'LILI WAKKER WORDEN!'.
Voor de verandering luister ik en schiet ik direct omhoog. Ik trek vliegensvlug - nouja, mensen vinden dat. Ik vind het traag- mijn kleren aan en kam mijn haren.
'Klaar' zeg ik als ik voor Mientje sta.
Voor de drama doe ik ook nog zo'n mooie soldatengroet.
ik weet echt niet hoe het heet.
Ze kijkt me met een opgetrokken wenkbrauw aan.
Mensen vinden het raar. Ze vinden Mientje serieus. Maar geloof me, ze kan echt ook niet serieus zijn.
'Gaan we vanavond iets leuks doen?' vraag ik enthousiast. 'Super leuk idee! Met de meiden?'. Ik knik. Ik ren naar Parvati en Belinda.
'Zullen we vanavond een meidenavond doen?' vraag ik met een grijns.
Direct zijn ze enthousiast. 'SUPER LEUK!'.
'Eigenlijk zouden we Ben & Jerry moeten hebben' mompelt Parvati.
Ik knik.
'Maar dat kan ik regelen' zeg ik met een grijns. Ze kijken me met grote ogen aan.
'Hoe?'.
'Laten we maar zeggen dat Perkamentus en ik wel vrienden zijn, ik mag waarschijnlijk via daar met het haardvuur netwerk'.
'Als jij dat gaat doen, dan gaan wij de rest regelen'.
Ik knik en loop weg.
Als ik de leerlingenkamer uit ben ren ik direct naar het kantoor van Perkamentus.
Als ik daar ben klop ik op de deur.
'Binnen'.
Ik loop glimlachend naar binnen.
'Ah, Lilian. Waar heb ik dit bezoek aan te danken?'.
Ik voel me langzaam rood worden.
Gewoon doen Lilian.
'Nouja, we wouden een meidenavond gaan houden. Maar we hebben dus geen Ben & Jerry. Dat is ijs. Dreuzelijs' stotter ik.
Hij begint al met lachen.
'Dus jij vroeg je af of je het haardvuur netwerk hier mocht gebruiken om ijs te gaan halen?'.
Ik knik lichtjes beschaamd.
Hij begint harder te lachen.
Zijn gevoelens zijn niks anders dan vrolijkheid. Ik word er ook gewoon door aangestoken.
'Ze worden steeds gekker' zegt hij lachend.
'Denkt u dat? Ik denk dat Sirius Zwarts' flirtmove's in zijn 4e jaar nog gekker waren. Ja, ze hadden dan ook wel Zwadderichs leerlingenkamer roze geverfd'.
Hij begint nog meer te lachen.
'Daar heb je een punt. Dat was ge-ni-aal'. Ik wacht geduldig tot hij is gestopt met lachen.
'Maar het is goed, over een uur ben je terug'.
Ik knik en bedank hem tien keer. Hij grinnikt en wuift het weg.
Ik stap de haard in en verdwijn.
Ik kom aan in het huis van de Millers.
Daar kijkt iedereen me verbaasd aan.
'SURPRISE!' gil ik. Ze begin te lachen en geven me een knuffel.
'Waarom ben je hier eigenlijk?' vraagt Mariel.
'Nou, dat is eigenlijk heel leuk. We gaan een meidenavond houden maar we hebben daar geen Ben & Jerry ijs. En geniale ik die ik ben ging naar Perkamentus. Hij keurde het goed en nu ben ik Ben & Jerry ijs aan het halen' zeg ik met een glimlach. Mariel begint met lachen en de rest volgt.
Met de rest bedoel ik Mike, Robert, Jasmin en Ramon.
'Maar nu moet ik gaan, ik moet binnen een uur terug zijn'. Ik ren naar boven en pak wat geld.
Ik ren naar de winkel. De eerste helft super sneed. Daarna normaal.
Ik ren de winkel in en loop direct naar het ijs.
Welke smaken zullen ze lekker vinden?
Nouja, ik heb geen idee.
Ik ben Mariel niet.
