20

2.2K 193 88
                                    

Långsamt öppnar jag ögonen, känner mig helt borta i ett par sekunder. Men uppfattar snabbt att jag befinner mig i samma rum som jag somnade i, mitt rum. Även i samma famn, Oscars. Jag ler stort och hasar mig närmare honom, så att hela mitt ansikte ligger pressat mot hans varma bröst. Även om ställningen inte är så skön, då jag ligger rak som en pinne och armen under min kropp, så vill jag inte flytt på mig. Jag vill bara ligga nära Oscar. Så jag sluter ögonen igen, tar in känslan av honom. Konturerna av hans kropp, brösten, magrutorna, hans.. Åh gud. Varför är det en bula mellan hans ben? Jag förstår ju att han förmodligen har stånd, men varför nu?

Osäkert och generat flyttar jag mig bakåt, då hela situationen inte alls blev lika mysig när jag upptäckte hans lilla "problem". Men bara några sekunder hinner gå, och Oscar placerar sin arm runt min midja igen. Drar mig närmare sig igen så att jag hamnar i samma position som innan, men denna gång känner jag hans kön mot mitt och jag flämtar till. Känner hur allt blod rusar upp och samlas i mitt huvud.

"Ligg kvar där." Mumlar Oscar med en mycket hes röst och jag ser försiktigt upp på honom, men han blundar fortfarande.

"M-men du, din, a-alltså du, du ha-har, det d-där." En osammanhängande mening lämnar min mun och Oscar skrattar roat, stryker sin hand upp över min rygg och placerar armen runt mina skulderblad. Försiktigt drar han mig ännu närmare sig själv och jag försöker diskret flytta min underkropp bakåt.

"Du menar att jag har stånd? Ja det har jag. Det händer oss alla killar Felix, strunta i det bara. Eller så kan du göra något åt det.." Utan att se på honom kan jag se han flin, och jag har svårt att uppfatta om han skämtar eller inte. Men hans ord får mig att stelna till och mina hjärtslag blir allt fler, ansiktet rödare och kroppen varmare.

"M-men ä-är, ja-jag, inte, a-alltså du,du v-va?"

Oscar skrattar ännu mer och lossar på greppet runt om mig, rullar runt så att han hamnar på rygg. "Jag skojar bara med dig Felix." Yttrar han roat och jag slappna med ens av, lättad över att han inte var seriös. För jag har ingen aning om hur jag ska ta mig till i sådana fall.

"Du är söt när du stammar, och när du rodnar." Konstaterar han och jag skakar på huvudet, känner hur jag rodnar ännu mer utav hans komplimang.

För att inte låta honom se mig så generad pressar jag ansiktet mot sidan av hans bröst, stryker ner håret över den del av ansiktet som fortfarande syns och hör hur han skrattar ännu mer. Men min liggställning verkar han inte nöja sig med, utan flyttar sig bort från mig och hasar sig ner så att våra ansikten hamnar i höjd med varandra. Hamnar nervöst nära varandra, jag kan till och med känna hans varma andetag mot nedre delen av mitt ansikte. Och hans närhet gör mig otroligt nervös. Inte nog med det, flyttar han sin blick från mina ögon ner till mina läppar. Han pressar ihop sina egna och ser upp i mina ögon igen. Jag vet inte om Oscar ser det, men jag är nervösare än någonsin. Mitt hjärta slår likt en galopphästs hovslag i marken, andas glömmer jag nästan bort att göra. Och när han flyttar sitt ansikte närmare mitt, fryser jag till is. Kommer han på riktigt kyssa mig? Jag har aldrig kysst någon, jag har ingen aning om hur man gör. Jag kommer skämma ut mig totalt, han kommer skratta åt mig. För jag är 17 år och har aldrig kysst någon, har ingen aning om hur det känns eller hur jag ska bete mig. Vad ska jag göra med händerna? Jag kan väl inte ligga som en rak pinne heller.

Oscar verkar helt säker på sin grej, helt lugn till skillnad från mig. Han flyttar sin han upp till mitt ansikte, stryker undan några hårslingor från min tinning och låter handflatan sedan möta min kind. Jag själv ligger fortfarande som förstenad, ser på honom med en osäker blick. Men han ler bara ett lugnande leende och flyttar sig ytterligare lite närmare mig, så nära att endast millimeter skiljer våra läppar åt. Och med sin andra hand, tar han ett lätt tag om min varma, säkert svettiga hand.

Han sluter ögonen och jag flackar med blicken mellan hans läppar och slutna ögon. Åh herre min gud, han kommer kyssa mig.

"JEREMY IS IN THA HOUSE!" Den plötsliga rösten från våran käre vän fyller huset och jag sätter mig snabbt upp i sängen. Oscars hand försvinner då genast bort från min kind och en tung suck slinker ur honom. "Vart fan är ni? Varför har ni haft sleepover utan mig? Jag är djupt sårad." Dörren in till mitt rum flyger upp och in kliver en fullt påklädd Jeremy, till skillnad från oss som endast bär ett par varsina boxerkalsonger och jag en T-shirt. Oscar helt tröjlös. Och det ser nu Jeremy eftersom jag drog med mig täcket när jag satte mig upp.

Jeremy ser först chockat på oss två, men brister snabbt ut i ett retsamt flin.

"Ni har inte bara haft sleepover märker jag." Yttrar han, tolkar förmodligen våra lättklädda kroppar, rufsiga morgonhår och mina röda kinder.

"Me-men nej, v-vi, vi har so-sovit ba-bara, och, i-inget som du, du t-tror. All-alltså du, vi, n-nej." Får jag fram och båda killarna skrattar åt mig, och jag ser ner på Oscar som fortfarande ligger kvar men nu på rygg. Han drar händerna genom sitt blonda hår och ler, inte så retsamt som Jeremy, utan att vanligt fint Oscar leende.

"Jaja, kan du gå ner och göra frukost åt oss nu, vi är hungriga." Oscar byter ämne och sätter sig även upp i sängen han med.

"Bara för att Felix säkerligen är jääävligt öm i rumpan. För du toppade väl Oscar? Eller var det tvärt om? Nej d-"

"Jeremy!" Utbrister Oscar och kastar en kudde rakt i ansiktet på honom. Men skrattar. Jag själv blir om möjligt ännu mer generad och vänder ansiktet ner mot täcket.

Jeremy lämnar oss ensamma igen, och Oscar vänder blicken till mig, placerar sin arm runt min midja och placerar sina läppar mot min kokheta kind. "Så här är livet med Jeremy som bästavän, förstår du nu vilka år jag har haft?" Yttrar Oscar och får mig att skratta.

Eyes Open ~ FoscarWhere stories live. Discover now