Aki másnak...

84 8 3
                                    

Arthur kémkedni volt az ellenséges tábornál. Az olaszok... Napokig tanulmányozta a viselkedésüket, majd tökéletes olaszsággal vágott neki a felderítésnek. És erre miről beszélgetnek naphosszat? Pastáról és csinos lányokról.

Morgolódva vonult a saját táboruk felé. Végigsimított hátrafésült szőke tincsein (azért fésülte hátra, hogy ne legyen olyan egyértelmű, hogy ő Anglia), legalább elegánsan néz ki még az afrikai fronton is. Mint egy igazi gentleman. Üres kulacsa zörgött az oldalán, már egy ideje szomjas volt, amint visszaér épp teaidő lesz, és végre újra ihat az ő tökéletes angol zöldteájából. Távolról meglátta az éppen őrködő Amerikát.

Nos, ő is meglátta, Arthur mellett pedig egy golyó süvített el, épphogy csak el tudott ugrani az útjából.

- Amerika! Te idióta! Meg akarsz ölni? A k... - Az időközben megjelenő Francis figyelmeztető jelleggel nézett rá, valószínűleg ezzel kívánta jelezni, hogy ne beszéljen csúnyán, de neki valamiért muszáj volt befejeznie a mondatot.

- A kőműves anyádat! – Láthatóan mérges volt, mégis büszke magára, hogy talált még egy foglalkozásnevet, ami k-val kezdődik, és nem káromkodás.

- Hehe... Bocsi... Nem tudom hova raktam Texas-t*, és a frizurád alapján Németországnak néztelek.

Hah, hogy ő arra a krautra hasonlítson, még ha csak ennyiben is... Ez tűrhetetlen! Rögtön szétborzolta a haját.

- Nee... végre nézett ki valahogy az a madárfészek, amit ti angolok hajnak neveztek...- Francis láthatóan össze volt törve.

Időközben valami derengeni kezdett Arthur-nak, végigtapogatta egyenruhája zsebeit, és mit talált? Alfred szemüvegét. Még bosszúból rakta el, mert az amióta csak megérkeztek, hamburgert evett az ő mennyei ízű pogácsái helyett. Francis abbahagyta a siránkozást, és ő és Alfred is döbbenten néztek a sértetlenül előhalászott szemüvegre.

- Izé... Jól látom, hogy az az enyém?

Arthur válaszra sem méltatta, csak odahajította neki szerencsétlen sorsú Texas-t, csodával határos módon Alfred elkapta, és újra az orrára csúsztatta, a világ kitisztult előtte.

Anglia zavartan nézett félre, magában dünnyögte, hogy biztos csak véletlen került hozzá, merthogy ő aztán nem lop szemüvegeket...

Francis pedig kiröhögte. Annak a borvedelő csigazabálónak volt mersze kiröhögnie a megállíthatatlan Britanniát! Ettől rögtön felment benne a pumpa.

- Hát, erre mondják mon ami, hogy – itt hatásszünetet tartott – aki másnak vermet ás, maga esik bele! Mi lett volna, ha lelő téged, csak mert te meg elcsórtad a szemüvegét...

- Kuss legyen... – suttogta paprikapiros fejjel, bár senki sem hallotta meg.


*Amerika szemüvegét Texas-nak hívják.

~mon ami: barátom (?)


Past & PresentTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang