Interviu cu RobMichael

200 15 0
                                    

1.Ce te-a facut sa scrii?

Unui singur concept aș putea să îi datorez determinarea de a scrie, și acesta este „progresul". Plecând de la premisa că nu poți să vorbești corect dacă nu citești temeinic, așa cum nu mi-aș putea întreține pofta de citit dacă nu aș scrie. Am început să scriu prin 2011. Scriitura mea era aproape ridicolă, dar perseverând și având un soi de încăpățânare de a-mi îmbunătăți felul de a scrie și de a-mi corecta greșelile gramaticale pe care le făceam (pentru că da, chiar greșeam și cu toții o facem), am ajuns astăzi, și vreau să cred că nu e doar ceva iluzoriu, să fiu mult mai bun.

2.Cum ai reactionat ,vazand primul comentariu,primul vot,te asteptai sa ai un impact asupra cititorilor de pe Wattpad?

În 2011 când mi-am creat contul pe Wattpad, eram încă foarte mic. Aveam 15 ani. Cam atunci abia începusem să citesc, deci nu aveam o „cultură vastă", astfel că scriam mai mult din inerția pasiunii și a entuziasmului, entuziasm care m-a covârșit odată cu apariția primelor comentarii și voturi, doar că pe atunci aveam impresia că totul este foarte roz, plin de lapte și miere. Eram puțin deconectat de la realitate. Nu pot spune că am avut un impact uriaș asupra cititorilor. Nu am povești cu milioane de citiri și, desigur, nu în numărul vizualizărilor constă talentul și măiestria unui scriitor, dar mulți se raportează la aceste numere astronomice. În orice caz, mă bucur că zilnic, cititorii nu încetează să mai arunce o privire asupra poveștilor mele, cum nici eu nu încetez să vreau să creez.

3.Dintre cartile scrise de tine,care iti place mai mult?Pe care o ai la suflet.

Cartea mea de suflet, dacă aș putea s-o numesc așa, este „Imperiul sclavilor". Bineînțeles că sunt subiectiv, dar nu pot să nu remarc faptul că dacă aș mai îmbunătăți-o, i-aș mai oferi puțină consistență, chiar ar fi o lucrare impresionantă. E dramatică, e emoționantă, e realistă și plină de suflet. Acel termen „sclavilor" cred că spune foarte multe. Tocmai de aceea sunt foarte atașat de poveste, despre care, cei care au citit-o ar putea spune (sper) că nu este doar o poveste. E mult mai mult...

4.Care este personajul in care te regasesti?

Mai sus-numita poveste are și un personaj central, anume Alksandras, care este lituanian. El reprezină personajul în care mă regăsesc și în care mi-am întrupat din ființă, din entitate. E o parte din mine, din gândirea mea, din ceea ce nu sunt și ceea ce nu aș putea să fiu vreodată. El este curajul pe care eu nu îl am. El este rațiunea și voința pe care uneori nu le conștientizez. Scriind la „Imperiul sclavilor", în nici un moment nu am simțit că Alksandras este un personaj. L-am simțit real. Viu. Aproape de mine și că orice decizie aș fi luat-o asupra lui, ar fi afectat un individ în viața reală.

5.Ce inseamna pentru tine scrisul?

Cum spuneam la început, scrisul înseamnă progres, dincolo de o plăcere care la un moment dat devine efemeră. Progresul e continuu, omul are o nevoie nesățioasă de progres. Teoretic. Aș putea crea un basm frumos, în care să zic că înseamnă „refugiul într-o lume..." sau „plăcerea nemărginită de a..." sau orice altceva. Pentru mine, scrisul este progres. A te opri din scris odată ce ai luat această cale, înseamnă eșec.

6.Numeste trei carti care te-au impresionat.

„Jane Eyre" este absolut fabuloasă. Este singura și prima carte clasică, ce a izbutit să mă captiveze și să mă transpună în acea lume de acum câteva secole.„Printre tonuri cenușii", iarăși este o carte care m-a inspirat puțin în carea lumii din „Imperiul sclavilor". E dramatică, are iz tragic și prezintă o poveste sfâșietoare de viață, o instorie adevărată. Îmi displace să numesc doar trei cărți care m-au impresionat, fiindcă mereu îmi amintesc faptul că mai sunt și altele. O a treia carte este „Ultimul avanpost", de Lavinia Călina - pentru că m-a surprins prin idee și abordare. Descoperiți voi, dacă nu știți.

7.Care sunt filmelele si serialele tale preferate

Filmele preferate sunt foarte multe. O să îl notez pe cel mai recent: „Diabilicul", un film suedez din 2002. Este absolut, absolut, absolut incredibil. E o minunăție care nu ar trebui ratată de nimeni.Ultimul serial urmărit este „Bates Motel". Am terminat ultimul sezon apărut și am rămas cu un imens gol. Îmi va lipsi până anul viitor... Îl recomand pentru latura psihologică a sa.

8.Cum te simti cand trebuie sa termini o carte?

Nu am terminat eu prea multe cărți, fiindcă multe încă sunt abandonate și părăsite, dar cu promisiunea că mă voi reîntoarce la ele cânda. Ultima carte finalizată a fost „Imperiul sclavilor", despre care tot vorbesc. Sincer, nu am vrut să o termin, fiindcă nu am vrut să sfârșesc lumea lui Alksandras, dar am fost presat de timp pentru a o trimite la un concurs. Evident că nu am câștigat, fiindcă la acea vreme editura respectivă publica tot ce era despre sex și cu limbaj licențios. În fine, pot spune că m-a durut profund când am terminat cartea, dar gândul că voi continua cu încă două volume, care, spre rușinea mea, nu au apărut încă, mi-a alinat acel sentiment.

9.Ce iti place sa faci in timpul liber?

Aș minți dacă aș spune că citesc, fiindcă nu am ai citit beletristică de jumătate de an! Facultatea îmi omoară tot timpul. Astfel că nu-mi rămâne decât urmăritul serialelor și cântatul. Da...

10.La final,ai un mesaj pentru ,,fani"?

Cuvintele mele ar trebui să se întindă pe două continente pentru a cuprinde suma minutelor pe care cititorii le-au oferit citindu-mi cărțile. Vă mulțumesc pentru că mi-ați fost alături și că unii dintre voi îmi sunteți astăzi prieteni. Mâine, poate vom fi mai mulți :)




Iti multumesc pentru interviu!Iti urez mult succes !

*La medie,una dintre cartile lui.

InterviuriUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum