Ik word wakker van mijn wekker. Ik zucht diep en kom uit bed. Ik zet de wekker uit.
Ik kleed me om en doe mijn haar.
'Mientje? Welke lessen hebben we vandaag?' vraag ik gapend.
'Het is zaterdag Lili...'.
Zaterdag?
YES!
'GEEN SCHOOL WOEHOE!'.
Ik ren weer naar mijn bed en ga liggen.
'Welterusten, tot over drie uur' mompel ik.
Ze grinnikt en even later val ik in slaap.
Ik word wakker en zie dat het 12:00 is. Ik heb echt lang geslapen.
Ik sta op en loop naar beneden.
'Lilian?' vraagt iemand. Ik draai me om en zie Marcel staan. 'Kan ik je ergens bij helpen?' vraag ik vriendelijk. 'Nee, maar er was een brief voor je. Hier' zegt hij en hij geeft me een brief. 'Dankje Marcel'. 'Geen dank'. Ik knik en ga zitten op een bank. Ik open de brief.
Lieve Lilian,
Ik mis jou ook. Mijn leven is echt saai zonder jou. Maar het kan niet. Ik heb vernomen dat je woont bij de Millers nu. Vampiers toch? En super dat je in Griffoendor zit. En dat je de map hebt verbaasd me niks. Sluipvoet en Gaffel waren echt heel rommelig. Wat was de eerste prank? Laat me raden: Je hebt iedereen wakker gemaakt op een vervelende manier? Waarschijnlijk heeft Perkamentus de mantel. Hij leende hem. Heeft Harry hem nu niet al? Volle maan ging goed. Op zich, geen erge verwondingen. Ze deed niks? Dat klopt volgens mij niet. En we moeten gewoon even bespreken wanneer we afspreken. Lijkt me leuk!
Maanling
Ik krijg een glimlach als ik de brief lees. Remus, een goed man. Hij is echt slim. Ik loop huppelend naar boven. Een brief schrijven. Ik pak wat perkament en een veer. Ik doop de veer in het inkt en begin te schrijven.
Beste Maanling.
Ik woon inderdaad bij de Millers. En het zijn inderdaad vampiers. En ja, mijn eerste prank was zoiets. Ik heb misthoorns betoverd en ze in elke kamer gegooid. Élke. Ravenklauw, Huffelpuf, Zwadderich, Griffoendor én de leraren. Het was hilarisch. En ja, Harry heeft hem inmiddels. Ook zit iemand achter de steen der wijzen aan. Die is bewaard hier. Waarschijnlijk voor Voldemort. We denken Secreetje, maar je kan het nooit zeker weten. Sneep zou Harry's bezem hebben behekst. Maar zo laag is Secreetje niet denk ik. We hebben ook gevochten tegen een trol. Nouja, ik heb het gedaan. Ik kan echt niet tegen het liegen. Ik moet bijna elke week hun geheugens gedeeltelijk wissen. Dat is echt vervelend. En ik heb in het bijzijn van alle leraren Secreetje bijna écht Secreetje genoemd. Boos dat hij was! Het ging echt zo: Secr-professor Sneep. Dat was echt prachtig.
Liefs
Darling (mijn prachtige Marauder naam, created by George Wemel)
Ik glimlach en sta op. Ik ren naar de uilentoren.
Wacht stop.
Ik stop direct. Ik wacht een paar seconden. En ja hoor, Daar komt Carlo aan gerent. Hij ziet mij ook.
'Wow, die leegte. We zijn een keer níet tegen elkaar gebotst' zegt hij terwijl hij met zijn hand naar zijn hart gaat. Ik grinnik. 'Tja, dat was wel gebeurd als ik er niet aan dacht. Ik wou niet nog een keer de vloer gaan vegen'. Hij grinnikt nu ook.
'Nou, ik zie je wel weer!'. 'Doei!'.
Ik glimlach en loop naar een random uil toe. Ik geef hem de brief. 'Naar Remus Lupos' fluister ik. De uil vliegt direct weg.
JE LEEST
Cursed / Harry Potter
FanfictionDit boek gaat over Lilian, ze is een heks. Ze komt uit een speciale familie met krachten. Maar aan elk positief iets zit iets negatiefs toch...? Dan krijgt ze de brief van Zweinstein. Wat zal ze doen? Hoe kan ze haar duistere geheim kunnen bewaren ...