♦23♦

1K 75 38
                                    

Ik loop huppelend met het ijs naar de leerlingenkamer. Ik zie mensen verbaasd me nakijken.

Ik negeer het. Ik heb ijs. En zij niet. Ik zou mezelf ook nakijken.

Ik loop -eigenlijk is het gewoon huppelen- naar de Griffoendortoren en geef het wachtwoord. Ik loop de leerlingenkamer binnen. Ik zie Harry en Ron vreemd naar me kijken. Ik haal mijn schouders op. Ik huppel door naar de kamer en gooi het ijs neer. Ze kijken me vreemd aan.

'Ja, ik wist niet welke jullie lekker vond dus ik nam alles maar mee'. Belinda begint met grinniken.

'Hoe heb je het voor elkaar te krijgen om het netwerk te mogen gebruiken?' vraagt Parvati verbaasd.

'Dachten jullie dat het me niet zou lukken? Dat doet pijn' zeg ik quasi bedroefd en ik ga met mijn hand naar mijn hart.

'Maar ja, het is me gelukt. Deels door mijn kennis over de Marauders' zeg ik grijnzend.

Parvati en Belinda kijken me verbaasd aan.

Oja, die weten het nog niet.

Hier komt mijn lange verhaal die ik al 3x heb verteld. Of meer.

'Ik ken Remus Lupos. Samen met Sirius Zwarts, Peter Pippeling en James Potter hebben ze een groepje opgericht. De Marauders. Grootste prankers van de school in die tijd. Waar ik het over had. Ze hadden de Zwadderich leerlingenkamer roze geverfd. Sirius gebruikte zijn "prachtige" flirtmove's om de straf te verzachten. Als Perkamentus lacht geeft hij minder straf. Geloof me'.

Parvati krijgt een spontane glimlach op haar gezicht.

'Maar NU gaan we een meidenavond houden'.

Ik knik.

Ik pak mijn toverstok en mompel wat beschermende bezweringen.

'Murmelio'.

'Protego horribilis'.

Als ik klaar ben ruim ik mijn staf op en pak wat drinken. Ik zet het glas neer en ga zitten.

'Zo kunnen we niet afgeluisterd worden' zeg ik met een grijns-lachje.

De andere grijnzen ook.

'Oke, wat gaan we doen?' vraagt Belinda.

'Doen, durf of de waarheid' zegt Hermelien mysterieus.

'Oke, jij begint Mientje'.

Ze grijnst sluw.

Oh, oh.

'Doen, durf of de waarheid aan Lilian'.

'Waarheid'.

'Waarom ben jij zo goed bevriend met Perkamentus?'.

Wat een vraag zeg.

'Geen idee eigenlijk, ik mag hem. Hij mag mij. Ik weet veel over vroeger. En ja, dat dus. Als mijn broers er zijn is het altijd hilarisch. Dat denk ik. En het feit dat we allebei een YouTube verslaving hebben'.

Ze kijken me verbaasd aan. 'Perkamentus houd van YouTube?'. 'Ja, kattenfilmpjes. En ik geef hem geen ongelijk. Die zijn hilarisch!'.

'Oke, nu jij'.

'Doen durf of de waarheid aan Parvati'.

'Doen'.

'Ga naar beneden en doe de macarena' zeg ik sluw.

Haar ogen worden groot. 'W-wat?'. 'Je hebt me gehoord'.

Ze zucht maar staat wel op. We staan met een grijns op.

Cursed / Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu