1.Ce te-a facut sa scrii?
Nici nu stiam ca am asa ceva in mine. Nici macar nu-mi imaginasem vreodata ca scrisul unei carti ar putea sa insemne totul pentru mine, ca ar putea sa devina ceva atat de special. Aveam 13 ani cand am scris prima mea incercare de "carte". Terminasem recent atunci de citit seria "Twilight" si fusesem asa de impresionata de poveste, incat tin minte ca mi-am zis "Hei, tu de ce n-ai putea sa scrii una?". Si asta am facut, evident ca pe atunci era ca un fel de joaca pentru mine. Imi aduc aminte cum am stat in noaptea aceea si am scris caietul asta mic de 48 de file, plin cu ganduri si imagini in mintea mea, si a fost cel mai magic si indraznet lucru pe care il puteam face la anii aceia. Citeam si pe atunci carti, dar nu atat de mult precum o fac acum. Prin decembrie 2011 fusesem la o prietena in vizita, tin minte bine data pentru ca era extrem de frig si se apropia craciunul. Ea scria pe wattpad carti la vremea respectiva si ii spusesem ca si eu am scris acest mic caiet cu ceva vreme in urma si ca-mi placea sa mai scriu poezii din cand in cand. Ea, etunziasmata mi-a zis ca trebuie neaparat sa postez ce am scris din caiet pe platforma wattpad. Desi imi aratase site-ul si parea frumos, pe atunci nici nu voiam sa aud de asa ceva. Il uram desi nici macar nu intrasem pe el. Cred ca de fapt imi era frica ca si alte persoane sa citeasca ceva ce era deja atat de personal si fusese timp de atatea luni numai in posesia mea. Citise si o vecina din el, dar publicul de pe wattpad insemna o scara mai larga de cititori. Pana la urma m-am dat batuta la insistentele prietenei si am intrat pe site pe data de 05.02.2012, pe atunci eram cunoscuta ca si Roseemarie. Inca de atunci (desi acum nu mai am contul initial) scriu si citesc fara sa ma mai satur. Mi-am dezvoltat frumos imaginatia (cel putin asa cred eu) si am descoperit una dintre cele mai frumoase hobby-uri din lume. Ablititatea de a-mi creea propriul meu univers prin cuvinte. Ce poate fi mai magic decat asta?
2.Cum ai reactionat ,vazand primul comentariu,primul vot,te asteptai sa ai un impact asupra cititorilor de pe Wattpad?
Am ramas surprinsa si toate comentariile, voturile si urmaririle de pe site mi-au aratat ca oamenii chiar apreciau ceea ce faceam - ceea ce a fost o mare motivatie pentru mine. Sunt sigura ca, daca n-as fi ajuns sa aflu de wattpad, tot as fi ajuns sa scriu carti cumva. Scriu in primul rand pentru ca asta iubesc sa fac si asta ma face fericita, deci si daca n-as fi avut un public, tot as fi continuat cu asta. Evident si cititorii sunt extrem de importanti in construirea unei carti. Aici pe site cred ca cel mai minunat lucru este ca alte persoane te pot ajuta sa devii din ce in ce mai bun in ceea ce faci. Mai ales daca vrei sa si publici la tipografie dupa aceea cartea pe care ai scris-o.
3.Dintre cartile scrise de tine,care iti place mai mult?Pe care o ai la suflet.
Nu am una favorita. Fiecare carte pe care am scris-o contine bucati din sufletul meu. Le iubesc pe toate si traiesc prin toate. Pentru toate am muncit la fel de mult. Momentan, din tot ceea ce scriu acum, His Father pare sa fie cea mai citita.
4.Care este personajul in care te regasesti?
Din nou, nu am unul. Ma regasesc cam in toate personajele pe care le creez pentru ca sunt parti din mine. Bine, daca este neaparat sa aleg, cred ca cel mai mult (nu total), dar cel mai mult ma regasesc in Shelby din His Father.
5.Ce inseamna pentru tine scrisul?
Stii momentul acela cand ai gustat din ceva atat de bun, incat iti ramane in minte pentru saptamani intregi si nu vrei decat sa mananci acelasi fel de mancare? Sau cand ai dat peste un cantec vechi pe care il ascultai, si-ti dai seama ca acel cantec va fi pentru totdeuna cantecul care mereu o sa-l asculti, ca e preferatul tau dintre toate? Cam asa este si scrisul pentru mine, numai ca nu cred ca ma voi satura vreodata sa creez povesti. In viata noastra de zi cu zi ne plictisim de multe lucruri, si totusi e lucrul acela unic la care ne intoarcem si de care nu putem sa scapam, ca un fel de tic pe care il repeti sau un obicei prost de care vrei sa scapi. Bine, scrisul nu este un obicei prost sau un tic, e o pasiune. Ceva ce iubesc si pentru mine este extrem de important. E ceva vital, precum aerul. Fie ca sunt fericita, trista, ingandurata, scriu mult. Scriu cam tot, nu neaparat povesti, uneori scriu ce mi se intampla si situatii grele peste care incerc sa trec prin cuvinte, ca niste jurnale, si ma ajuta enorm sa mai scap de semntimentele pe care nu pot sa le exprim cu voce tare; un refugiu. Da, refugiu cred ca ar fi cel mai potrivit cuvant. Scrisul pentru mine este ca acel avion care te poate duce departe de realitate, tu il pilotezi si mergi unde doresti cu el. Nimeni altcineva nu-l controleaza, este acel dar minunat de la Dumnezeu pe care poti sa-l tii in mana si-n inima, care te strange in brate si te ia pe taramuri de neuitat. Adica, mai, e o adevarata nebunie sa fii scriitor. Ai atata putere uneori, incat nici nu stii ce sa faci cu ea. Regatele care se formeaza in mintea ta si care iti dau cele mai nebune idei de povesti sunt de-a dreptul incredibile. Nimeni nu poate lua imaginatia de la mine, de aceea cred ca este cea mai puternica arma pe care o detin, insa nu vreau s-o folosesc ca sa distrug, ci ca sa creez si pentru altii locuri unde pot sa scape de girjile si poverile zilnice.Ar fi egoist totusi din partea mea sa nu imaprt si cu altcineva regatele acestea sepciale, nu? :)) Nu mi-a placut niciodata sa fiu egoista si-i multumesc site-ului wattpad ca am sansa sa ma exprim ca si altii sa citeasca ce e in mintea mea si sa-i ajut sa se simta mai bine. Pentru mine, daca am facut cititorul mai linistit sufleteste dupa ce citeste, este tot ceea ce mi-am dorit vreodata
.6.Numeste trei carti care te-au impresionat.
