♦ 8♦

1.2K 74 21
                                    


Samen met Harry en Ron loop ik naar de Grote Zaal.

Eten.

Jum.

We gaan zitten en beginnen te eten.

'Kijk, daar is Egidius!' roept Ron enthousiast.

Ik kijk om en zie een uil. Hij komt op ons af en gooit een krant neer.

Harry pakt hem en begint te lezen.

'Er is ingebroken bij Goudgrijp' leest hij voor.

Ik trek een wenkbrauw op. Wat zouden ze willen stelen?

'Deze morgen is in kluis 713 ingebroken. Er is niets ontvreemd. Per toeval was de kluis de vorige dag al geleegd. Dat is ook gek, die kluis hebben Hagrid en ik bezocht!' zegt Harry.

Vreemd.

Dan komt professor Krinkel de klas binnen rennen.

Het ziet er niet uit.

'TROL, TROL IN DE KERKERS!' gilt hij bang. 'Ik dacht, ik zeg het maar even' zegt hij voordat hij flauwvalt.

Oke, raar. Wacht. EEN TROL?!

Iedereen begint als een gek te gillen en rent weg. 'STILTE!'. Iedereen is direct stil. 'Alle leerlingen gaan met hun klasse oudsten naar de leerlingenkamer. Alle leraren lopen met mij mee naar de kerkers'.

Ik zie in mijn ooghoek Secreetje snel weglopen door een deur.

Dan draai ik me om en loop met Harry en Ron mee.

'Hermelien, ze weet van niks' zegt Harry ineens.

'Ja, waar is ze eigenlijk?'. 'Geen tijd, kom mee!' roept Harry.

Ron en Harry rennen weg en ik ren er achteraan. 'Harry! Ron! WACHT NOU!' schreeuw ik geïrriteerd. 'Ik ben niet zo snel' puf ik als ik ze heb bijgehaald.

Dat lieg ik. Ik ben sneller dan een vampier. Maar ja, dat is een beetje verdacht.

'De trol is niet meer in de kerkers' fluistert Ron. Ik grinnik.

Dan pas besef ik me dat hij waarschijnlijk naar Hermelien is.

Niet waarschijnlijk.

Aan de gil te horen.

Ik ren als een malloot naar haar toe. 'HERMELIEN!' gil ik. Ze kijkt bang op. 'HELP!' gilt ze. 'DOE IK!' gil ik terug.

Uuh, ja.

HOE GA IK DIT IN VREDESNAAM DOEN?!

Oke, sorry regels. Ik ga mijn krachten gebruiken.

Ik ren naar de trol toe en duw hem met al mijn kracht omver. 

Helaas voor mij staat hij weer terug op.

'HERMELIEN, WEGWEZEN!' schreeuwt Harry.

Die zijn er dus ook nog.

Hermelien knikt bang en gaat bij Harry en Ron in de hoek staan.

Ik ontvouw mijn vleugels en laat mijn ogen lichter worden, zo lijk ik meer op een persoon die de trol niet aan kan. Ik vlieg omhoog en en laat een vuurbal ontstaan in mijn hand, ik gooi hem naar de trol, maar hij ontwijkt hem. 

Mijn leven zit echt nooit mee.

Ik bevries zijn voeten.

Haha, diepvries.

'Lilian! Kom naar beneden!' hoor ik Ron streng roepen. Ik rol met mijn ogen en negeer het.

'Het is te gevaarlijk Lili!' schreeuwt Harry nu ook. Ik zucht en daal neer bij Harry en Ron. 

Cursed / Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu