"Hur gick det?" Yttrar Jeremy förväntansfullt innan jag ens har hunnit satt mig ner vid bordet.
Jag skrattar lätt och placerar min matbricka på bordet för fyra. Bredvid Jeremy sätter jag mig och snett mittemot Oscar. Mamma och jag har precis haft mötet med min mentor, rektor och skolans kurator, som hon ringde om för två dagar sedan. Vi hade berättat en sammanfattning av det jag och Jeremy berättade för mamma.
"Både bra och dåligt." Svarar jag lugnt och sätter gaffeln i en köttbulle, för den till min mun och ser upp på Oscar som ser nyfiket på mig, sedan på Jeremy som ser exakt likadan ut. Synen får mig att skratta lätt, och med köttbullen i min mun ser jag säkert väldigt komisk ut. "Mamma var väldigt upprörd över detta och sa verkligen till på skarpen. För hon förstår inte hur lärarna har kunnat sett förbi detta. Och jag tror att de fick upp ögonen mer nu, de sa att det skulle bli en förändring och Hampus kommer förmodligen bli avstängd från skolan. Polisen kommer också bli inblandad, då han har misshandlat oss två. Och det skrämmer mig, för Hampus kommer få veta att jag har berättat och det kommer inte sluta bra. Jag kommer inte komma undan med detta." En tung och bekymmersam suck slinker ur mig, och jag lägger hakan i min hand.
Jeremy placerar sin arm över mina axlar och försiktigt ser jag upp på honom, möts av ett glatt och betryggande leende.
"Det är ju jättebra Felix. Utan Hampus kommer ingen veta hur de ska bete sig och jag är helt säker på att du inte kommer bli lika utsatt. Och att polisen blir inblandad är bara bra, förhoppningsvis ser Hampus vilka konsekvenser han får och är han smart nog så kommer han inte gå på dig mer. Han fyller 18 detta år och blir därmed straffmyndig, och misshandel kan man bli fängslad för. Så allt detta är bara jättebra." Uppmuntrar Jeremy mig med och jag ler svagt, kanske har han rätt ändå.
"Och rör han dig igen så får han med oss att göra." Flikar Oscar in med en överdrivet hård men skämtsam ton, och jag flyttar blicken till honom. Möter hans vackra ögon och ler åt hans skämt, eller det är det jag intalar mig själv med i alla fall. Innerst inne så vet jag att jag ler för att det är just Oscar som försvarar mig.
__
Bdbdbzbfbfbdnm mitt huvud gör ont
ESTÁS LEYENDO
Eyes Open ~ Foscar
FanficOscar, 01:01 Jag kommer kämpa för dig Felix ~~ Bok 2 av eyes shut, rekommenderar att läsa den först!