Ch.38

222 22 0
                                    

*Suho pov*

Aku tak sangka semua ni berlaku. Aku tak percaya Hani adalah perempuan tu. Aku dah buat Hani benci kat aku. Aku taknak kehilangan dia. Kenapa baru sekarang appa bagitahu tentang semua ni?

Suyeon: daddy, mummy balik tak?

Aku: daddy tak tau..

Suyeon: why daddy nangis? Same goes to mummy just now.

Aku: one day suyeon paham dengan semua yang terjadi. Daddy nak minta maaf kat Suyeon. Daddy dah buat banyak salah kat Suyeon and your mummy.

Suyeon: gwaenchanayo I forgive you..

Aku: yeah for now.. one day you are not going to forgive me.

Suyeon: I promise what ever mistake you have done to me and mummy I will forgive you.

Aku: gomawo..

Suyeon: daddy?

Aku: yes?

Suyeon: mummy told me that I'm going to be a sister.

Aku: mwo?

Suyeon: mummy bagitahu saya selepas balik sekolah.

Aku: then I'm going to be a dad again?

Suyeon: I don't know.

Chanyeol: hyung?

Aku: kenapa korang tak bagitahu aku yang Hani tu perempuan tu.

Kai: hyung kitaorang tau waktu hyung kawin ngan dia.

Aku: suyeon boleh tak pegi kat halabeoji sekejap?

Suyeon: ne. *tinggal kan kitaorang*

Chanyeol: hyung kitaorang nak minta maaf.

Kai: ni semua salah kitaorang. Kalau kitaorang tak cabar hyung waktu tu benda ni semua tak terjadi.

Aku: korang tau tak korang dah buat aku hilang wife aku? Dia dah benci kat aku.

Chanyeol: hyung kitaorang akan tolong hyung selesai kan semua ni.

Aku: nak selesai kan macam mana?

Kai: kitaorang yang salah sebenarnya bukan hyung. Hyung buat benda tu pun sebab kitaorang yang suruh.

?: memang patut korang semua buat macam tu. Minta maaf kat Hani. Korang dah hancurkan hidup dia selama ni.

Aku: appa? Mana Suyeon?

Appa: ada kat omma kamu.

Aku: kenapa appa biarkan Suyeon dengan omma?

Appa: omma kamu dah terima siapa Suyeon. Suyeon tu cucu kandung omma kamu. Appa dah ceritakan semua yang terjadi kat dia.

Aku: macam mana appa tau semua ni?

Appa: rakaman cctv kat villa tu. Driver yang tolong korang malam tu yang serah kat appa. Dia kata dia tak sanggup nak bakar rakaman cctv tu. Dia rasa bersalah nak tutup kejahatan korang malam tu.

Kai: Suho hyung tak salah uncle kitaorang yang salah.

Appa: semua dah terjadi. Appa nak korang minta maaf kat keluarga Hani.

Aku: minta maaf?

Appa: ye minta maaf kat keluarga dia.

Aku: *angguk*

Appa: minta maaf secara baik.. tak kisah korang kenal pukul ke apa. Korang kena minta maaf jugak kat keluarga Hani secepat mungkin.

Aku: ne appa.

Appa: buat sementara ni Suyeon akan tinggal dengan kita. Sebab kalau dia balik kat rumah keluarga Hani ada kemungkinan Hani akan melepaskan marah dia kat Suyeon.

Aku: *angguk*

*Hani pov*

Sekarang ni omma dan Umin oppa dah tau siapa Suho oppa yang sebenarnya. Aku tak tau kenapa omma tak bagi satu reaksi pun. Dia just tenang dan diam bila tau Suho oppa tu lelaki yang pernah rogol aku.

Aku: kenapa omma diam?

Omma: omma nak tanya kamu..

Aku: *angguk*

Omma: betul kamu taknak maafkan Suho?

Aku: nak maafkan dia buat apa omma? Dia dah hancurkan hidup saya.

Xiumin: kalau saya jadi Hani saya takkan maafkan dia omma.

Omma: omma tak rasa yang Hani benci kat Suho.

Aku: kenapa omma cakap macam tu?

Omma: omma rasa kamu tu kecewa dengan semua yang terjadi. Kamu dah lupakan semua yang terjadi kan? Sejak kedatangan Suyeon. So omma tak rasa kamu benci kat Suho.

Aku: maksud omma?

Omma: omma tau kamu sayang sangat kat suho tu.

Xiumin: omma? Suho tu dah rosak kan Hani 4 tahun yang lalu. Takkan omma tak rasa marah kat dia?

Omma: memang omma marah tapi itu dulu. Sekarang ni Suho tu dah jadi menantu omma. Omma tau Suho macam mana. Dia terima siapa Hani yang sebenarnya dan dia terima siapa Suyeon sebelum dia tau yang Hani adalah perempuan yang dia pernah rogol tu.

Xiumin: mungkin dia rasa bersalah kat mangsa rogol sebab tu dia terima siapa Hani.

Omma: iye itu saja cara dia untuk menebus semua kesalahan dia.

Hani: omma? Saya anak omma kenapa omma nak backup Suho?

Omma: sebab omma percaya Suho dah berubah. Suho tu budak baik. Omma yakin sangat.

Aku: saya tak percaya omma cakap macam tu kat saya. Saya ni anak omma tau bukan orang lain.

Omma: omma nak Hani fikir tentang family Hani. Hani kan tengah pregnant sekarang so omma nak cucu omma tu tak hidup macam Suyeon sebelum ni. Suho tu dah cukup baik untuk Hani. Lupakan hal yang sudah lalu. Think about the future. Cari kebahagiaan untuk hidup Hani. Selama ni kamu bahagia dengan Suho so omma nak kamu fikirkan tentang tu. Semua orang pernah buat silap. Maafkan dia..

Aku: *diam*

[C] It's You 「suho」Where stories live. Discover now