48

1.9K 165 27
                                    

"Va-varför berättade du, du inte?" Frågar han och slappnar av en aning.

"Du gav mig inte chansen Oscar. Jag försökte berätta i telefon men du la på innan jag han komma till den delen." Yttrar jag och stryker försiktigt bort hans tårar över kindbenen. Han sluter ögonen under min beröring och särar smått på läpparna. De tårar som jag inte hann torka bort rinner ner över hans kinder, ner till hans läppar. Eftersom läpparna putar en aning stannar de där, eller rinner ner på sidan av hans mungipor.

När han öppnar ögonen igen är sorgen som bortblåst. Jag ser nästan skuld i hans ögon, något som jag inte kan koppla till en speciell anledning.

Han förvånar mig genom att placera sina armar runt min midja och dra mig närmare sig, så att jag hamnar i hans famn med ansiktet mot hans hals. Samtidigt känner ju hur mina sorgsna tårar övergår till lyckotårar och jag tar desperat av hans närhet ett hårdare grepp kring honom. Det finns inga känslor i världen som slår denna känsla, att stå i hans famn. Jag älskar det, jag älskar att känna hans kropp emot min och hur tryggheten sprider sig inom mig likt fyrverkerier, jag älskar att känna kärleken han giver mig. Men mest av allt älskar jag killen vars famn jag står i.

"Förlåt Oscar, förlåt." Yttrar jag och han pussar min hårbotten vilket sänder rysningar genom min kropp.

"Jag borde ha låtit dig förklarat, för jag förstår dig. Jag hade förmodligen inte hanterat situationen på ett bättre sätt. Dessutom kanske jag förtjänar det, med tanke på all smärta jag har utsatt dig för." Viskar han mot min hud precis under mitt hårs slut.

Suckandes drar jag mig bak en aning, så att vi kan skapa ögonkontakt men ändå stå varandra så nära som möjligt. Oscar ser besvärad och ångerfull ut, och jag måste berätta att inget är hans fel.

"Säg inte så Oscar, du förtjänar det inte alls." Yttrar jag och han ler svagt mot mig, men ser inte ut att övertalas.

Trots det förblir vi båda tysta, och som det skrivs i böcker så säger handlingar så mycket mer än ord. För bara det faktum att han var den som drog in mig i sin famn och omfamnade tyder på något positivt, och att bara stå i varandras famnar betyder så mycket mer än vad ord kan förklara. Visst betyder det otroligt mycket att höra fina ord från honom, men vi har den lyckliga möjligheten att kunna träffas hur ofta vi vill och jag har möjligheten att stå i famnen på den jag älskar. Det finns många som inte har den möjligheten, därför uppskattar jag det extra mycket.

"Jag har saknat dig med Felix, massor." Yttrar han tillslut och mitt leende växer sig större. "Varför var du på en nattklubb förresten och drack alkohol? Du är ju inte ens 18 än." Han byter samtalsämne med en missnöjd tonart och jag kan inte hindra det låga skrattet som slinker ur mig. Varför vet jag inte, kanske beror det på hur lycklig jag är i just denna stund, hur lycklig jag är med honom.

"Ogge träffade några tjejer där som ville ha med oss ut en kväll så vi hängde på. Och jag ville inte vara den mesen som stannade hemmet och som inte drack." Yttrar jag och Oscar ser fortfarande lika missnöjd ut.

"Du är inte mesig om du avstår från det Felix, du är bara smart egentligen. Visst kan det vara kul att gå ut någon gång och dricka ibland men då ska du göra det för att det är kul och inte för att du känner att du måste. För du har alltid ett val, och om andra tycker att du är mesig så är det deras problem." Berättar han som om han vore min mamma. Men jag finner det ändå gulligt, det är ju bara ett bevis på att han bryr sig.

Istället för att svara honom ställer jag mig på tå och pressar nervöst mina läppar mot hans. Trots att inget talar emot mina tidigare beröringar så är jag rädd för att han kommer putta bort mig och berätta att jag uppfattat situationen fel, att han alls inte är okej med vad jag har gjort. Men till min lättnad kysser han mig tillbaka och det får mig att slappna av. Och den underbara känslan jag alltid upplever i dessa situationer känns nu enorm i min kropp, troligtvis för att jag inte kysst honom på två veckor.

"Är vi okej?" Frågar jag efter den passionerade kyssen och lutar min panna mot hans.

"Vi är okej." Yttrar han och kysser mig ännu en gång. "Jag älskar dig."

__

Denna börjar dra mot sitt slut :(

Eyes Open ~ FoscarOù les histoires vivent. Découvrez maintenant