Bu sözün hateften Cibril ağzından söylendiği de rivayet edilmektedir.Türkçesi:(aliden başka fütuvvet ve şücaat sahibi insan yoktur. Zülfikar'dan üstünde başka bir kılıç yoktur.)bu meseleyi tetkik eden ve inceleyen Bektaşilere göre:Muhammed,ölüm behanesile her ne kadar aramızdan ayrılmış ,Medine'deki ravzasına çekilmişsede hakikat halde Muhammed ölmemiştir.mekan değiştirmiştir,yani onun manevi ruhaniyeti her zaman İslamiyet üzerinde hakimdir,her zaman aramızdadır.onun için zaman mekan mefhumu ,ölüm dirim hadiseleri hep birer itibari ve zahiridir.Muhammedin vücudü nüranisi her vakit karşımızdadır.şeytanın güftügusuna kapılarak Muhammedi terketmiyelim ,hazreti Muhammed ,aliyi nasıl (yetiş ya ali)diye imdadına çağırmışsa ,bizde peygamberimize imtisalen her zaman aliye:(yetiş hey allahın arslanı)diye çağıralım elbette Şahımız bize muin ve zahir olur, itikadındadırlar.Bektaşi evradında (nadı ali)okumak adettir.gerçi (tarikati Muhammediye) kitabının müellifi,Bektaşilerin (nadı ali)ye verdikleri önemi tenkid etmişse de Bektaşilerin bu huylarından vazgeçirememiştir.
Bir piri azizin pek tut eteğin
Belki sana haktan bir haber verir
Himmet talep eyle sarf et emeğin
Sana bir (bergüzar) bir eser verir
Irkı Tahir isen eriş murada
Terk eyle benliği düşme inada
Kurtar öz canını kalma belada
Dü alemde sana çok keder verir
(Men aref) sırrını fark eyle hemin
Aşkın feyzi sana ola hem nişin
Hakkın hidayeti erince yakin
Menzili bala-i muteber verir
Genci vasli yare layık olursan
Şaha bin can ile aşk olursan
Eşiğin bekleyip sadık olursan
Cümle maksudunu pir hayder verir