43

1.6K 134 13
                                    

Nervöst drar jag i skjortan jag klätt min överkropp med och ser upp på Ogge som självsäkert bredvid mig i kön in till nattklubben vi nu ska besöka. Enligt de två tjejerna som Ogge fick kontakt med igår, som även nu är med oss, kommer vem som helst in på denna klubb så länge de ser ut att vara mogna nog.

Men jag är otroligt nervös, då jag aldrig tidigare har festat eller ens druckit alkohol, vilket jag antar att jag nu kommer göra. Jag vet inte ens varför jag gick med på detta, då jag är mer rädd än exalterad. Ogge verkar dock vara väldigt taggad och avslappnad, vilket kanske inte är så konstigt då han gjort det här flera gånger förut. Han har åldern inne, vilket jag inte har och det gör allt mycket mer skrämmande.

"Ey Felix, försök att slappna av. Detta blir kul!" Yttrar Ogge och slår löst till mig över ryggen i ett försök till att rycka upp mig.

Jag ser besvärat upp på honom och ger mig på ett litet leende trots att jag inte känner någon glädje. Helst av allt vill jag springa tillbaka till hotellet och ringa upp Oscar, då han bara någon minut innan vi gick frågade om vi kunde snacka via FaceTime. Men jag var tvungen att avböja, och det gjorde jag med en klump i magen. Det känns som att jag väljer bort Oscar för att festa, vilket jag kanske gjorde. Men det känns oerhört fel.

Utan att jag har märkt det har vi nu kommit fram till insläppet och vakten studerar oss alla, Ogge, de två blonda tjejerna som jag antar ser helt okej ut, inte sådär överdrivna utan mer naturliga. De släpps in och hans blick flyttas till mig, där jag står helt ensam och försöker dölja den rädslan jag känner inom mig. Vakten ser misstänksamt på mig, men släpper tillslut in mig och samtidigt som en lättnad sköljer över mig byggs en annan oro upp. Hur fan ska jag bete mig nu?

"Kom nu Felix." Skrattar Ogge och tar tag i min arm då jag stått som fast frusen i golvet.

Jag följer med honom och de två tjejerna in på klubben, möts av en hög musik som känns i hela kroppen och flera olika strålkastare som rör sig över dansgolvet. Vi stannar dock vid baren och de börjar beställa, vana som de är. Jag ser bara panikartat på bartendern som nu frågar mig vad jag vill ha och jag försöker få fram några ord, men har ingen aning om vad jag ska säga och kan endast åstadkomma med stamningar. Men Ogge räddar hela situationen och säger till bartendern vad jag ska ha. Jag ler tacksamt mot honom och ser på mannen som häller upp olika drycker i ett glas.

"Första gången du går ut?" En av de två blonda tjejerna vi har med oss dyker upp vid min sida och ler ett litet leende. Josefine heter hon och den andra tjejen presenterade sig som Wendela. De båda är lyckligtvis svenskar så jag slipper i alla fall att skämma ut mig med min dåliga engelska.

"Är det så uppenbart?" Frågar jag en aning generat och hon skrattar lätt, tar emot en glasflaska med gult innehåll och rycker på axlarna.

"Jag känner själv igen mig i dig nu, jag var likadan första gången jag gick ut." Säger hon, eller snarare skriker för att överrösta musiken.

Innan jag hinner svara placeras ett glas framför mig med en blå vätska i och jag tar tveksamt emot den. Ogge betalar för oss båda innan vi tränger oss fram till ett ledigt bord som vi ställer oss runt. Josefine vid min sida och Ogge mittemot mig, bredvid Wendela.

Osäkert ser jag ner på mitt glas och dess blåa innehåll. Den ser god ut, men jag har ingen aning om hur den smakar. Men jag antar att den innehåller alkohol, och någon gång måste väl vara den första. Så jag lyfter upp glaset och placerar kanten mellan mina läppar, tar en liten klunk och möts av en söt men ändå stark smak, inte alls så illa som jag trodde. Den är förvånansvärt god så jag tar två klunkar till.

"Du gillade den." Påpekar Ogge med ett nöjt leende och jag nickar snopet. Inte trodde jag att alkohol skulle smaka så här gott. "Jag antog det, det är en drink och just den där har inte så mycket smak av alkohol vilket passar dig, med tanke på att det är första gången." Yttrar han på ett vänligt sätt och jag ler tacksamt mot honom. Jag hade berättat att jag aldrig tidigare druckit och det tar han nu hänsyn till, vilket jag är glad över.

Någon timme senare och några för många drinkar och öl befinner vi oss på dansgolvet. Rädslan och osäkerheten har försvunnit inom mig, istället känner jag mig glad och framåt. Blygheten är som bortblåst och jag pratar glatt med mitt sällskap.

Från högtalarna spelas nu en remix av Kygos låt Stay och jag dansar samt sjunger glatt med till den. Trots att mitt huvud då och då snurrar till går jag inte åt sidan, detta är alldeles för kul för att undvika.

"Jag måste pissa." Yttrar Ogge helt plötsligt och tar bort armen som han haft runt Wendelas midja.

"Jag hänger meeeed!" Skrattar jag och får underliga blickar från de alla, vilket får mig att skratt högt och skaka på huvudet. "Jag är också kissnödig." Påpekar jag och de ser med ens mer förstående ut.

Bakom Ogge tar vi oss igenom den täta folkmassan och stannar i den kö vi stått i många gånger ikväll då det känns som att det mesta av det jag dricker rinner rakt igenom mig. Och när det väl blir våran tur kliver vi in i samma toalettbås för att utföra våra behov.

Jag lutar mig mot väggen under tiden Ogge gör sitt.

"Jag måste nog fan påstå att Thailands nattliv är grymt mycket bättre än Sveriges. Det är en jävla fart här." Yttrar Ogge med en något sluddrig röst och knäpper igen sina byxor.

"Så jag kan inte förvänta mig för mycket av Sverige sen?" Frågar jag och Ogge rycker på axlarna.

"Beror på vad du föredrar." Flinar han och jag fumlar upp mina byxor för att utföra mina behov.

Och när jag är klar lämnar vi båset tillsammans och äntrar dansgolvet igen. Snabbt finner vi Josefine och Wendela och fortsätter att dansa med dem. Ännu en människa ansluter till vårt sällskap, en tjej med mörkt långt hår och inte mycket som döljer hennes kropp. Hon dansar tätt intill mig och jag i mitt onyktra tillstånd reagerar inte speciellt mycket på det. Men hennes händer börjar röra sig över min kropp och ner mot mina privata delar, samtidigt som hennes läppar möter min hals. Genast uppfattar jag vad som händer och en obehaglig rysning sprider sig längs med min kropp varpå jag snabbt puttar bort henne.

"Sluta, jag vill inte. Jag har pojkvän!" Skriker jag upprört och hon ser på mig med ett flin.

"Jag ser honom inte." Yttrar hon och går närmare mig igen. Obekvämt försöker jag hålla henna borta från mig, men lyckas inget vidare. Panikartat ser jag upp på Ogge som verkar märka av min obekvämlighet och kliver in mellan oss.

"Rör för i helvete inte min pojkvän." Ryter han argt och jag förvånas över hur arg han lyckas spela.

Men tjejen verkar inte gå på det, utan korsar armarna över sitt bröst och ler hånfullt mot oss.

"Men visst va, jag har sett er hela kvällen och ni har inte ens rört vid varandra." Sluddrar hon fram och Ogge placerar sin arm runt min midja varpå han drar mig tätt intill sig. Trots att det känns så fel står jag kvar, hoppas på att tjejen går på det.

"Vi behöver inte röra varandra hela jävla tiden. Dessutom sa han ifrån och du bör för i helvete förstå ett jävla nej."

"Kyss varandra då om ni nu är ett par." Yttrar hon med ett flin och jag känner hur luften fastnar i halsen på mig, och jag börjar att hosta.

Ogge ser ner på mig med en osäker blick och jag försöker febrilt att lugna ner min kropp, men lyckas inte alls. Hjärtat slår enormt hårt i mitt bröst och andningen är häftig. Jag kan inte kyssa honom, då är jag otrogen mot Oscar.

"Jävlar vilka bögar ni är då som inte ens vågar kyssa varandra. Så jävla äckliga." Slänger hon ur sig och i samma sekund ser jag hur något brinner till i Ogges ögon.

__

Eeeeehhhh

Eyes Open ~ FoscarDove le storie prendono vita. Scoprilo ora