[9] Záhadný odkaz na dne kabíny

577 40 3
                                    

Odkedy baby (konečne to môžem povedať...) povedali, že sa na seba s Newtom podobáme, vyhýbali sme sa jeden druhému. Nikto nevraví, že to nie je možné... Predsa len spomienky nemáme.

Momentálne som sedela na veži a pozerala sa na Flek z vtáčej perspektívy. Nebyť toho poondeného labyrintu, povedala by som, že je tu pekne. Ale on tu je...

Pozrela som radšej inam... Minho sa bavil s ostatnými bežcami a o niečom horlivo diskutovali. To by ma zaujímalo o čom... Bože už som ako nejaká klebetná babka!

Opodiaľ sedela Malia s Albym a na niečom sa smiali. Dávam im dva týždne... Klebetná babka dohadzovač...

Pohľadom som vyhľadala Abbie. Sedela za stolom v jedálni a rozprávala sa s Jeffom. Spolu obviazovali nejakému chalanovi krvavú nohu.

Mňa ale zaujímala ešte jedna osoba.

"Ahoj..." ozvalo sa spoza mňa. Otočila som sa a tam stál Newt. Spomeň čerta...

"Pozrime sa kto sa naučil hovoriť..." odbila som ho.

" Tak prepáč. Len som nevedel čo robiť... Pochop, jedeň deň sme kamaráti a na druhý súrodenci." povedal na obranu a oprel sa o zábradlie vedľa mňa.

"Ja viem. Je to maximálne divné..." zasmiala som sa a Newt so mnou. Som rada, že už je to medzi nami fajn.

"Teba nežerie, že ani nevieme kto sú naši rodičia?" spýtal sa zamyslene.

"Ani nemáme istotu, že sme naozaj súrodenci..." povedala som s ľútosťou.

"Máš pravdu... Nevieš čo tam ten naondulovanec rieši?" spýtal sa a hlavou kývol k Minhovi a spol.

"Ten naondulovanec je môj priateľ tak skús vymyslieť prezývku, ktorá by mi liezla na nervy menej." usmiala som sa. Newt po mne chvíľu hádzal nechápavé pohľady, no potom to vzdal a prikývol.

"Aziat je moc...." začal no nevedel nájsť vhodné slová.

"Výstižné, presné?" doplnila som ho a on s úsmevom prikývol.

"Narcis?"

"To sedí. Ale keď povieš narcis , vie že ide o neho."

"Tak fialka?" zasmial sa a ja som sa zasmiala s ním. Bolo by zaujímavé volať Minha fialka....

"To by chcelo dačo výstižnejšie.... Niečo čo znie pekne, ale zároveň to vyznie ako tŕň v zadku." uažovala som nahlas a popri tom sa usmievala.

"Kaktus?" nadvihol obočie a usmial sa lišiacky.

"Od dnes bude Minho prezývaný ako Kaktusák!" povedala som teatrálne a obaja sme sa zasmiali.

"Fajn.... A ako ste sa ty a Kaktusák dali dokopy?" vyzvedal.

"Vlastne dnes v labyrinte."

"Preto ste prišli tak neskoro!" vykríkol tým tónom, akým dávate najavo, že ste dačo objavili. Hmmm z teba ale nebude bohvie aký objaviteľ, Newtino.

"Em!" zakričal na nás zo spodu Minho. Pozrela som smerom k nemu a s Newtom sme mu zamávali.

"Poďte dolu. Obaja!" skríkol vážne. S Newtom sme po sebe nechápavo pozreli. Nechceli sme však zdržovať a tak sme zliezli dolu čo najrýchlejšie ako sme vedeli. Počkala som kým zlezie aj Newt a potom sme k nim spoločne dobehli.

"Deje sa niečo?" spýtal sa Newt vystrašene. Všetci naokolo nás mali na tvári vážny výraz. Minho mi dal nenápadne ruku na boky tak aby ma objímal.

"Vyprázdňovali sme kabínu a našli tam list. Vlastne odkaz." prehovoril Minho.

"Bolo tam napísané toto:

Bratia o sestry sa starajte,

inak mŕtve ich nájdete.

Stačia len tri písmená,

pravda bude odhalená.

N, A , M stanú sa bratmi,

E, A, M budú zas sestry.

Poslali to tí, čo posielajú aj kabínu." prečítal odkaz Gally.

"Ale čo znamenajú tie písmená?" spýtal sa Newt.

"N, A, M, musí byť označenie pre chlapcov, čo sa stanú bratmi. Možno iniciálky... A to isté platí pre dievčatá. Keďže dievčatá sme tu len tri, myslím, že to je jednoduché. Teraz už len stačí vylúštiť N, A, M." povedala som a všetci uznanlivo prikývli.

"Poznám mená všetkých frasákov na Fleku. Ale len traja majú tieto iniciály." ozval sa Alby. Pozreli sme na neho a on pokračoval. No to čo povedal nám vybilo dych.

"Newt, Alby, Minho...."

Útek z labyrintu [TMR fanfiction]Where stories live. Discover now