-Kapitel 32-

3K 115 23
                                    

Jeg stod foran spejlet mens min hånd kørte over håret. Det var sat op i en rodet knold, med en smule krøllet hår i hver side. Jeg satte de to sølv, diamant øreringe i og kørte hænderne ned langs kjolen for, at glatte den ud. Kjolen var stropløs og stram øverst, længerne nede er et lille sølv, glitterende bælte som skiller det øverste fra det nederste. Det nederste sidder løst og ud i flere silke lag, alt sammen i en frisk, efterårsagtig, laskefarvet.

"Cody står dernede, er du klar skat?" Spurgte min mor med en sukkersød stemme, en stemme der altid formår, at få sommerfugle til, at flyve væk. Jeg vendte mig mod hende og nikkede, jeg tog mine sølv stilletter på og gik efter hende med lange, elegante skridt, mest for ikke at falde.

Cody stod i sin smokings, sorte fantastiske smoking. Med en hvis skjorte, et sort slips og nede af enderne på jakken, kunne det hvide ses fra enden af skjortens ærmer, formåede han, at se pænere ud end mig, hvilket sikkert ikke kom bag på så mange.

"Ha' nu en rigtig hyggelig aften ik?" Sagde min mor og så skiftevis på os, vi nikkede begge og Cody holdte døren for mig. Da døren lukkede gav det et lille spjæt i mig og jeg så hen på Cody.

"Bilen er lige derhenne, vi kører derhen sammen med Linda og hendes veninder." Jeg stoppede op fra den gående Cody, han vendte sig imod mig og lænede vægten over på hans venstre fod og havde hånden nede i den venstre bukselommen.

"Glem det, jeg kører ikke sammen med dem derover." Han trak på skulderen og gik videre, han viftede med hånden oppe i luften og jeg stod stadig med krydsede arme.

"Ikke mit problem, gå du bare til festen alene." Han tog den anden hånd i bukselommen og gik videre, uden overhovedet, at kigge på mig. Jeg sukkede og rullede med øjnene.

"Fint, vent lidt." Jeg tog op i kjolen og løb hen på hans side, uden et ord mere gik vi hen til bilen, og kørte hen til festen.

~~~~

Jeg sad ved en af de runde borde, med hovedet liggende på min hånd og rørte rundt i drinken. Drinken som bestod af noget sodavand og et eller andet, lærene må altså lærer, at vi unge elsker alkohol ikke sodavand, eller jeg elsker sodavand, men i ved hvad jeg mener.

Cody sad lige ved siden af mig, på sin mobil igang med, at skrive med en eller anden dulle. Lange, hårde skridt, fra barbie hæle kunne pludselig høres. jeg så op og så Linda i hendes pinke, lille kjole, med det lyse hår oppe i en hestehale, komme lige imod os med et triumferende smil på hendes fake læber.

"Nej ser man det, der er vi jo det fake kærestepar.." Grinte hun og krydsede armene, en eller anden fulderik, spørg mig ikke om hvor alkoholdet kom fra, kom gående hen til Linda. I et forsøg på, at score hende, blev han afvist med en hånd i ansigtet og jeg mener LIGE i ansigtet.

"Plejer man ikke kysse med sin kæreste?" Jeg gav hende helt-ærligt-blikket og rystede på hovedet over hende, hvad fanden er hendes plan? Hvis det er, at score ham, går det ikke fantastisk godt. cody lagde sin mobil fra sig og grinte over hende.

"Eller er i overhovedet kærester?" Grinte hun og pludselig stod hendes to håndlanger bag hende. Hun slog hendes hestehale til siden og grinte hånligt over os. Kan hun virkelig være mere irriterende, jeg har en virkelig kort lunte, men når det er hende, er den endnu kortere.

Jeg greb ud efter Cody's nakke med den venstre hånd, den højre landede på hans lår, mine læber på hans. Jeg trak mig væk fra kysset og så hen på Linda, hendes irriteret fnys, fik mig til, at grinende sætte mig tilbage i stolen med krydsede arme og en hånlig attitude over mig. hun svingede med håret og gik væk fra os, jeg var fri for hende, ihvertfald for nu. Cody grinte over mig, mens han rystede på hovedet.

Han rejste sig pludselig og gik væk fra mig, han forsvandt ude i mængden og det eneste jeg gjorde var, at sidde fortabt tilbage og se forvirret efter ham.

Hate Can ChangeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora