44

1.6K 154 33
                                    

Försiktigt öppnar jag mina ögon och möts av ett starkt ljus. Ett ljust läte lämnar mina läppar och jag drar upp täcket över ansiktet.

"Felix." Yttrar en osäker röst vid min sida och jag snurrar runt, drar ner täcket och finner Ogge sittandes på huk bredvid mig säng. Samtidigt som jag ser på honom känner jag en enorm huvudverk och jag kniper hårt ihop ögonen. "Du har alvedon och ett glas vatten där." Fortsätter han med och jag ser mot nattduksbordet som han pekar mot. Mycket riktigt står en vattenflaska och en vit tablett liggandes vid dess sida. Jag ler svagt och hasar mig upp i en sittandes ställning, lägger tabletten på tungan och sväljer den med hjälp av vattnet.

"Är du okej? Efter det som hände igår menar jag." Yttrar han osäkert och jag ser först oförstående på honom, men som en kniv i magen slår det mig vad han pratar om. Kyssen.

Genast växer ångesten fram inom mig och mina ögon tåras upp, inte kort därefter rinner tårar ner för mina kinder och jag ser besvärat på Ogge som ser bekymrat tillbaka på mig.

"Felix förlåt." Yttrar han skamset och flyttar sig till min säng, drar försiktigt in mig i sin famn och håller mig hårt. Jag gömmer ansiktet mot hans axel och gråter ut. Jag har varit otrogen mot den finaste jag har, mot min Oscar. Något som jag aldrig trodde att jag skulle kunna vara, för Oscar är mitt allt och han är den enda för mig. Att Ogge kysste mig var bara påtvingat och inga känslor alls inblandade, men nu när jag tänker efter så hade vi bara kunnat ignorerat den där tjejen, gått där ifrån eller vad som helst förutom att kyssas.

"Ha-han h-ha-an kom-komme-er ha-hata m-mi-ig." Får jag ur mig och drar mig ur Ogges grepp, jag förtjänar inte att tröstas, att bli hållen. Det är jag som är vidrig och det är mitt fel.

"Han kommer inte hata dig Felix, jag tror att hans kärlek är alldeles för stark för dig. Förhoppningsvis kommer han att förstå." Yttrar Ogge och torkar försiktigt bort mina tårar, men jag viker undan mitt ansikte.

"Ha-han kom-ommer inte fö-förstå-å, jag, ja-ag har va-varit otro-ogen." Gråter jag fram och omfamnar mig själv.

"I mina ögon var du inte otrogen, det var mer som en pjäs typ, den var påtvingad och jag är säker på att du aldrig skulle göra så i nyktert tillstånd." Påstår han och jag blir med ens en aning lugnare, kanske har han rätt ändå. Kanske kommer Oscar förstå om han låter mig förklara.

"Jag må-måste ringa h-honom." Yttrar jag och sträcker mig efter min telefon.

"Gör så, jag duschar så länge." Han ler ett lugnande leende och reser sig upp ur sängen, försvinner in i badrummet och lämnar mig ensam kvar i rummet.

Jag klickar fram Oscars kontakt och ringer snabbt upp honom innan jag ångrar mig. Signalerna går och ju fler det blir, växer min nervositet. Tänk om han redan har fått reda på det? Tänk om han ignorerar mig? Tänk om han redan hatar mig?

"Hallå?" Hans sömndruckna röst hörs från andra sidan luren och jag slappnar av en aning, men blir påmind om varför jag ringer och spänner mig igen.

"O-Oscar." Yttrar jag skakigt och hör hur han rör på sig.

"Felix? Gråter du?" Frågar han oroligt och med en nu piggare röst. Förmodligen väckte jag honom, då det nu slår mig att det är natt hos honom.

"Fö-förlåt Oscar." Är det enda jag förmår mig själv till att säga.

Jag biter mig hårt i läppen för att inte brista ut i gråt igen, för det är inte jag som borde vara ledsen.

"Varför säger du förlåt hjärtat?"

Att han tilltalar mig som hjärtat får det att brista inom mig och tårarna rinner okontrollerbart ner för mina kinder. Jag är inget hjärta längre, jag är en jävla idiot.

"Vivarpåennattklubbochdetvarenjobbigtjejdärochoggekysstemig." Utan andningspauser flyger orden ur mig och jag placerar handflatan över min mun för att dämpa mina hulkningar.

"Vad sa du?" Frågar Oscar med en kall röst. "Kysstes du och Ogge?"

"J-ja me-men vi, vi d-det fa-fan ja-jag-" Jag tystas ner av ett tjutande ljud i luren och paniken blir enorm inom mig. Hela jag skakar, hjärtat slår likt ett lokomotiv i min bröstkorg, magen gör ont, att andas är nästan omöjligt. Han la på mitt i min mening, han la på.

__

Okej I got this, vet precis hur jag ska göra nu hihi

Eyes Open ~ FoscarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin