Ik word wakker met een idee.
Nee, niet zomaar een idee.
HET IS HET BESTE IDEE OOIT!
Ik ga het idee uitvoeren. NU DIRECT.
Ik kijk op de wekker en zie dat ik nog voldoende tijd heb. Ik ben wakker geworden om 04:27.
HOE HEB IK DAT OVERLEEFD?!
Nou, goed.
NU HEB IK ALLE TIJD VOOR MIJN GEWELDIGE PLAN!
Ik pak een misthoorn en kopieer hem. Ik gooi er in elke kamer 1. Ik hem ze betoverd dat ze pas stoppen met toeteren als je ze vernietigd. Ik ren naar de Huffelpuf leerlingenkamer en doe hetzelfde. Ravenklauw is ook de klos en Zwadderich ook. Daarna wek ik de leraren. Op dezelfde manier natuurlijk.
Ik weet niet hoe snel ik weg moet rennen want serieus íedereen zit achter me aan.
Ik ren naar de kamer van Hoge Nood en zie daar een groot en zacht hemelbed. Precies wat ik wilde!
Ik sprak een paar beschermingsspreuken uit die ik toevallig in een boek had gevonden.
Ik zet de wekker en ga rustig slapen in het heerlijke bed.
Met de gedachte op mijn prachtige prank.
Hier ga ik problemen mee krijgen.
*************
Even later werd ik wakker door geschreeuw. Ik zag de broers van Ron buiten mijn bezwering staan. Fred en George.
'We weten dat je er bent!' schreeuwt er een. Volgens mij is het Fred. 'Niet waar!' gil ik ondeugend. Ze kijken elkaar aan met een grijns. 'Ow Lilian! KOM TEVOORSCHIJN!' gilt de andere broer.
Ze lopen recht om mijn bezwering heen.
'Jullie zijn echt dom' zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. Ik pak mijn toverstok en hef de bezwering op.
'Sorry dat wij niet weten dat een eerstejaars bezweringen kan van vierdejaars' zeggen ze quasi gekwetst.
'En, lekker geslapen?' vraag ik met een grijns. 'Tot dat we wakker werden gemaakt wel ja'. 'Wacht een even George, daarvoor waren we hier! Voor deze kleine pranker'. 'Ik ben niet klein'.
'We gaan jou even vertellen wat we van dit vinden' zeggen ze serieus.
Oh oh.
Ik kijk ze half bang half nieuwsgierig aan.
'Wij vinden het echt-'. '-Heel onverantwoordelijk van je'. 'Daarom-'. '-Zullen wij maatregelen moeten treffen'.
Ik kijk ze bang aan.
Niet dat ik bang ben. Wat kunnen die twee nou doen?
'Je moet-'. '-Ons gaan helpen met pranks'.
Ze grijnzen en even later staat er ook een grijns op mijn gezicht.
Dit kan nog leuk worden.
'Pranken jullie met z'n tweeën?' vraag ik nieuwsgierig.
'Nee, een jaargenoot. Leo Jordaan doet mee. En jij nu ook!' zegt Fred. Ik knik.
'Dan zijn me de Marauders 2.0!'. Bij die uitspraak kijken ze elkaar twijfelend aan. 'Hoe weet zij dat we die kaart hebben?'. ' Whut?' denken ze.
'Hoe wisten jullie trouwens dat ik hier was?' vraag ik nieuwsgierig. Ik weet het antwoord al.
'Waar ben je veilig voor mensen die je zoeken omdat je een prank hebt uitgehaald?' zegt Fred twijfelend.
JE LEEST
Cursed / Harry Potter
FanfictionDit boek gaat over Lilian, ze is een heks. Ze komt uit een speciale familie met krachten. Maar aan elk positief iets zit iets negatiefs toch...? Dan krijgt ze de brief van Zweinstein. Wat zal ze doen? Hoe kan ze haar duistere geheim kunnen bewaren ...