Jeg tog bedre fat om tasken mens jeg løb alt hvad kunne hen imod skolen. Min mave snørrede sig langsomt mere og mere sammen, jo tættere jeg kom på skolen. Efter igår er jeg begyndt, at tvivle en del mere på mig selv, jeg kunne ikke engang, at vælge tøj i morges. America ville ikke komme i dag, noget med en bedstefar der er død eller noget.
Den irriterende lyd fra klokken som ringer ind fik mig til, at løbe endnu hurtigere. Jeg løb igennem gangen og ind i klassen. Jeg tog en dyb indånding og satte mig ned bagerst.
"Lad timen begynde." Sagde jeg lavt for mig selv og fandt mine ting frem.
~~~~~~~~~~
Jeg gik ud fra timen og hen til skabet. Jeg satte tasken ind og høre nogle banke lyde længere nede. Jeg så derhen og holdte stadig om skabet. En dreng fra min årgang blev banket ind i skabet af nogle sportsidioter fra fodboldholdet.
"HEY!" Råbte jeg uden rigtig, at tænke mig om først. Alles blikke landede på mig, jeg gik med faste skridte derned og så drengen bedre, han hed vist Aiden eller noget og så havde han briller.
"Get lost, idioter!" Råbte jeg og skubbede dem væk fra Aiden, han faldt til jorden og tog sig til hovedet.
"Nurh, Luderunge er kommet ham til undsætning drenge." De grinte og gav hinanden highfive, jeg så ned i jorden og bed mig læben. Av, den gjorde ondt.
De løb udenfor, da nogle lære kom og jeg hjalp Aiden op, jeg smilte til ham og han nussede baghovedet med hans håndflade.
"Hvorfor lader du dem sige sådan noget til dig?" Jeg tog på skuldernene, vi gik hen til mit skab og jeg lukkede det i.
"Hvad nytter det alligevel?" Han trak på skulderene og sukkede, han lænede sig op af skabet. Jeg lukkede skabet.
"Din næste time?" Spurgte jeg og han havde tilfældigvis idræt ligesom mig. Vi gik sammen ned af gangen, mens jeg holdte stramt om min mobil. Det ville tage nogle minutter lige, at sluge deres sårende kommentar.
~~~~~~
Jeg havde en sort t-shirt på, ligesom alle andre, nogle sorte shorts og mit hår op i en hestehale. På den sorte t-shirt stod der "EHS" Som står for Esther High School.
"Idag skal vi alle krævle op af rebet her." Shit, det var alt hvad jeg kunne tænke. Shit, den er sgu da alt for høj, jeg har aldrig kunne fordøje højder, jeg har det som om at jeg besvimer med det samme og på samme brækker mig til døde.
"Drenge først og så pigerne." Det gik stærkt og før jeg vidste af det, var det pigernes tur og derfor min. Alle de andre var kyllinger, det var jeg så også, men en sej kylling som ikke er prositueret.
Jeg tog en dyb indånding og tog fat med et fast greb om rebet, jeg så kort rundt og mit blik landede på Cody. Han stod med en eller anden pige under armen og løftede udforende det ene øjebryn. Pigens blik fløj hen på mig og hun stod med krydset arme og fnyste.
Jeg tog længere op og hev mig stille op, pludselig gik det hurtigt og jeg var helt oppe ved toppen. Idrætslæren kaldte på mig og jeg sank en klump før jeg gav slip på rebet og faldt til jorden. Han pegede en anden pige hen som var lidt langsommere end mig og jeg rejste mig op.
"Hey." Andrew løb slentrende hen til mig og jeg smilte. Han rakte mig et eller andet og løb tilbage til en eller anden pige som allerede var hoppet i armene på ham og jeg mener hoppet i armene på ham, hun er jo den kvindelige spejdermand eller sådan noget.
"Mød mig udenfor om 5 minutter." Jeg så undrende efter Andrew, jeg kunne slet ikke fange hans blik, drenge og deres trang til piger altså. Jeg gik udenfor og så Aiden pille ved et eller andet. Jeg gik stille hen til ham og smilte.
"Du ville snakke med mig?" Spurgte jeg om samlede hænderne bag på ryggen, han nikkede og gav slip på det han havde i hænderne, det var tydeligvis nogle blomster han havde fumlet med, så de var helt krøllet.
"Jeg tænke på om du ikke havde lyst til, at gå med mig, vi kunne se en film eller noget?" Spurgte han og man kunne tydeligvis høre usikkerheden i hans stemme, det var faktisk virkelig nuttet.
"Jo, selvfølgelig." nikkede jeg og smilte til ham, han tøvede kort og fik store øjne.
~~Aiden's synsvinkel~~~
"Fedt! Fedt, hvad med på lørdag og jeg henter dig?" Hun gav mig et kram og løb tilbage indenfor, jeg jublede lavt for mig selv og løb indenfor. Jeg så hen og så Cody med en eller anden pige, nok ikke helt min stil, men hver har jo deres smag.
"Hey Cody." Råbte jeg og løb hen til mig, han så irriteret på mig og viftede pigen væk. Hun gav mig dræberøjne og svingede med håret, hun løb, på en virkelig underlig måde, tilbage til hendes veninder.
"Jeg skal ud med Allison, nogle gode råd?" Han tænke sig om og fik et fjoget, flabet og selvsikkert smil på læberne. Han nikkede og krydsede armene.
"Hun finder høje steder virkelig romantiske." Jeg smilte til ham og takkede ham endeløst.
~~Cody's synsvinkel~~~
Nørden, der irriterede mig grænseløst, løb tilbage til Allison og krammede hende. Gud hvor kunne jeg ikke friste, at sige det. Jeg hader hende og at ødelægge hendes date, kunne ikke være sjovere. Jeg stak drengene en highfive, men Andrew sendte mig det her bekymret blik, som jeg ikke kunne modstå, at ignorer.
Hvad kunne der dog galt?
YOU ARE READING
Hate Can Change
Teen FictionAllison Olivia Wood en 17 årlig pige, skal sammen med hendes mor og hendes storebror, flytte til Danmark fra London. Alison er en sarkastisk, skeptisk og genert pige som har boet hele sit liv i en lille lejlighed med sin mor og hendes storebror, men...