24 - Del 2

2.2K 187 61
                                    

I det vänstra hörnet finns två enormt stora kuddar och ett flertal i mindre storlek. De alla i färgerna svart, blå och vit. Filtar ligger även vid dem. Ljuslyktor står tända lite överallt och i taket sitter ljusslingor fästa. Bredvid kuddhörnan står en lite bricka med en champagneflaska på, självklart alkoholfri. Två champagneglas, en skål med chokladrutor i och en skål med chips i finns även på brickan.

Mitt leende växer sig större när jag ser allt, det är otroligt mysigt och det chockerar mig att någon har gjort så här fint för mig. Felix Sandman som alltid varit mobbad, aldrig haft några vänner och aldrig har fått upplevt någon lycka. Efter allt detta står jag nu här med den finaste killen i världen, som har fixat detta för mig, för oss.

Lyckligt ser jag upp på honom, som ler nervöst tillbaka.

"Oscar detta är jättemfint!" Yttrar jag glatt och kliver in i kojan, som är så pass högt byggd att jag kan gå med rak rygg. Oscar som är längre än mig behöver böja sig en aning, men det rör sig bara om någon centimeter.

"Jag är inte så bra på sådant här så ja, jag är glad att du gillar det."

Försiktigt placerar han sin hand över min rygg och för med mig bort till kuddarna.

"Jag vet inte vad du tycker, men denna kostym är väldigt obekväm." Börjar han med en lugn röst och jag ser med avsmak på honom. "Alltså nej, jag menar inte så!" Skrattar han stelt fram och lyfter upp en påse.

"Jag har med ombyte. Vi kan byta om till bekvämare kläder."

Jag pustar lättat ut och tar emot de plagg han ger mig.

"Trodde du höll på att bli en fuckboy där." Säger jag och ser ner på kläderna han gav mig - ett par gråa mjuka byxor och en vit hoodie.

Vi byter snabbt om, och Oscar drar därefter ner mig bland kuddarna. Jag skrattar lyckligt och han placerar en vit filt med röda stjärnor på över oss, flyttar sig nära mig och ler. Jag halv ligger på rygg, och Oscar på sin vänstra sida. Ansiktet har han mot mig.

"Har du haft en bra kväll?" Frågar han omtänksamt och placerar sina ena hand vid sidan av mitt huvud, stryker undan några hårslingor från min panna samt tinning, samtidigt som han ser in i mina ögon.

"De-den var underbar." Av hans beröring stammar jag. Det är något speciellt med hur han rör mig. Så försiktigt, men så passionerat. Han rör mig så som man rör det finaste porslinet på marknaden.

"Det tycker jag med." Yttrar han kort och låter sin hand stilla ligga mot sidan av mitt huvud.

Blicken flyttar han från mina ögon, upp till min panna och vidare till mitt hår. Fundersamt ser jag på honom, när han studerar mig. Han märker inte av min blick, är alldeles för inne i att se på mig.

Varenda del av mitt ansikte ser han på, med en otydlig min. Men jag hoppas att han studerar mig på ett positivt sätt.

"Vad gör du?" Frågar jag då hans blick hamnar på mina läppar igen, vilket skrämmer mig. Sist han tittade på mina läppar så länge var han nära på att kyssa mig.

Men hans ögon finner mina, och han ler svagt.

"Du är vacker." Yttrar han försiktigt och jag ler åt hans komplimang.

"Du med." Svarar jag och även han ger ifrån sig ett litet leende.

Som den dagen då vi låg i sängen, när han höll på att kyssa mig men Jeremy avbröt, ser Oscar nu ner på mina läppar igen och fuktar sina egna. Till skillnad från förra gången är jag inte lika nervös, på något sätt känner jag mig mer redo. Och när Oscar har fixat så fint, så kan det väl inte komma ett bättre tillfälle?

Eyes Open ~ FoscarTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon