa omma dan appa.

Aku: okay saya akan bawa dia jumpa dengan appa dan omma hujung minggu ni.

Omma: berapa lama korang nak bertunang?

Aku: saya taknak bertunang lama lama lepas semua dah restu hubungan saya dan Hani, kita nak terus kawin.

Appa: bagus.. tak payah lama sangat bertunang tu. Majlis wedding korang pulak macam mana?

Aku: ini memang permintaan saya. Saya taknak lah ada majlis yang grand. Jemput jelah orang yang tertentu je.

Appa: setuju. Tak payah grand sangat..

Omma: kalau tu yang kamu nak omma tak kisah. Dah itu pilihan kamu kan? Dah omma nak tidur. Dah takde benda lain lagi nak bincangkan?

Aku: takde.

Omma: *tinggalkan aku dan appa*

Aku: omma macam tak suka kat pilihan saya.

Appa: biarkan jelah suho.. sebenarnya omma kamu tu dah ada calon untuk kamu. Sebab tulah dia macam tu.

Aku: dah ada calon? Siapa appa?

Appa: anak kawan omma kamu. Appa lupa dengan nama dia. Tapi nasib baik kamu ada calon sebab calon yang omma kamu pilih tu tak sesuai dengan kamu.

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now