Bektaşilerin,Hulefa-i Selase diye şöhret bulan bu üç büyük zate küskünlükleri,muarızlarını kızdırmakta ve kendilerinin (Zındık)lıkla ittihamlarına sebep olmakta idi.Tarikatların lağvi münasebetile,ortada Bektaşilik diye birşey kalmadığından tarihe intikal eden bu çekişmenin,bugün için artık manası olmayacağı bedihidir.Binaenalyeh,bu çekişmenin evvelce neden neşet etmiş olduğunu ve ne zaman başladığını izaha geçebiliriz.Bektaşilerin (Ebu-Bekir,Ömer,Osman)ve hatta Ayşe isimlerini işittikleri zaman tiksinmelerinin sebebi ne idi?
Bu isimleri taşıyanlardan herhangi bir şahsın,tarikata alınmamasının hikmeti ne idi?Şayed bu isimlilerden birisinin tarikata girmesi mukadderse bile,derhal isminin değiştirilerek yeni konan adile meydana çekilmesinin manası ne idi?Biz bunları anlatacağız ve anlatırken de,tarihi hakikatları birer birer döküp sayacağız.İşte bu suretledir ki,Bektaşilerin Süfyanilerle Mervanilere olan adavetleri,Hulefa-i Selase ile Peygamberin karısı Ayşeye olan iğbirarları tebellür etmiş ve kendisini göstermiş olacaktır.
1-)Mervan,anasından doğduğu zaman Hazreti peygambere getirip göstermişler.Muhammed,bunun suratını görünce derhal:Yüzünden mel'anet akıyor demiş.Bunun büyüdüğü zaman,alem-i islama ne kadar büyük fenalıkları dokunacağını yüzünün hatlarından okuyarak daha o zaman herkese tanıtmıştır.
2-)Mervan'ın veya ecdadından herhangi birisinin,(Vahy katibi)iken,(Ali imran)suresini(Ali Mervan)diye kaydetmesi ve bundan dolayı nefyedilmesi.Diğer bir rivayete göre:Hazreti Muhammed,vahyolan Kuranı yazdıra gelmekte iken birgün (cenin halindeki çocuklara,cenabı Hakkın ana rahminde ne güzel çehre ve şekil)verdiği hakkındaki vahyi kaleme alan katip,Kemal-i hayrettinden:(Fetebarekallah-ü ahsen-ül'halikin)demiş.cenabı Peygamber de:Evet.Alt tarafına bu cümleyi kaydet.Deyince,katibin kendine de ilham-i Rabbani geldiğine zahip olarak,herkese karşı,kemali fahr ve gururla:Cebrail,bana da vahy getirmeye başladı.Diye öğünmesi,kendisinin katiplikten tardını ve hatta nefy olunmasını intaç etmişti.
3-)Ebu Süfyan'ın karısı Hinde'nin (Uhud)cenginde Hazreti Hamzayı şehid ettirmesi ve şühedanın kulaklarını kesip ipe dizmesi ve boynuna süs diye asması bundan başka,Hamzanın bağrını yarıp ciğerini çıkararak çiy çiy yemesi,bu yüzden (Akilet-ül-ekbad=ciğerler yiyici)diye islamlar arasında menfur bir isim kazanması.
4-)Ebu-Süfyan'ın Hazreti Peygambere büyük düşman olması,Uhud cenginde attığı taşla peygamberin iki dişini şehid etmesi ve cenabı peygamberi çukura dülürmesi.
5-)Ebu-Süfyan'ın oğlu Muaviye'nin,Aliyyil-mürteza'ya (aduy-i ekber)olması.Kendisini,Peygamberin izinden giden ve onun sünnetini ihya eden sünni müsliman diye iddia etmesi ve bu kurnazlığı ile yep yeni bir (sünni)adı icad ederek müslimanlar ortasına atması.Ali'nin ve Ali'nin izinden gidenlerin de yoldan çıkmış kafirler olduklarını söyliyerek,hakimiyeti altındaki halkı iğfal ve idlal etmesi.
6-)Muaviyenin oğlu Yezid'in de,Kerbela faciasını yaratması,gönderdiği ordularla,hasta yatan İmam Zeynel'abidin'den başka.Ali Resulin küçük,büyük bütün erkeklerini kestirerek sülale-i peygamberi'yi dünya yüzünden kaldırmağa yeltenmesi.
7-)Mekke fethinde Emevi hanedanının kılıç zorile yalandan müslüman oldukları malumdu.Bunu peygamberde ve herkes de pek ala biliyordu.Peygamber bunların kalblerindeki nifakı çıkartmak,diğer hakiki müminlerle gönüllerini birlemek hususunda çok çalışmışsada ,bunlar ezeli adavet ve kinlerini katiyyen atamıyorlar,her zaman islam peygamberine Abdullah'ın yetimi gözüyle bakıyorlar:Muhammed de bizim gibi yeyip içiyor,yatıp uyuyor.Bizden fazla ne meziyeti var?Diye,peygamberin beşeriyetine bakmaktan,iç yüzündeki (Hak cevheri)ni sezemiyorlar,faydalanamıyorlardı.Binaenaleyh,bu gizli düşmanlıklarını en son meydana koydular,Ali Resulün başına çorap ördüler.
8-)Peygamber hasta iken,kendinin vefatından sonra müslimanların dalalete düşmemeleri için,Ali'nin vesayetinitevsik etmek maksadile kalem kağıt istediği bir sırada,Emevi reislerinin tahrikine kapılan Ömer'in,Peygamberin bu istediğini red ederek:Muhammed,maraz-ı mevt halindedir,yazacağı vesikanın hükmü yoktur,Allahın kitabı olan kuran bize kafidir.Diye muhalefet göstermesi.Peygamberin,bundan müteessir olarak hepsini huzurundan koğması.
9-)Muhammed,son zamanlarda teşkil ettiği bir ordunun kumandanlığını,kölesi Zeyd'in oğlu (Usame)ye vermiş,emri altında Ali'den başka herkesin bu orduda bulunmasını irade etmişti.Buna:Bir kölenin oğlu,kumandan olamaz.Diye itiraz edenler oldu ve bu itiraz edenler Üsame2nin emri altına girmekten istinkaf ettiler.Muhaliflerin içinde Ebu Bekir,Ömer,Osman da vardı.Bunlarda orduya iltihak etmediler.Pe sevdikleri islam peygamberinin emrini tutmadılar.
10-)Ebu Bekir Halife olunca,Fatıma tüzzehra'nın hakkı olan (fedek)hurmalığını elinden aldı,beytül'male devretti.Zaten babasının matemiyle dilhun olan bu kadını Ebu Bekir çok ağlatmıştı..Ömer halife olunca Ali'yi memnun etmek maksadile Ebu Bekirin zaptettiği bağı Fatıma evladına vermek istemişsede Ali:"-Fatıma'nın ölümünden sonra neye yarar"diyerek Ömerin bu teklifini reddetmişti.