Jag, 20:12
OMG JAG ÄR FRAMMEEEE
VI ÄR PÅ HOTELLET DET ÄR FETT VARMT HÄR JAG DÖÖÖÖÖÖR
OCH DET ÄR FETT FINT VI HAR EN JÄTTESTOR POOL OCH BOR PRECIS VID HAVET VATTNET ÄR TURKOST I HAVET OCH ALALDKFNDNFBDKSND DET ÄR SÅÅÅÅÅÅ FINT
Min♡, 20:14
Wooow fangirl Felix on point
Jag, 20:15
JAAA MEN DU SKA JU SE HUR DET SEE UT ALLTSÅ IIIIIH KOLLA
Min♡, 20:15
Holy fuck din rygg
Jag, 20:15
MEN DU SKA KOLLA PÅ HUR VACKERT STÄLLET ÄR INTE PÅ MIG
Min♡, 20:16
Men du är ju det vackraste Felix
Jag, 20:16
Nu undrar mamma varför jag rodnar
Min♡, 20:16
Hahaha gullis
Jag, 20:17
Vad är klockan hos dig btw?🙈
Min♡, 20:17
01:17, hos dig då?
Jag, 20:17
Oj väckte jag dig??
20:17
Min♡, 20:18
Hahaha nejdå jag är vaken, ville inte sova förrän du hörde av dig. Men nu kan jag somnaaaa
Jag, 20:18
Älskade ♡
Men jaa sov, vi hörs när jag vaknar isåfall? 😇
Min♡, 20:18
Absolut! Godnatt min vackra, jag älskar dig ♡
Jag, 20:19
Godnatt min älskade, sov gott. Jag älskar dig med ♡
Med ett stort, äkta och lyckligt leende på läpparna lägger jag undan telefonen och ser ut över havet från balkongen vi sitter på. Fastän solen har gått ner badar folk, går på stranden, sitter i sanden eller spelar volleyboll. Men ingen av de personerna kan jag fokusera på. För Oscar tar över mina tankar som vanligt. Jag är så kär. Så lyckligt kär i honom.
"Men Felix!?" Ryter mamma och jag hoppar till i stolen jag sitter på, vänder förvirrat blicken till henne, lägger märke till hur alla tre tittar på mig. "Ogge pratar med dig!" Säger hon med ett försök till att låta vänlig, vilket hon kanske gör i Peter och Ogges öron. Men jag känner henne och märker mycket väl hur irriterad hon är.
"Va? Oj, förlåt. Jag försvann iväg i mina egna tankar." Yttrar jag och ser på den generade Ogge.
"Jag undrade bara om du ville följa med till affären där nere." Frågar han blygt och jag nickar.
"Visst." Ler jag och han ser ut att slappna av lite.
Det får mig att le smått, han verkar alltid vara så nervös över allting. Men jag klandrar honom inte, jag har själv varit i den sitsen och det enda jag kan göra för honom är att finnas där, då han verkar behöva det.
Med pengar i handen lämnar vi rummet och går ut i korridoren. Genast märker jag hur Ogge slappnar av ännu mer och jag ser fundersamt på honom, men väljer att inte kommentera något.
"Har du bott i Stockholm länge?" Frågar jag och han ser ner på mig då han är mycket längre, till och med längre än min Oscar. Han skakar på huvudet och ser framåt igen.
"Vi har tidigare bott i Uppsala, där jag bodde med hela min familj. Men sen började mamma och pappa att bråka, men fortsatte ändå att bo ihop för min och min brors skull. Men sen hände lite grejer och de klarade det inte mer, så jag flyttade med pappa till Stockholm förra året." Berättar han med en uppriven röst och trycker på hissknappen, trots att vi endast bor på tredje våningen och lätt skulle klara av att ta trappor.
"Har du en bror?" Frågar jag då jag inte hört något om det tidigare.
Ogge suckar och kliver in i hissen, ser besvärat runt om sig. Ser ut att fundera på något som gnager i honom.
"Det är komplicerat." Yttrar han tillslut och tystnar. Verkar inte vilja prata om det mer, så jag håller tyst.
Jag nickar endast till svar och funderar. Förstår inte riktigt hans svar, antingen har man väl en bror eller så har man inte det? Så komplicerat kan det väl inte vara?
__
Vad vill ni ha mest av nu när Felix är i Thailand? Sms kapitel eller "vanliga" kapitel? 😃
Och vet ni vad jag har döpt Felix mamma till här?? (Om jag har skrivit något namn) hahaha mitt minne är sämst
YOU ARE READING
Eyes Open ~ Foscar
FanfictionOscar, 01:01 Jag kommer kämpa för dig Felix ~~ Bok 2 av eyes shut, rekommenderar att läsa den först!