Hmm... eu cred ca fiecare carte te invata cate ceva. Nu am avut preferate niciodata. Citesc o carte si ma indragostesc de poveste, nu o uit niciodata, dar mereu dau peste alta carte care imi place poate putin mai tare decat anterioara.
7.Care sunt filmele si serialele tale preferate?
Unicul film care va ramane mereu preferatul meu este "The perfect man". Nu stiu exact de ce, dar cred ca modul in care descoperi pe parcurs cum, de fapt, nu exista barbatul perfect sau relatia perfecta, ci numai sentimente, momente si trairi - este foarte frumos. Seriale am o goraza. Acum ma uit la Grey's Anatomy, dar sunt la zi si cu Supernatural, The Vampire Diaries, Pretty Little Liars si Teen Wolf. Incerc sa ajung la zi si cu Grey's Anatomy, dar e lung. :))
8.Cum te simti cand trebuie sa termini o carte?
Fie ca este vorba de citit una sau de scris la ea, e la fel de greu in ambele cazuri. Cel putin pentru mine e greu. Nu vreau sa-mi iau la revedere de la ce am creat, dar nici de la lumea in care am intrat. Te atasezi de personaje, de situatiile prin care trec si se simte ca acasa. E ca si cum ai parasi locuinta unde ai trait si te-ai muta intr-un loc nou si necunoscut. Acum, cu fiecare inceput poti sa faci ceva mare, dar asta nu inseamna ca nu te simti putin nostalgic. Si fericit, sa nu uitam si de fericire aici. Ma simt mereu fericita si emotionata cand termin un capitol la o carte (fie a mea, fie una pe care o citesc), asta ma duce tot mai aproape de final. Stii cum se zice: "Vrei sa termini cartea, dar nu vrei sa termini cartea".
9.Ce iti place sa faci in timpul liber?
Iti spun in cel mai sincer mod posibil ca sunt o persoana plictisitoare, din mai multe puncte de vedere. Viata mea nu este wow in momentul de fata, deci atunci cand nu scriu, probabil citesc sau ma joc jocuri pe internet - sau poate ma mai uit la seriale, hai sa punem si asta la socoteala. Cel mai interesant lucru din viata mea este atunci cand scriu si evadez din realitate sau cand citesc o carte buna, in rest sunt un om extrem de obisnuit. Nu mai am alte hobby-uri cu care sa-mi ucid timpul. :)
10.La final,ai un mesaj pentru ,,fani"?
"Fani", of mereu am urat sa numesc asa persoanele care imi citesc cartile si cu care mai interactionez cand doresc sa vorbeasca cu mine. "Fani" suna prea rece, mai bine spus prieteni si cititori. Mereu mi-a placut sa vorbesc cu oricine doreste sa vorbasca cu mine. Sa ai "fani" inseamna sa fii una din vedetele acelea de talie mondiala, iar eu nu ma consider nici pe departe o "vedeta". Sunt un om ca oricare altul, care iubeste sa scrie. Mesajul meu ar fi urmatorul: sa iubiti, mult, pe oricine si orice. Iubirea adevarata este pe cale de disparitie. Incurcam acum in zilele noastre iubrea cu egoismul. Cand iubesti cu adevarat, il/o iubesti pe el/ea inainte de tine. Sa iertati, cu totii facem greseli. Nimeni nu este perfect si nu o sa fim niciodata. Daca ne imbuteliem cu mandrie si ura, ne distrugem pana la urma. Mereu o sa fii mai castigat daca ierti si-ti vezi de viata ta, asta pentru linistea ta sufleteasca. Nimeni nu spune sa uiti si sa nu tii minte, ba chiar e necesar sa tii minte greselile altora si sa inveti din ele, dar daca o sa le arunci cu ele in fata mereu oamenilor care au gresit asta nu o sa te faca mai bun. Sper sa fiti toleranti unii fata de ceilalti si sa va pierdeti in carti, mai degraba decat sa va pierdeti in tigari si alcool. O carte e mai sanatoasa si eficienta, si te poarta mai departe decat o tigara sau un strop de alcool poate. Nimeni nu cred ca a facut crima pentru ca a citit o carte, ba a gandit de zece ori un lucru inainte. Inafara de a iubii, a fi tolerant si iertator, nu cred ca ar mai fi ceva ce as vrea sa zic. Acestea sunt cele mai importante lucruri de tinut minte. Urez tuturor celora care citesc acest interviu o zi/seara frumoasa si toate lucrurile bune.
Iti multumesc pentru ca ai fost dispusa sa raspunzi la intrebari! Iti urez mult succes!