Ik pak van alle soorten een bak. En geloof me, er zijn veel soorten.
Ik loop met zes bakken naar de kassa.
Als ik aan de beurt ben kijkt de kassière me vreemd aan.
Ik glimlach onschuldig. Alles is gewoon.
Toch?
Ze schud haar hoofd glimlachend maar gaat toch verder. Ik reken af en loop samen met het ijs naar huis.
Als ik thuis ben komt Mariel me direct helpen.
'Kon je niet kiezen?'.
'Nee, ik weet niet wat ze lekker vinden. En ik vind alles lekker. Het komt wel op'.
Ze grinnikt en geeft me een knuffel.
'Ik ga je missen'. 'Ik jou ook. Maar het jaar is bijna voorbij. En daarna kom ik weer naar huis'.
Ze knikt. 'Geen gevaarlijke dingen doen hè?'. 'Dat kan ik niet beloven. Ik moet de school redden'.
Ze kijkt me verbaasd aan. Ik zucht diep.
'Nou een super lang verhaal ingekort: er was eens een hele slechte tovenaar die iedereen -behalve zijn volgelingen- vermoorde. Hij is een soort van dood gegaan. Vraag me niet hoe dat kan. Ik heb geen idee. Maar goed. De steen der wijzen is in de school verstopt. Nu wil een leraar de steen voor Voldemort -de slechte tovenaar- stelen. Daarmee zou hij het eeuwige leven krijgen. Dat dus. Ik wil liever niet sterven'. Ze knikt begrijpend. Hoewel ik niet zeker weet of ze het begrijpt.
'Ga de wereld maar redden'. Ik grinnik. 'Hoe gaat het met jou?'. Ze begint te stralen.
'Het was gister zó leuk met Matt! We hebben gezoend!'
'Geweldig' grinnik ik. Ze zucht verliefd. 'Aww'. Ze kijkt me dodelijk aan. 'Maar nu ga ik, ik weet niet of ik Perkamentus kan overtuigen dat het heel belangrijk was om te weten hoe jij met Matt stond te zoenen!' schreeuw ik. Door het hele huis. Ze kijkt me dodelijk aan maar begint dan te grinniken. 'Doei'. Ik glimlach en pak mijn ijs. Ik ga in het haardvuur staan en even later sta ik in het kantoor van Perkamentus.
'Ah Lilian. Ik begon me al af te vragen waar je was'.
Ik grinnik. 'Ja, Mariel wou nog vertellen hoe romantisch het was op het strand samen met Matt'.
Hij grinnikt ook. '6 bakken ijs?'. Ik knik. 'Ik weet niet wat ze lekker vinden. Dus ja, ik neem alles maar mee. Ik heb genoeg geld. Mariel kan de toekomst voorspellen. Heel handig bij gokspelletjes'.
Hij begint te grinniken. 'Mag ik ook een bak? Dan kan ik het eten als ik weer kattenfilmpjes op YouTube ga kijken'. Zijn ogen beginnen te glinsteren als hij het zegt.
Ik grinnik en pak een bak ijs.
'Duplicatus'.
De bak kopieert zichzelf en ik geef een van de bakken aan Perkamentus.
'Hoe heeft u hier Wi-Fi eigenlijk?' vraag ik nieuwsgierig.
'Ow simpel. Het wachtwoord is Alohomora. Het verbaasd me dat nog niemand het geraden heeft'.
Ik grinnik. Nu kan ik eindelijk YouTube kijken!
'Bedankt nog professor'. Hij glimlacht. 'Jij bedankt voor het ijs'. 'Graag gedaan professor' grinnik ik. Ik loop glimlachend weg.
JE LEEST
Cursed / Harry Potter
FanfictionDit boek gaat over Lilian, ze is een heks. Ze komt uit een speciale familie met krachten. Maar aan elk positief iets zit iets negatiefs toch...? Dan krijgt ze de brief van Zweinstein. Wat zal ze doen? Hoe kan ze haar duistere geheim kunnen bewaren ...