♦28♦

927 72 5
                                    

'Nou ons plan is om de Zwadderich leerlingenkamer in de Griffoendor kleuren te verven' grijnst Fred. Ik begin ook te grijnzen. 'Kom, ik spijbel wel' zeg ik grijnzend. Ze pakken de Sluipwegwijzer.

'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb' fluistert Fred. We lopen met de hulp van de Sluipwegwijzer naar de leerlingenkamer van Zwadderich. 

'Weet iemand het wachtwoord?' vraagt George ineens. Fred geeft zichzelf een facepalm.

Dan krijg ik een ingeving.

'Modderbloedje' fluister ik. De deur van de leerlingenkamer zwaait open.

'Hoe wist je dat?' vraagt Fred. 'Geen idee' fluister ik terug.

En dat klopt. Ik heb geen idee. 

'Oke, we beginnen met verven' zegt George. Hij pakt allemaal verfblikken.

Hij pakt ook kwasten. 'Ik heb een beter idee' zeg ik grijnzend.

'Kom achter me staan' zeg ik. Ze knikken en gaan achter me staan. Ik maak een schild. De pot met verf laat ik omhoog zweven. 'Bombarda!'.

Het verfblik spat uit elkaar. Alles is zowat rood. Ik pak de volgende spuitbus.

Ik doe hetzelfde. 

Zo gaat het wel even door. Als ik klaar ben is er geen spatje niet meer goud of rood. 

'En nu' zeg ik grijnzend. Ik pak een kwast en begin de Griffoendor leeuw te verven op een van de muren. Fred en George komen grijnzend helpen. 

Na ongeveer 10 minuten zijn we klaar. Grijnzend kijk ik naar het resultaat. Het is prachtig.

'Oke, jongens. Nu snel weg hier'. Ze grijnzen ook en pakken de Sluipwegwijzer.

'We gaan via de geheime gang' zegt Fred. Ik knik. George loop naar een tegel en drukt en 4x op. 

Er klinkt een klik en de bank verdwijnt. Er ontstaat een trap. Ik grijns als ik naar beneden loop. Via de trap. Fred en George volgen me. De bank verplaatst zich terug. 

De trap stopt en er blijft een gang over. 'Is het veilig?' vraagt Fred nieuwsgierig. Ik kijk achter me en zie Fred en George zich verstoppen achter een muurtje. Ik grinnik zacht. 'Ja, het is veilig. Ik bescherm jullie wel hoor angsthazen'. George en Fred komen nonchalant achter het muurtje.

'Dat wisten we echt wel'. 'Wij bang? Pff. Hoe kom je er bij?!'. 

Ik grinnik. 'Vast wel'. 

Fred laat een beledigd kreetje horen. Ik negeer het en loop verder. 

'Wanneer is deze gang eindelijk afgelopen' moppert Fred. Op dat moment zie ik een deur. 'Nu' zeg ik grinnikend. 

Ik open de deur en loop erdoor. Ik kom uit recht in het verboden bos.

Ik zucht diep. 'Fijn, we mogen ook nog eens helemaal terug lopen'. 

'Maar het is het waard' zegt Fred grijnzend. Ik knik. Samen lopen we het verboden bos uit.

We lopen gezellig lang het Grote Meer als ik een idee krijg.

Ik ga iets langzamer lopen zodat ik naast George loop.

In een onverwachte beweging duw ik George in het meer.

'AA!'. 

Ik barst in lachen uit. 'Haha! Geprankt door een MEISJE!'. George kijkt me dodelijk aan. 

Dan begint hij te grijnzen. 

'Fred, laat het' zeg ik fel. 

Maar natuurlijk luistert hij niet en beland ik naast George. 

Op dat moment krijg ik van de goden een geniepig idee.

Ik begin te huilen. Nep huilen. 

Voor de drama ga ik nog even kopje onder.

Wat ze niet weten is dat ik onder water kan ademen. 

'Lili? LILIAN?!' roepen ze in paniek. Ik kom weer boven. Het water -dat ik expres ingenomen heb- spuug ik uit. 

'Gaat het Lili?' vraagt George bezorgd. Ik schud mijn hoofd. 

Ik begin harder te huilen en ga weer kopje onder. Fred komt het water in gesprongen en zwemt naar me toe. 

Op het moment dat hij me vast wil pakken zwem ik naar de kant.

'Nu ben jij ook nat' zeg ik met een grijns.

Hij kijkt me dodelijk aan.

'Dat was niet grappig Lili'.

'Was kleine Fred bezorgd?' vraag ik terwijl ik me droog tover. 'Echt niet'.

'Oke, doei!' zeg ik terwijl ik weg huppel.

'WACHT!' ik draai me met een grijns om. 

'Wat?' vraag ik onschuldig. 'We waren inderdaad bezorgd. Kan je ons ook droog toveren?'. 'Ik wist het, en nee. Doei!' zeg ik waarna ik weg huppel. Ze laten een protesterend kreetje horen. Iets van 10 meter verder tover ik ze wel droog. 

Ik zie ze verbaasd en dankbaar naar me kijken. Ik grinnik en ren naar het kasteel. Ik huppel door de gangen tot ik Harry hoor. 'Sneep gaat die steen stelen voor Voldemort'.

'En Perkamentus is weg' zegt een andere stem. Ron. 

Perkamentus wíst dat Voldemort in de bossen is.

Waarom is hij in vredesmaan weg?

'HARRY!' gil ik. Hij draait zich om. 'Hee Lili, waar was je?' vraagt hij. 'Fred en George'. 

Ron kijkt bedachtzaam. 'Waarom bij hun? Ze halen alleen maar grappen uit'. 

Hermelien en ik rollen tegelijkertijd met onze ogen. Ron kijkt ons vragend aan. 

Ik zucht diep. 'Omdat ik samen met hun grappen heb uitgehaald Ronald' zeg ik.

'Ow, u was het?' klinkt een stem. Ik draai me om en zie Sneep staan. 'Uuh-ja' stotter ik. Het is al te laat.

'Een uiterst merkwaardige presentatie. Helaas is het verboden. Ik zal u strafwerk moeten geven..' zegt hij.

Hij laat een dramatische pauze vallen. Echt hoor, die man weet echt hoe je mensen kunt ergeren.

'Twee weken strafwerk. In het Toverdrankenlokaal vanavond. Ik zie u daar' zegt hij kil, voordat hij weg loopt. 

'Lilian, we wouden vanavond het luik openen' sist Harry.

'O, geloof me Harry, ik kom. Het lukt wel' zeg ik. Hij knikt twijfelend. 

~~~~*~~~~

Ik sta voor het Toverdrankenlokaal. Ik heb over een halfuur afgesproken met Harry, Ron en Hermelien bij de derde verdieping. Als ik er niet ben weten ze dat het mislukt is. Maar het mislukt niet. 

'Binnen' klinkt de ijzige stem van Secreetje.

Ik loop naar binnen. 'Ah mevrouw Smith, begin maar de ketels schoon te maken' zegt hij. Ik knik en pak mijn toverstok.

'Zónder magie mevrouw Smith' zegt hij als hij mijn toverstok ziet. 'Professor, dit is niet voor de ketel. Petrificus Totalus'. Hij verstijfd. 

'Sorry professor. Ik moet Voldemort achterna' zeg ik terwijl ik hem bevries. Hij kan nu niet meer bewegen. Voor heel lang. Ik loop het lokaal uit en bevries de deur ook. Zo kan niemand binnen komen. 

Ik ren weg. Naar de derde verdieping. 

Cursed / Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu