"Du är avundsjuk, kanske svartsjuk till och med." Påstår Jeremy med en säker ton efter att jag har berättat hur fel det känns att Felix umgås med någon som är äldre än min, mycket snyggare i både kropp och utseende, och verkar dessutom vara populär.
"Nej jag-"
"Men kan du sluta prata bort dig hela tiden Oscar och inse fakta? Du kan inte fly från allt du inte vill känna, det funkar inte så. Ta tag i det istället. Du är avundsjuk, hade du inte varit det så hade du inte blivit irriterad över den där Ogge snubben och blivit arg för att han umgås med Felix. De är typ bröder Oscar? Och Felix älskar dig, han skulle kunna göra allt för dig Oscar. Om du inte har märkt det redan så måste du vara blind eller något. Så du kan slappna av, Felix skulle aldrig vara otrogen mot dig eller ens tänka på en annan kille på något mer sätt än som vän." Yttrar Jeremy, och jag börjar fundera vad jag har gjort för bra i livet för att förtjäna en sådan fin och klok vän som han. Han är någon alla behöver och jag hoppas att alla hittar en vän som honom någon gång i sitt liv.
"Okej, jag är avundsjuk. Jag är liksom så rädd över att förlora honom nu när han äntligen är min och det är liksom första gången vi är ifrån varandra så här. Dessutom ser Ogge mycket bättre ut än vad jag gör och verkar ha mer att erbjuda." Sorgset uttalar jag orden och ser upp på Jeremy från det ljusa bordet som fiket äger.
Efter jobbet mötte jag upp Jeremy på tc och vi gick direkt till Starbucks för att fika samt prata. Då jag har Felix, och Jeremy har fått ihop det med Paulina så har vi inte umgåtts lika mycket på senaste tiden, vilket jag tycker är synd då Jeremy är en viktig person i mitt liv. Men vi har ändå daglig kontakt, som vi alltid annars har haft och det känns i alla fall bra.
"Det kommer alltid finnas någon som ser bättre ut Oscar, men i Felix ögon så gör det inte det. Det är jag säker på. Så sluta noja dig nu."
Jag ler tacksamt mot honom och nickar. För han har rätt, min Felix skulle aldrig vara otrogen.
ESTÁS LEYENDO
Eyes Open ~ Foscar
FanficOscar, 01:01 Jag kommer kämpa för dig Felix ~~ Bok 2 av eyes shut, rekommenderar att läsa den först!