B-Bektaşilerin Ayşe'yi sevmediklerinin bir sebebi de,onun Peygamberin emri hilafına hareket etmesi ve evinde oturmıyarak siyasi işlere karışmasıdır.
1-)Ali'nin hilafetinden sonra da ona karşı beslediği kin sebebile (Talha) ve (Zübeyr)le işbirliği yaparak,Ali'nin üzerine ordu çekmesi,(Cemal harbi)ni yaratmasıbu yüzden pek çok islam kanının dökülmesine sebebiyet vermesidir.
2-)Ordunun mağlubiyetinden sonra da Basradan ayrılmıyarak Ali aleyhinde siyasi hadiseler vücuda getirmeye çalışması ve nihayet muztar kaldıktan sonra Ali'nin emrine itaat etmesi ve Ali'nin emrile kendisine terfik edilen kardeşi Muhammedibni Ebu Bekirle Medineye gittikten sonra yaptığı hareketlerden pişman olduğuna dair Peygamberin zevcelerinden Safiye'ye teesürler beyan ettiği halde sonradan gene Ali aleyhinde düşmanlıkda devam etmesi,
C-Ayşe'nin Bektaşiler tarafından sevilmemesinin diğer sebebi de şudur:Ayşe,İmam Hasan vefat ettiği zaman,cenazesinin,Dedesi Hazreti Muhammed'in merkadi yanına defnedilmesine mümanaat etti.O gün bir katıra binerek hempalarını başına topladı ve cenazeyi getirenlere ok attırdı.Hatta oklardan bazıları İmam Hasan'ın tabutuna saplandı ve müessif bir harbin çıkmasına ramak kaldı.
Bu hadisede Ali'nin dostları itidali muhafaza etmiş ve Ayşe'nin bu hareketinin kötü neticeler doğurmasına mani olmuşlardı.Ayşe'nin bu hareketinin sebebi şu idi:Peygamberin defnedildiği yer Ayşe2nin iddiasına göre kendi malı idi.Bu sebeple kendi rızası olmadan kimse oraya defnedilemezdi.Ayşe'nin bu hareketi hakikate katiyen muvafık değildi.Çünkü:
1-İslam kanunlarına göre ölünün mirasının 8de 7 si evladına ve 8 de biri zevcelerine kalır.Bu kanuna göre peygamberin evinin sekizde yedisi yegane evladı olan Fatimetüzzehra'ya kalmıştıki,Fatimeden sonra bu miraz Fatimenin kocasile çocuklarına intikal eder.Görülüyorki,bu kanuna göre mirasın ancak sekizde biri Ayşe'ye ve Ayşe ile birlikte Peygamberin diğer zevcelerine isabet ediyor.Hal böyle iken Ayşe'nin bütün mülke tesahüp etmesi ve onu zorla azbt etmeye kalkışması ibretle tetkik edilir hadiselerdendir.
2-Sekizde yedisi Fatimenin kocası ve oğullarına intikal eden bu mülkte Ebu Bekir'in defnedilmesine,ne Ali itiraz etmiştir,nede oğulları.Ömerin buraya defnedilmesinede yine itiraz eden olmamıştı.Hususile Ebu Bekir Ayşe'nin babasıdır.
3-Bu mülk Ayşe'nin bile olsa oraya Peygamberin torununun defnedilmesinde Ayşe için ne gibi maddi veya manevi zarar vaki olabilirdi.Hususile islamiyet ölülere ihtiram etmeyi emretmiştir.Ve imamı Hasan da Peygamberin sevdiği ve ölürkende ümmetine tavsiye ettiği torunudur.Muhammed Hanefi,Ayşe'nin bu hareketini şu suretle takbih etmiştir:Türkçesi:"Deveye bindim,katıra bindim,eğer yaşarsan filede bineceksin.Senin hakkın sekiz hisseden bir hissenin dokuzda biri idi.Sen ise hepsine temellük ettin."
Muhammed Hanefi Ayşe'nin Cemel harbinde Deveye bindiğini,İmam Hasan'ın cenazesini oklatırken katıra bindiğini zikrettikten sonra,bu gidişle yaşayacak olursan file de bineceksin.Sen bu mülkün yetmiş ikide birine sahip iken bütün mülkü zaptetmeye kalkıştın demektedir.
Hususile ki Ayşe'nin babası Ebu Bekir;(Peygamberlerin mirasçısı olamaz.Onların malı bütün milletindir.)demiş ve Fatimeyi Fedek bağından mahrum etmiştir ki,bu işte de yani Ebu Bekirin Fedek bağını zabtetmesi ve peygamberin kızını üzgün bir halde bırakmasıda Ayşe'nin tahrikile olsa gerektir.Ebubekir'den sonra halife olan Ömer'in Fedek bağını h.Ali'ye terk etmek istediğini ve Ali'nin "Fatimeden sonra neye yarar"diyerek bu bağı kabul etmediğini yukarda yazmıştık.