YENİ BÖLÜM 40

23 5 0
                                    

Okuyucularıma ahdine vefa gösteren böyle miskin bir aşık halini tasvir edeyim de dünyada ne tuhaf insanlar varmış görsünler...bakınız:böylece bir sevdazadeyi karşıdan görenler gidişinden halinden bir şey anlamazlar.her gün beraber oturup kalkarlar yiyip içerler amma içinin gizli sırrını sezemezler onuda tıpkı kendileri gibi düşünür ondaki yüreğinde kendi yürekleri gibi çarptığını zannederler .sabahleyin hep beraber evlerinden çıkarlar işlerinin başına varırlar onu daha ciddi daha gayretli işe sarıldığını görenler hayret içinde kalırlar.onun hummalı bir gayretle çift sürüşünü görenler tam manasile  tamahkar bir dünya adamı sanırlar...halbuki o yanlız sevgilisi için çalışan bir ırgattır onun tarlasını kemali hahişle eşeleyen sadık bir hizmetkardan farkı yoktur.bu işi sırf onun için yapar.onun baltası elinde odun keserken görürsünüz.fakat emin olunuz ki baltanın her inişi (yezidin mervanın) kafasında patlamıştır.o yürekle o hınçla baltasını sallamaktadır.bunu o bir hata saymaz.ayni ibadet telakki eder.bazen dağ başında davar güttüğü de olur.onun şekli haricisini görenler pejmürde kılığına gülerler... fakat o kalender çoban dağlarda dolaşırken de kavalını üflerkende cananiyle karşı karşıyadır.önündeki güttüğü sürü dilrübasınındır.onun koyunlarına bağırdığı (hey hey) sadası derhal karşıdan yankısını gösterir.sevgilisinden geldiğine inandığı ayni nidaya sevinir kalbi ferahlar.dağların çın çın ötüşü ona bir erguvanın güzel ahenginden veya bir taburun gönül çekici nağmesinden daha şirin gelir.o dostundan ayrı değildir.kendi nerede ise dostu da yanındadır.elinde tutan gözünde gören dilinde söyliyen hep olur.her ne işe yapışsa dostu kontrol ediyormuş gibi karşısına dikilir. o her işini sevgilisine beğendirmek için hilesiz hurdasız yapar.kılı kırk yararcasına inceliyerek başarır.bilir ki dostu müşkül pesend bir mümeyyizdir hileyi desiseyi  sevmez . dalavereyi affetmez tembellikten hoşlanmaz kendini her an siğaya çekip durmakta dır.Gah (cemal), Gah (celal) suretinde tecelliler arzetmektedir.her an bukalemon gibi renkten renge girmektedir.bin bir (don) dan baş gösterip türlü türlü iş ve bazlıklar satmaktadır.aşık bu naz ne istiğnaların hepsini tek gözle  görür bilir.... tek yürekle anlar inanır... ve tek bir kelime ile (eyvallah) der kabul eder.

BEKTAŞİLİĞİN İÇYÜZÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin