Ch.15

257 26 0
                                    

*Hani pov*

Sekarang ni kita dah sampai kat playground. Tak tau lah kenapa Suho oppa ni ajak kitaorang pegi sini. Tak pernah pun dia ajak aku pegi keluar sebelum ni.

Suyeon: mummy suyeon pegi main kat situ.

Aku: okay jangan main jauh sangat.

Suyeon: ne. *terus pegi main*

Suho: kita duduk kat situ lah.

Aku: okay.

After a few seconds..

Aku: kenapa oppa ajak kitaorang keluar?

Suho: ummm oppa bosan kat rumah. Omma asyik membebel tentang calon wife oppa tu.

Aku: ohh.. oppa taknak buat blind date lagi ke?

Suho: buat masa ni tak payah lah.

Aku: takkan oppa nak biarkan omma oppa buat pilihan untuk oppa nanti.

Suho: kalau tu yang terbaik, oppa terima jelah.

Aku: ohh..

Suho: awak tak nak cari daddy untuk Suyeon ke?

Aku: mana ada orang yang nak kat a single mother macam saya ni.

Suho: yeke?

Aku: kalau ada pun orang yang nak kat saya maybe diorang nak kat saya je tapi bukan kat suyeon.

Suho: sampai bila nak biarkan Suyeon macam tu kesian kat dia..

Aku: sampai ada orang dapat terima Suyeon untuk masuk dalam hidup orang tu. Saya tak nak dia dapat terima saya je. Saya nak dia terima Suyeon juga.

Suho: ohh. Oppa yakin ada orang yang dapat accept Suyeon nanti. *senyum*

Aku: *senyum*

Phoneringing...

Aku: oppa saya nak jawab call ni kejap. Tolong tengok kan Suyeon.

Suho: ne. *angguk*

Siapa yang call aku ni? Unknown number? Jawab jelah mungkin penting.

Aku: yeoboseo?

?: Ahn Hee Yeon sshi?

Aku: ne?

?: saya guru kelas Ahn Su Yeon.

Aku: ohh kenapa cikgu? Ada masalah ke?

Cikgu: saya lupa nak bagitahu Su Yeon esok ada perjumpaan ibu bapa kat tadika. Su Yeon kena bawa appa dan omma dia.

Aku: ohh yeke? Baiklah esok saya akan datang.

Cikgu: baiklah kalau macam tu kita jumpa esok.

Aku: ne.

*end on the phone*

Ada perjumpaan ibu bapa? Kena bawa appa dan omma? Suyeon takde daddy. So aku kena datang seorang lah esok? Tapi kesian kat dia. Semua orang bawa appa dan omma dia. Dia je just bawa mummy dia. Macam mana ni?

Suho: kenapa? Ada masalah ke?

Aku: tak oppa. Tadi cikgu Suyeon call dia kata esok ada perjumpaan ibu bapa kat tadika. Kena bawa appa dan omma. Saya tengah fikir ni suyeon kan takde appa.

Suho: ohh..

Aku: dan esok kan saya kerja.

Suho: takpe esok kita berdua yang datang untuk perjumpaan ibu bapa tu.

Aku: mwo? Oppa tukan waktu kerja.

Suho: oppa kan boss so suka hati oppa lah nak pegi mana. Yang penting Suyeon tak rasa sedih bila tengok kita datang.

Aku: jinjja gomawo oppa.

Suho: not a big problem. *senyum*

Suyeon: mummy haus lah?

Suho: nah air tadi uncle beli untuk suyeon. *bagi air*

Suyeon: kamsahamnida. *ambil air*

Aku: anyway Suyeon tadi cikgu call mummy dia kata esok ada perjumpaan ibu bapa. Mummy and uncle akan datang tau.

Suyeon: uncle handsome join?

Suho: *angguk*

Suyeon: yeay!

Suho: suka eh uncle datang?

Suyeon: mestilah suka dulu waktu kat new york cikgu selalu buat perjumpaan macam tu but only mummy je datang and now saya tak sedih lagi sebab uncle pun ikut datang jugak.

Suho: uncle akan buat semua yang yang Suyeon tak pernah rasa sebelum ni.

Suyeon: termasuk jadi daddy suyeon?

Aku: suyeon kenapa tanya macam tu kat uncle?

Suyeon: mummy saya tak pernah panggil siapa siapa daddy so let me call him daddy.

Aku: tapi...

Suho: takpe Hani..umm Suyeon you can call me daddy.

Suyeon: betul ke?

Suho: *angguk*

Suyeon: *peluk suho*

Kesian kat Suyeon, sejak lahir lagi dia tak pernah dapat kasih sayang dari seorang daddy. Now saya harap Suho oppa boleh bagi dia semua kasih sayang tu. Tapi aku rasa itu untuk sementara sebab lepas je Suho oppa kawin nanti dia  akan focus kat rumah tangga dia.

Suho: now suyeon pegi lah main.

Suyeon: ne daddy. *cium pipi suho*

Aku: mummy nak kiss?

Suyeon: *kiss pipi aku*

Aku: good now pegi main.

Suyeon: ne mummy. *pegi sambung main*

Suho: suyeon awak tu comel kan?

Aku: yeap.

Suho: saya rasa awak lah the best mummy in the world. Awak pregnant pada umur yang sangat muda. Susah kan ada anak pada umur yang sangat muda macam tu?

Aku: at first tu memang lah susah sebab saya takde pengalaman but then saya try untuk hadapi semua tu.

Suho: oppa kagum dengan awak. Hani lah omma yang paling kuat.

Aku: *senyum*

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now