Çemberin Dışından / Önsöz

595 112 62
                                    

Bugün güneşin gülümsediği günlerden. Önce biraz yavaşca, sonra birden ufuk çizgisinin dışına taşar gibi ve dişlerini göstererek, tüm ışığını yeryüzüne ileterek, ve gülümseyerek yükselir. Ama onlar, tıpkı kayıp yıldız gibi, güneşin gülümsediğine de inanmadılar. Oysa ben dünyaya düştüğümden beri, güneşin gülümsediğine, bulutların ağladığına ve gökkuşağının resim yaptığına inanırım. Yıldızları hiçbirşeye benzetemedim. Çünkü onlar içimden yansırdı. Hayal ürünüydü. Tıpkı benim gibi. Çünkü biliyordum, hayallerim olmasaydı, bende bir üründüm. Kayıp yıldızı bulmasaydım, gökyüzü anlamını yitirirdi. Biliyor musunuz? Çemberin dışından bakınca, herşey çok güzel, çok farklı, fazlasıyla mümkün. Mesela ben ilkokuldayken dışlanmanın kötü bir şey olduğuna inanırdım. Ama bu büyü çemberi sayesinde öğrendiğim en anlamlı şey, dışarıda kalmanın kötü birşey olmadığıydı. Tanrı iyi bir ressam. Renklerini her zaman özenle seçer. Her bir fırça darbesi, başka bir ton, başka bir insan. ve tüm renkler karıştığında toprağın rengini buluruz. Tanrının özenle yarattığı o somut dünyayı, bir sergi salonunda gibi izleyebiliyorum.
"Çemberin dışından"..
İşte tüm herşeyin başladığı yerden. Ben bir çemberin halkasında koşacağım yazdığım sürece. Hep koşup, aynı yere geleceğim. Ama her zaman farklı şeyler yaşayıp, farklı bakacağım. Dünyada, elimde bir torbayla yürürken çok fazla insan gördüm. Anladım ama anlaşılamadım. Bir bulmacanın bir türlü bulunamayan kelimesi oldum. Bir ülkeye ilk kez gelen bir yabancı gibi hissettim. Bana verilen bu torba, içine girdiğim toplum, zorunluluklar, sorumluluklar. Ben minik bir kızım, bu kadar ağır bir torbayı taşıyamazdım. Şimdi buradayım.
"Çemberin dışından"..
Elinizi tutacağım. Torbanızdakileri görebiliyorum. Sandığınız kadar kalın değiller. Bir gün içinizdeki his, sizi kayıp yıldıza yaklaştırdığında, karşılaşacağız.
Dolunayda,
Ve " Çemberin dışında"..
İşte herşeyin başladığı yerdeyim.


Açıklama; 

Kitabıma başlarken bölümlerin kısa olduğunu farkedeceksiniz. Okuyucuyu düşündüm. Bana göre içinde gizemi barındıran bir kitap herşeyi kitabın en başında vermemeli. Amacım gökyüzüne baktığınızda bu hikayeyi anımsayıp gülümsemeniz. Bir gün gökyüzüne baktığınızda ya şöyle bir hikaye vardı ya, diyerek aklınızdan geçirmeniz. Popülarite geçici, amacım "yalnız değilsiniz diyebilmek".. 

Umarım seversiniz. Hikayeme gizlendim. 

KAYIP YILDIZ #wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin