*Hani pov*
Selepas 5 hari honeymoon kat Jeju. Hari ini aku dah boleh masuk office. Bila ingat tentang Jeju aku teringat pulak kat tempat tempat yang kitaorang pegi. Macam macam tempat yang kita pegi, kita pegi Gunung Hallasan kat situ ada banyak taman bunga, aku ngan suho oppa malas nak pegi hiking kat gunung tu so we decide nak tengok taman bunga tu je, then kitaorang pegi Teddy Bear museum kalau aku bawa Suyeon pegi situ confirm dia suka, then macam macam tempat kitaorang pegi the last place kita pegi is Loveland. Suho oppa yang nak sangat pegi situ. Kata penduduk kat situ Loveland tu memang tempat yang popular untuk orang yang honeymoon. So kitaorang pun pegilah bila dah sampai kat situ rasa macam tak percaya. Ada jugak orang buat taman yang bertema kan sex. Aku rasa malu nak masuk taman tu.. Suho oppa asyik senyum senyum je bila tengok aku. So thats it honeymoon kitaorang memang best. Rasa nak pegi honeymoon untuk kali kedua..
?: ai? Pengantin baru ni asyik senyum senyum je.
Aku: unni?!
Yoona: terkejut lah tu.
Aku: memang pun..
Yoona: how was your honeymoon? Best tak?
Aku: mestilah best unni.
Yoona: baguslah tu. Tau tak waktu korang pegi honeymoon satu office ni bising sebab wedding korang.
Aku: yeke?
Yoona: yeap. Jangan cakap lah tentang gossip gossip hot tu. Memang ada pun orang nak burukan nama kamu.
Aku: biarlah unni. Yang penting unni tau saya tak buat benda tu semua.
Yoona: unni kenal siapa Hani. Hani tak buat semua benda tu.
Aku: komapta unni.
Yoona: so mana Suho?
Aku: tak tau lepas sampai sini dia terus hilang.
Yoona: ohh..
Aku: mana pegi semua staff?
Yoona: tak tau...
Aku: cuba tanya kat guard yang tengah merayau tu.
Yoona: kejap eh..
After a few seconds..
Yoona: diorang semua masuk kat hall. Ada meeting besar katanya.
Aku: oppa tak bagitahu saya pun.
Yoona: yeap. Unni pun tak tau jugak.
Aku: jom pegi hall.
Yoona: okay jom.
Sampai kat hall..
Apahal oppa buat perkumpulan macam ni? Like semua staff dia kumpul kan. Dia nak buat apa? And kenapa tak ajak aku and unni? Macam pelik je meeting diorang ni.
Yoona: apahal ni Suho sampai kumpulkan semua staff? Kenapa tak ajak noona dan Hani sekali?
Suho: mian.. saya kumpulkan semua ni sebab nak bagitahu satu benda kat semua staff.
Aku: oppa nak bagitahu apa?
Suho: yeobo berdiri je kat situ ngan noona.
Aku: ne.
Suho: baiklah semua staff dah berada disini. Saya Kim Jun Myeon CEO KIM Production berdiri disini ingin memberitahu tentang khabar angin yang tersebar kat satu bangunan ni tentang Assistant saya Ahn Hee Yeon itu tidak betul.
Khabar angin apa lagi yang oppa dengar sebenarnya? Dia nampak macam marah. Kenapa lah orang kat sini tak habis habis nak buruk kan nama aku.
Suho: sekarang Ahn Hee Yeon memamg isteri saya dan saya kawin dengan dia sebab saya memang dah jatuh cinta kat dia. Bukan sebab dia goda saya atau bukan sebab dia dah mengandungkan anak orang lain.
Sampai macam tu sekali ke orang tak suka kat aku? Sampai diorang cakap aku mengandung kan orang lain? Aku tak megandung lah.
Suho: saya dah taknak dengar semua khabar angin yang macam ni. Kalau saya tau siapa orang tu saya akan pecat dia.
Aku: unni betul ke itu khabar angin yang unni dengar? *bisik kat unni*
Yoona: *angguk*
Aku: kenapa diorang cakap macam tu?
Yoona: tak tau lah.
Suho: baiklah semua boleh masuk kedalam office sekarang.
Yoona: unni pegi dulu lah nanti kita jumpa lagi ye?
Aku: okay..
After a few minutes..
Aku: oppa? Macam mana oppa tau tentang semua khabar angin tu?
Suho: waktu sampai kat office tadi oppa pegi toilet staff sebab oppa nak tekencing dah memang takkan sempat pun pegi ketoilet oppa. Kat situ lah oppa dengar ada staff cakap pasal khabar angin tu.
Aku: biarlah oppa apa orang nak cakap. Yang penting oppa tau saya siapa. Dan saya memang tak buat benda tu semua.
Suho: nak biarkan diorang burukkan Hani? Memang taklah oppa taknak orang burukkan wife oppa. Nampyeon mana tak marah bila dengar orang cakap benda tak baik tentang wife dia.
Aku: yelah yelah. Gomawo sebab mempertahankan saya.
Suho: itu dah tugas oppa sebagai nampyeon awak.
Aku: oppa nampak handsome waktu marah tadi.
Suho: yeke?
Aku: yeap.. kalau macam tu saya nak tengok oppa marah jelah..
Suho: taknak lah nak marah hari hari.
Aku: *geleng kepala*
Suho: dah jom buat kerja. Jangan nak escape je.
Aku: Mr.Kim tengah marah saya ke?
Suho: itu arahan untuk Mrs.Kim. *wink kat aku*
Aku: yelah tuan. Banyak sangat file yang tuan kena sign.
Suho: tau takpe.
YOU ARE READING
[C] It's You 「suho」
FanfictionStart: 9/2/16 End: 24/3/16 Published: 26/3/16 Status: Completed. Language: Malay. Description: Ahn Hee Yeon lebih dikenali sebagai Hani, seorang perempuan nerd yang tak cantik. Hidupnya sungguh bahagia tetapi tiba tiba sesuatu yang buruk telah terja...