YENİ BÖLÜM

30 4 0
                                    

Hak nasip eyledi pir cemalini
Can gözüyle gördüm elhamdülillah
İnandım aşkile iman getirdim
Katarına girdim elhamdülillah

Sıdk ile bend oldum sözün sağına
Eriştim ol.zaman üçler çağına
Aşk ile şevk ile pir ayağına
Yüzüm gözüm sürdüm elhamdülillah

Erler pirler ile doldu meydanım
Kalmadı gönlümde şekkü gümanım
Pir eteğin tuttum buldum imanım
İkrarımı verdim elhamdülillah

Hu gerçeğe deyüp beni aldılar
Mürşid huzuruna çeküb geldiler
Onulmaz yareme merhem sardılar
Derman buldu derdim elhamdülillah

Genci Abdal cümle varından geçüp
Dost cemalin gördü öz gözün açup
Pir elinden dolu bir kadeh içüp
Maksuduma erdim elhamdülillah

İZAH:Genci'nin bu sözüne bakacak olursak tarikate girdiği,ikrar verdiği zamanı tasvir ediyor,sanırız.Halbuki hiç de öyle değildir.Genci bu sözünü o vakadan üç sene sonra tarikatın iç alemini teşkil eden (Marifet ve hakikat) babından söylediği sezinleniyor.Çünkü yol icabı bu böyledir,esasen öyle olması da lazımdır.Bu itibarla,izahımızı şöyle yürüteceğiz:Her hangi bir kişinin hüsnü niyeti,ciddiyet hali elbetteki kendisini daima ileriye,daim tekamüle sevkeder.Bizim Gencide ,ilk önce aşka düşmüş,iki cihanı bir hamlede parmaklar ile çırpıştırarak gerçekler yoluna girmişti.Fakat o meydanda kendisine gösterilen işler bir (nazariyat)dan ibaretti.Ancak hayatında görüp geçireceği (ders)in,sakınacağı duzakların programını baş gözüyle görmüş,erenlerin (sağ sözü )nü kulaklar ile duymuş,buna inanarak (eyvallah)demiş,bel bağlamıştı.Kendisine aunulan iman cevherini iliğinden,kemiğinden,kanından içeri gizli ve muhkem bir yere saklamıştı.Bu cevheri oradan hiç kimse bulup çıkaramazdı.Ne zaman lakırdısı onu yolundan döndüremezdi.İşte Genci,hiç bir dalgaya kapılmadan,zerre kadar sağa,sola sapmadan doğruca menzile yol aldı.Şiirinde de işaret ettiği veçhile,üç sene deyince gayesine ulaştı.Esrara vakıf oldu.Kendisine aşkın dolusu sunuldu.Can gözünü açtı,diyebileceğiz.Bunu ,bir de başka cihetten inceliyelim.Gencinin aşka düşüp esrara vakıf olma,meselesini tekrar araştıralım,ve beraberce ,Bektaşilerin şu (ikrar tercüman)ını okuyup üzerinde azıcık duralım.
Votelerinizi bekliyorum.

BEKTAŞİLİĞİN İÇYÜZÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin