Oscars perspektiv
Jag hälsar hejdå till min arbetskollega, Martina, och kliver in i det lilla omklädningsrummet vi har. Byter om till mina vardagskläder från de kläder vi tvingas ha under arbetstid, vilket är en vit skjorta och svarta kostymbyxor. Jag har fått jobb på Grand Hotel på Norrmalm, ett av Stockholms finaste hotell skulle jag själv säga. Att jag, en ung kille som precis tagit studenten, fick jobb här är nästan oförstående. Men jag är superglad över det och lönen är otroligt bra.
När jag fått på mig mina egna kläder, ett par svarta jeans och en vit T-shirt, lämnar jag hotellet och kliver ut i det svenska sommarvädret. Det vill säga regn och svala vindar. Suckandes drar jag på mig min svarta regnjacka och skyndar mig bort till tunnelbanan som ska ta mig till tc där Jeremy förhoppningsvis väntar på mig. Men med honom vet jag aldrig.
Väntandes på vagnarna sätter jag mig ner på en bänk, då nästa avgår om fem minuter. För att fördriva tiden drar jag fram min telefon, hoppas på ett nytt sms från Felix. Men inget av honom syns till på min skärm och jag suckar, låser upp min telefon och klickar mig in på instagram. Bläddrar igenom de bilder som folk jag följer har lagt upp, gillar vissa bilder men struntar i andra. Allt bläddrar jag igenom snabbt, men stannar till när jag ser en bild som lades upp för tre timmer sedan. En bild som Felix lagt upp, där han och den där Ogge syns på, som jag antar att det är.
@/felixsandman: Middag i Thailand🌴🏊🏼☀️🍕 @/oscarmolander
Ännu en tung suck slinker ur mig och jag klickar mig in på Ogges profil. Chockas när jag ser hur han har hela 10.000 följare medan han själv bara följer 117 stycken. I hans bio står både ålder och stad, 19 år och Stockholm. Även hans snapchat namn står skrivet och ett kort citat. Men mycket energi på det lägger jag inte, utan börjar bläddra igenom hans bilder. Fastnar på en bild som lades upp igår på honom liggandes i en solstol i ett par ljusgrå badshorts, bar mage. Han är otroligt vältränad och snygg, vilket stör mig något enormt. Och desto fler bilder jag ser på, desto mer växer min irritation mot honom. På varenda bild han har, finns minst 8000 likes och 100 kommentarer. Majoriteten om hur snygg han är. Men så snygg är han väl ändå inte?
Irriterat stänger jag ner instagram och klickar mig in på meddelande appen istället. Öppnar min och Felix konversation.
Jag, 18:16
Är det Ogge på din instagram?
Baby♡, 18:17
Jaa varför undrar du?
Jag, 18:17
Undrade bara
Baby♡, 18:17
??
Jag, 18:17
Va
Baby♡, 18:18
Du undrade inte bara, jag känner dig Oscar. Vad är det? ♡
Jag, 18:18
Inget jag ville bara veta vem det är som du spenderar dina dagar med nu. Får jag inte det eller?
Baby♡, 18:18
Men jo? Förlåt för att jag frågade då
Jag, 18:19
Men jag menade inte så
Felix
Ignorerar du mig nu?
Älskling?
Frustrerat drar jag vänsterhanden genom mitt mjuka hår och ser ner på skärmen. Han varken svarar eller läser och jag släpper ur mig en uppgiven suck. Varför blir jag så här?
YOU ARE READING
Eyes Open ~ Foscar
FanfictionOscar, 01:01 Jag kommer kämpa för dig Felix ~~ Bok 2 av eyes shut, rekommenderar att läsa den först!