Jag öppnar försiktigt ögonen och möts direkt av en syn som får mig att le stort. Oscars vackra ansikte och otroligt fluffiga hår då vi somnade nyduschad igår. Hans ögon är slutna och tunga andetag lämnar hans mun med jämna mellanrum.
"Finaste du." Mumlar jag trots att han inte hör mig och kryper närmare hans muskulösa kropp. Att vi båda är nakna är inget som generar mig eller får mig att ta avstånd nu. Jag tycker enbart att det är mysigt att ligga så nära honom utan några kläder, inget sexrelaterat. Bara hud mot hud. Det är fint och jag älskar det.
Jag vet inte hur länge jag ligger där, lyssnar till Oscars andetag och de svaga ljuden som hörs från nedervåningen. Men jag tror att jag lyckas slumra till igen, för när jag öppnar ögonen igen är persiennerna uppdragna och fönstret stängt. Jag sätter mig upp i en hastig fart och ser bort mot dörren, som står precis som den gjorde när jag vaknade förra gången. Någon har varit i mitt rum och denna någon lär inte vara någon annan än min mamma. Panikartat blickar jag ner på golvet och släpper ur mig ett flämtande ljud, sjunker ner över Oscars kropp och känner hur generad jag blir.
"Fells?" Får Oscar ur sig med en hes morgonröst och jag blickar upp på honom, möter hans sömndruckna ögon och förvirrade ansikte. "Vad håller du på med?" Frågar han och jag gömmer ansiktet mot hans bröst igen.
"Mamma har varit i rummet." Mumlar jag och hoppas på att han hör mig trots att min mun är pressad mot hans hud.
"Vad är det med det?" Frågar han och placerar sina händer över mina skulderblad, ritar små figurer med sina fingrar och jag suckar.
"Men vi ligger nakna här, alla våra kläder ligger slängda på golvet och kondom paketet ligger fortfarande kvar! Varför slängde du inte det?" Yttrar jag och nu är det Oscars tur att sucka.
"Sluta oroa dig så mycket för det, seriöst. Du är 17 år och är i ett förhållande, det är väl klart att du har sex? Det förstår väl din mamma också. Hon har själv varit ung. Dessutom hade väl du kunnat slängt det? Det är väl inte bara jag som kan göra det." Säger han med en aning irriterad röst och att han använder den tonarten mot mig får det att gno i magen. Jag vill inte att Oscar ska få några negativa känslor på grund av mig.
"Förlåt."
"Förlåt."
Yttrar vi båda samtidigt och vi möter förvirrat varandras blickar. Men Oscar brister ut i ett litet skratt vilket gör mig ännu mer förvirrad.
"Kanske fel tillfälle att skratt." Yttrar han och tvingar ner sina mungipor. "Men jag menar inte att bli irriterad eller så. Jag har själv varit i din sits förut så jag vet ju hur du känner." Får han ur sig och jag nickar försiktigt för att visa att jag uppfattat hans ord.
"Men du har rätt Oscar, jag borde sluta oroa mig. Men detta är så nytt och konstigt. Eller alltså inte konstigt jag är bara ovan."
Oscar nickar förstående och snurrar försiktigt runt oss så att jag hamnar underst. Han lägger sig halvt över mig och stryker försiktigt sina fingertoppar över mina kindben. Utan att yttra några ord böjer han sig längre ner över mig så att våra läppar möts i en kort kyss.
"Det kommer gå över tillslut." Viskar han och pressar sina läppar mot mina igen, inleder en tungkyss som jag ivrigt besvarar. Men Oscar försöker hålla den lugn, så jag slår snabbt bort ivern inom mig. Förstår inte ens varför jag är så ivrig, men jag har ju varit utan honom så länge.
"Ops, här stör jag visst." En röst från dörren får oss att avsluta kyssen och vrida ansiktena mot dörren, som jag inte ens hört har öppnats.
"Ogge?" Får jag chockat ur mig och känner med ens hur Oscar spänner sig över mig.
"Ääh, jag går nog ner igen." Yttrar Ogge och stänger igen dörren med en nervös blick. Han förstår nog att detta är Oscar.
__
Skulle fråga er något men har glömt bort vad det var
KAMU SEDANG MEMBACA
Eyes Open ~ Foscar
Fiksi PenggemarOscar, 01:01 Jag kommer kämpa för dig Felix ~~ Bok 2 av eyes shut, rekommenderar att läsa den först!