Dendam: si patah hati

1.6K 66 3
                                    

Tidurku terganggu apabila terbau sesuatu yang kurang enak. Aku bangun dari katil dan terkejut dengan keadaan sekeliling. Darah. Darah ada di merata-rata tempat.

Aku panik melihat keadaan bilikku.

"What the fuck?"

Aku pandang sekeliling lagi ruangan ini. Ini bukan bilik aku. Lain,sangat lain. Walau rekaan ruangnya sama dan susunan perabot pun sama,aku tetap rasa ini bukan bilik aku. Lagi jelas apabila aku perhatikan dinding bilikku. Penuh dengan gambar-gambar aku. Ada gambar aku di pub yang sedang asyik menari dengan beberapa rakan,gambar aku sedang keluar dari rumah,gambar aku minum di Starbuck dan...

Gambar aku yang separuh bogel di kolam. 'The fuck'. Semua gambar seperti orang yang sedang mengintip aku dari jauh.

Aku ingin bangun dari tempat tidur tapi terhalang kerana kaki ku digari.
'Shit'. Kedua-dua kakiku dan tanganku digari pada setiap hujung tiang katil. Siapa yang berani buat macam ni dekat aku.

Klik! Bunyi pintu dipulas dari luar.

Aku panik.

Muncul seorang lelaki berkaca mata dan dia selekeh dengan rambutnya yang serabai. Muka pula,penuh jerawat! Pengotor!!

"Hai,sayang! Lena ke tidur semalam?"
Tersenyum sinis dengan pandangan matanya yang tajam. Sambil itu,dia menghampiriku. Langkah terhenti apabila tiba di meja yang tersusun elok di hadapanku.

"Siapa kau?! Aku kat mana ni?! Eh,lepaslah!"

"Tak semudah tu sayang."

"Lepaskanlah! Aku tak kenal kau siapa pun!"

"But,i know you sayang. I've adore you. Wanna hear a lullaby?"

Kotak besi karat yang bersaiz kertas A4 di keluarkan dari bawah meja.
Kotak besi di buka dan isinya dikeluarkan.

"Dulu ada seorang budak lelaki ni,he's fall in love with the prettiest girl in his school. He like to confess his feeling towarda thar girl. But,he's afraid of being rejected by the girl. As he is just a plain boy that really love to study, a geek that never known by others he thought that he'll never suit to be the girl's lover."

Tangannya masih lincah menyusun alatan yang dikeluarkan dari kotak. Apa yang aku perhatikan alatan yang dikeluarkan oleh lelaki gila itu seperti alatan untuk membedah. Ketakutan mula menguasai diri.

"Apa kau nak buat dekat aku hah?! Apa kaitan aku dengan cerita kau hah?!"
Tanya aku yang hilang sabar. Suaranku jelas sedang ketakutan.

"Shhh, let's not ruin the mood ya. Kat mana ya tadi....oh ya.! That boy. Mulanya dia tak percayakan diri dia. But,day after day he keep falling in love with the same girl. Deeply. So,dia nekad nak luahkan juga. Hurm...but the girl. Instead of rejecting,dia hina lelaki tu dan malukan lelaki depan semua orang. Such a bitch!"

Tak semena tumbukan dilepaskan le meja. Kemarahan terpancar dari matanya yang merah.

"Tapi aku tak pernah alami semua ni. Apa kaitan aku dengan dia?! I never have a lover!" Menbentak .

"Yup, i know. It just, the boy wanna have his revenge only."
Kedua tangan disarungkan dengan sarung tangan plastik berwarna putih.

"Kau kan lelaki tu?! Aku betul-betul minta maaf dan simpati dengan apa yang terjadi dekat kau. But,i'm not related dengan apa yang kau cerita. I know you want the revenge. But i'm not that girl! Let me go!" Rontaanku makin kuat namun ikatannya lebih kuat.

"Tsk.tsk..tsk..lepaskan aku. Tolonglah..aku merayu." Menangis keesakan. Aku mencuba untuk meraih simpati.

"Shhhh....i know you're not the right girl. But you also not the wrong girl.
I hear too many begs before. Many of them getting confuse why i did this to them. You're not the only one. So,let's hope that you will rest in peace. "

"Tsk...tsk...why? You've murder before huh? You're such a jerk!"

"Ya. I know. I'm a jerk. That's why i'm enjoying this. So,any last word?"

"You're an asshole!"

"Not expecting that. Brave enough eh? Since kau berani sangat,aku akan tingkatkan kesakitan kau tanpa biuskan kau pun. Now,say hello to my friends!"

Scapel di keluarkan dari kotak. Dan pada ketika itu,harapan tidak lagi berguna.

Let the excitement begin.

************************************

So assignment satu dah siap. I senang hati sangat so i update the new cerpen. And one more.
THANKS FOR 10K READ! YEAY!🌋🎊🎉🎉🎀🎉🎊🎆nah amik pop ni. And kisses 😘😘😘😘😘😘😘. Muah vida gitu.

If any typos do mention it ya!

As usual, do vote,do comment and do share it.

Nak ditegaskan,cerpen ini semua adalah rekaan sepenuhnya dan karya dari minda dan hati saya.

Cerpen: Psiko UrbanWhere stories live. Discover now