♦16♦

1.2K 73 44
                                    

Ik sta uitgeput voor de trein.

Hoezo uitgeput?

Nou, dat is heel simpel: Mijn ochtend was een hele happening.

Het ging als volgt:

Ik werd wakker om 10:20. De trein vertrekt om 11:00. En ik had het geluk dat ik mijn spullen nog niet had gepakt!

Ik was dus als een gek al mijn spullen aan het inpakken. Ik maakte mezelf onzichtbaar en rende gewoon naar het station. Ik kan ook door dingen heen gaan als ik wil. Dus dat deed ik ook.

Toen ik er eindelijk was -10:40- kwam ik erachter dat ik Muis niet had meegenomen. Ik rende weer terug. Ik pakte mijn kat en rende wéér naar het station. En nu sta ik hier.

10:57.

Ik zoek naar Hermelien en heb haar snel gevonden. Na een knuffel te hebben gegeven lopen we de trein in.

Als we een lege coupé vinden gaan we er in zitten. Ze begint direct te ratelen. 'Hoe was jou vakantie? Die van mij was géweldig. We zijn op skivakantie geweest! Het was echt leuk! Mijn ouders konden er niks van dus vielen de hele tijd. Het was echt heel grappig! Ze moesten naar les voor beginners. Ik mocht intussen alleen van de piste af. In het hotel hadden we gewoon Wi-Fi! Ik kon alles doen. Ik heb het toveren wel gemist hoor! En jij?' vroeg ze met een big smile.

Ik zweer, als ik geen super oren had gehad had ik er niks van begrepen.

'Die vakantie lijkt me super! Die van mij was niet zo leuk. Toen we terugreden hadden we een ongeluk. Ik lag eigenlijk de hele tijd in coma. Ik heb in totaal wel 1 dag plezier kunnen hebben. Maar dat was dan ook geweldig. Ik ben met mijn zus Alice gaan shoppen. We hebben 76 dingen gehaald! En daarna heb ik met mijn zus Rosalie "The Move" geleerd. Die uit The Matrix! En toen ik mijn broek aan wou doen ben ik gevallen tegen de kast. Met Renesmee mijn soort nichtje heb ik heel veel ijs gegeten. En ik heb natuurlijk pizza gegeten!' zeg ik lachend.

Ze kijkt me met gemixte gevoelens aan.

'Dat is naar, van het ongeluk Lili'. Ik haal mijn schouders op. 'Ik beschermde Renesmee. Ik vond het het waard. Ik heb er geen spijt van'.

Ze glimlacht zwak. 'MAAR SERIEUS 76 DINGEN?!' roept ze dan. Ik knik lachend. 'Alice is shop verslaafd. Ze heeft zich ingehouden hoor! Normaal komt ze met 200 dingen thuis!'. Ze knikt lachend. 'Hoezo heb je zoveel zussen eigenlijk?'.

Ugh. Hier komt mijn práchtige verhaal.

'Nou kijk, Carlisle is onze soort vader. Esme de moeder. Ze hebben ons geadopteerd. Alice, Rosalie, Emmett, Jasper, Edward, Belle, ik en Renesmee is de dochter van Edward en Bella. Alice en Jasper zijn samen en Emmett en Rosalie. Renesmee heeft Jacob maar die woont niet bij ons. Die was er ook bij in het ongeluk'. Ze knikt verward. 'Apart, maar ook leuk!'. Ik grinnik. 'Zeker apart'.

Vampieren zijn apart. Niet dat ik dat mag zeggen. Dat ze vampieren zijn.

'En je gaat NU die move doen'. Ik grinnik maar doe het toch. Het is gewoon leuk.

Ze kijkt me met grote ogen en een open mond aan. Ik sta weer op en doe haar mond dicht. Ze grinnikt waardoor ik ook moet grinniken. Ze heeft gewoon een te aanstekelijke lach.

We kletsten nog wat en even later zijn we al bij Zweinstein.

Hermelien en ik rennen naar de Griffoendor leerlingenkamer en vinden daar Harry en Ron.

'HARRY!' gil ik blij. Ik vlieg hem aan en trek hem in een bot brekende knuffel. 'Lili-geen-lucht' weet hij er uit te persen. Ik laat hem lachend los. 'Sorry'. 'Jij bent echt niet normaal sterk'. Ik begin te grinniken en laat voor de grap mijn spierballen zien. Harry begint ook te grinniken.

Cursed / Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu