*Hani pov*
So ini lah rumah Suho oppa? Besar nya.. Dia kan orang kaya memang lah rumah besar. Takut pulak aku nak jumpa ngan parents Suho oppa. Aku ni memang tak setaraf dengan orang macam Suho oppa.
Suho: kenapa silent je?
Aku: saya ni macam kecik je kan? Oppa orang kaya. Saya biasa biasa je.
Suho: oppa tak kisah. Semua manusia sama je.
Aku: yeke?
Suho: dah jom masuk pegi jumpa omma dan appa.
Aku: takutlah..
Suho: takde nye nak takut.
Aku: yelah..
Suho: *dukung suyeon*
Aku: takkan oppa nak dukung budak ni?
Suho: oppa kan daddy dia. Biarlah oppa je dukung dia. Takpe..
Aku: okay.
Kat dalam rumah Suho oppa..
Daebak! Rumah dahlah besar dalam rumah lagi besar. Semua perabot yang ada dalam rumah ni confirm mahal. Pasu pasu besar yang ada dekat tangga rumah ni. Fuhhh~~ aku sendiri tak tau nak describe macam mana. Kalau nak banding kan rumah omma aku rasa rumah ni dua kali ganda lagi besar daripada rumah omma.
Mr.Kim: Ahn Hee Yeon?
Aku: annyeonghaseyo Mr.Kim. *bow*
Mr.Kim: *angguk*
Suho: omma mana?
Mr.Kim: ada kat atas tengah bersiap.
Suho: nak bersiap pegi mana?
Mr.Kim: nak jumpa bakal bini kamulah.
Suho: ohh..
Mr.Kim: ni mesti Ahn Su Yeon. *usap rambut suyeon*
Suyeon: ne halabeoji. Ahn Su Yeon imnida.
Mr.Kim: comelnye dia. Comel macam waktu kamu kecik kecik dulu Suho. Pipi dia ni..
Suho: yeke? Of coursel lah saya kan daddy dia.
Suyeon: daddy saya dah takde so you are my second daddy.
Mr.Kim: pintar berbahasa inggris..
Aku: kitaorang pernah tinggal kat New York sebelum ni.
Mr.Kim: patutlah..
Mrs.Kim: buat apa berdiri kat sini?
Suho: omma?
Aku: annyeonghaseyo Mrs.Kim. *bow*
Mrs.Kim: yeobo kenapa tak ajak tetamu kita keruang tamu?
Mr.Kim: saya rasa seronok dengan suyeon ni comel macam Suho waktu kecil tengok kat pipi dia sama kan?
Mrs.Kim: merepek lah yeobo ni. Dah junmyeon ajak Ahn Hee Yeon pegi keruang tamu.
Suho: ne omma. Jom jagi.. *pegang tangan aku*
Kenapa Mr.Kim asyik cakap Suyeon comel macam Suho oppa? Dah terang terang Suho oppa tu bukan daddy kandung Suyeon. Mungkin Mr.Kim ni suka kat budak budak kut..
Mr.Kim: duduk lah Heeyeon jangan malu malu.
Aku: ne. *duduk*
Mr.Kim: boleh saya panggil kamu Hani ke?
Aku: ne Mr.Kim..
Mr.Kim: tak payah lah panggil Mr.Kim or Mrs.Kim lagi. Tak lama lagi kamu jadi menantu kita jugak. Panggil je ahbeoji dan eomeoni.
Aku: ne ahbeoji. *angguk*
Mrs.Kim: junmyeon ah bila nak uruskan wedding korang?
Suho: kalau boleh saya nak uruskan secepat mungkin omma sebab saya taknak lama sangat.
Mr.Kim: Hani setuju ke?
Aku: saya ikut keputusan Suho oppa je.
Mrs.Kim: nak buat wedding kat mana?
Suho: buat wedding kat tempat biasa biasa je. Kita buat secara sederhana. Jemput orang yang kita kenal je.
Mrs.Kim: omma tak kisah kalau junmyeon nak macam tu.
Mr.Kim: Hani?
Aku: ne?
Mr.Kim: saya yakin yang kamu boleh jaga Suho dengan baik.
Aku: saya akan cuba untuk jadi isteri yang terbaik untuk Suho oppa.
Mrs.Kim: *pandang aku semacam*
Kenapa omma Suho oppa pandang aku macam tu? Macam tak yakin je aku ni boleh jaga anak dia. Ke dia tak suka aku jadi menantu dia. Tak mungkin lah sebab kalau dia tak suka aku jadi menantu dia, dia takkan restu hubungan aku dengan Suho oppa. Mungkin ni semua perasaan aku kut. Omma Suho oppa baik orang nya.
Mrs.Kim: boleh tinggal kan omma dengan Hani tak?
Suho: kenapa omma?
Mrs.Kim: sebab omma nak bercakap dengan bakal menantu omma ni privately. Arraseo?
Suho: ne omma. Jom appa kita main dengan suyeon.
Mr.Kim: okay jom.
After a few minutes...
Kenapa Mrs.Kim ni? Dia pandang aku macam nak makan aku terus. Aku ada buat salah ke?
Mrs.Kim: kau ni betul betul nak kawin dengan anak aku ke?
Aku: ne. *angguk*
Mrs.Kim: bukan sebab kau nak duit dia je?
Aku: ani..
Mrs.Kim: kalau bukan sebab duit habis tu sebab apa? Sebab anak kau tu takde appa?
Aku: ani.. sebab saya sayang kat Suho oppa.
Mrs.Kim: sebenarnya aku taknak kau jadi menantu aku. Tapi disebab kan Junmyeon nak sangat kau jadi bini dia aku terpaksa terima. Lagipun aku ada calon lebih baik daripada kau.
Aku memang dah agak dah Mrs.Kim memang tak suka kat aku. Ingat dia ni baik sangat rupa nya macam nenek sihir juga perangai dia. Macam manalah omma boleh jadi bestfriend dia.
Mrs.Kim: aku takkan halang kau nak kawin dengan anak aku. Sebab dia yang nak kawin dengan kau. Tapi kau jangan nak berharap sangat nak hidup bahagia dengan anak aku sebab aku takkan biarkan anak aku bahagia dengan kau.
Aku: kamsahamnida sebab tak halang saya dengan Suho oppa. Saya akan berusaha untuk mempertahankan hubungan saya dengan Suho oppa.
Aku taknak kalah dengan nenek sihir ni. Belum jadi mak mertua dah lecture aku macam macam. Aku taknak lemhlah disebab kan dia. Aku pun ada harga diri jugak.
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...