*Hani pov*
Orang yang dah hancurkan hidup aku itu adalah nampyeon aku sendiri? Kenapa mesti dia? Kenapa aku jatuh cinta kat lelaki yang dah hancur kan hidup aku 4 tahun yang lepas? Kenapa mesti Suho oppa?
?: gwaenchanayo?
Aku: lay oppa?
Lay: buat apa kat taman ni sorang sorang? Mana Suyeon?
Aku: saya dah tinggalkan dia kat daddy kandung dia.
Lay: mwo? Daddy kandung Suyeon?
Aku: Kim Jun Myeon oppa. Dia tulah orang yang rogol saya 4 tahun lepas.
Lay: Kim Jun Myeon? Suami awak?
Aku: saya tak sangka Suho oppa tu orang yang rogol saya. Kenapa saya kena jatuh cinta dengan lelaki jahat macam dia?
Lay: calm down Hani.. *peluk aku*
Aku: *diam*
Kenapa semua ni perlu terjadi kat aku? Aku dah lupakan semua yang terjadi tetapi segala nya dah terbongkar hari ini. Rasa tak percaya bila orang yang aku sayang selama ini adalah orang yang aku cari dan dia sudah hancurkan hidup aku..
Lay: awak nampak pucat.
Aku: saya okay.
Lay: tempat ni sejuk Hani. Saya hantar awak balik nak?
Aku: saya taknak balik rumah dalam keadaan macam ni oppa.
Lay: kalau macam tu kita tunggu dalam kereta or awak nak pegi cafe terdekat.
Aku: kita pegi tempat yang takde orang oppa?
Lay: saya bawa awak pegi clinic saya. Harini clinic saya tutup kita boleh lah rehat kat situ.
Aku: ne.
At Yixing Clinic..
*Lay pov*
Aku rasa risau pulak tengok Hani macam ni. Dia nampak sangat pucat. Mata dia sembab sebab terlalu lama menangis. Aku takut dia pengsan sebab condition dia sangat lemah.
Aku: nah ubat. Makan ubat ni. Awak nampak pucat sangat. Saya tau awak tengah lemah sekarang ni. *bagi ubat kat dia*
Hani: *makan ubat*
Aku: sekarang ni awak rehat dulu. Tolong jangan fikir tentang masalah awak. Sekarang ni yang penting kesihatan awak.
Hani: ne saya akan rehat..
Aku: kalau awak perlukan sesuatu just panggil saya.
Hani: ne. *baring kat katil pesakit*
Aku: sebenarnya awak sakit ke? Muka awak yang pucat tu nampak awak macam tengah sakit.
Hani: saya mengandung sebenarnya.
Aku: mwo? Dah berapa bulan?
Hani: baru 3 minggu.
Aku: awak kena jaga kandungan awak dengan baik. Buat masa ini tolong jangan fikirkan tentang masalah yang awak hadapi sebab ia boleh menjejaskan kandungan awak.
Hani: Saya dah benci dengan baby ni kenapa mesti lelaki tu jadi appa diorang?
Aku: jangan cakap macam tu. Suyeon dan baby dalam ni darah daging awak. So tolong jaga baby dalam perut awak ni dengan baik. Jaga dia macam awak jaga Suyeon dulu. Walaupun awak benci dengan anak ni dia tetap anak awak and baby ni ada pun sebab hasil cinta korang.
Hani: saya menyesal jatuh cinta dengan lelaki tu. Tak sangka lelaki macam dia boleh buat benda macam tu kat saya.
Aku: awak kena terima semua ni. Junmyeon tu husband awak and suyeon dan baby dalam perut awak ni anak awak dan dia.
Hani: oppa tak faham perasaan saya. Hidup saya hancur disebab kan lelaki tu then bila saya dah lupakan semua yang terjadi kebenaran terbongkar. Saya tak tau nak rasa apa, happy? Sebab saya dah jumpa lelaki yang pernah rogol saya. Sedih? Sebab lelaki tu nampyeon saya. Marah? Sebab saya menyesal kenal dengan lelaki tu and bercinta dengan dia.
Aku: saya rasa awak kecewa dengan semua yang berlaku.. awak tak benci kat suami awak sebab awak sayang dia. Saya tau awak dah lama maafkan dia. Kalau awak tak maafkan dia mana mungkin awak boleh lupakan kejadian 4 taun lalu dengan senang.
Hani: *diam*
Aku: look awak lebih kenal siapa junmyeon yang sebenar. Awak rasa dia nak ke buat benda yang tak sepatut nya dia buat kat awak? Saya tak rasa dia buat benda tu dengan rela hati.
*Hani pov*
Saya lebih kenal siapa suho oppa? Aku kenal dia tak sampai setahun pun. But suho oppa memang seorang lelaki yang baik. Tak tak dia lelaki jahat yang dah hancur kan hidup aku. Dia bukan lelaki yang baik yang selama ni aku sayang.
Lay: awak tak semua lelaki jahat.. memang dulu dia jahat tapi sekarang ni dia dah berubah. Saya cadangkan awak untuk fikir masak masak tentang masalah ni. Tolong fikirkan masa depan anak anak awak. Takkan nak biar kan diorang hidup tanpa seorang appa? Memang selama ni Suyeon hidup macam ni tapi awak tahu kan macam mana perasaan Suyeon waktu tu? So jangan biarkan benda ni berlaku lagi. Kesian kat baby dalam perut awak.
Aku: *diam*
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...