Chapter 26

235 26 21
                                    

POV Amira

We zitten in de taxi en we zijn op weg naar het hotel. Ik ben heel erg gelukkig. Moussa doet een beetje nerveus sinds deze ochtend, ik weet niet waarom. Ik laat het gewoon rusten, het is vast niks ergs. "We zijn er." zegt de taxichauffeur. "Wat? We zijn maar een minuut onderweg. Had je niet kunnen zeggen dat het zo dichtbij was? Nu moet ik hier dus voor betalen, maar mooi niet, dag!" schreeuwt Moussa. Ik moet grinniken om zijn reactie. "Luister eens, jij gaat die 30,- nu betalen, want je bent ermee akkoord gegaan." zegt de chauffeur. "Kom, Amira we gaan. En jij bijdehand mannetje, ik kan jouw carrière verpesten, dus beter ben je stil." zegt Moussa. De chauffeur slikt en kijkt voor zich. Waarom deed Moussa dat, dit is echt heel gemeen. Moussa trekt me mee de taxi uit en we checken in bij het hotel.

We zoeken onze hotelkamer en gaan naar binnen. "Moussa, waarom deed je dat? Dat was echt erg! Je kan toch niet tegen hem zeggen dat zijn carrière beëindigd gaat worden, misschien heeft hij wel 3 kinderen of is hij arm?" zeg ik boos. "Ja wat? Die gast deed gewoon moeilijk!" roept hij. "Amira, ik wil niet dat we ruzie gaan krijgen door die sukkel, oke?" ik knik. Hij loopt naar me toe en knuffelt me. "Geen ruzie meer, oke?" glimlacht hij. Ik knik en glimlach ook. "Ik hou van je." zegt hij terwijl hij mijn lippen kust. "Ik ook van jou." Ik kijk uit het raam. We hebben uitzicht op het strand.

"Ik ga even douchen, want ik heb vanochtend niet gedoucht." zegt Moussa. "Oke, maar voordat je gaat: please geef me de afstandsbediening aan." zeg ik. Hij rolt met zijn ogen en grinnikt dan. Hij loopt naar de douche en ik doe de tv aan. Ik zap al 10 minuten rond, maar er is niks dat ik begrijp. Alles is in het Spaans. De telefoon van Moussa gaat af. Ik kijk ernaar en zie dat het een privénummer is. Ik neem op.

A(mira): Wie is dit?

O(nbekend): Luister, Moussa gaat vreemd. Hij gebruikt drugs en heeft ook seks gehad met een ander meisje, terwijl jullie verloofd waren. Laat hem gaan.

A: Ik geloof je niet. Waarom zou Moussa dat doen? Je bent vast weer zo een hater! Laat ons met rust oke?

Gesprek beëindigd

Wat raar. Ik weet dat Moussa zulke nooit zal doen. En ik ga mijn relatie niet verpesten om zo een dom telefoontje. Maar toch, kan ik het twijfelende gevoel niet stoppen. Stel dat het waar is? Ik besluit om naar zijn whatsapp berichten te kijken. Net als ik op het whatsapp-icoontje wil drukken hoor ik het water in de douche stoppen. Snel doe ik zijn telefoon dicht en zet het op de plek waar het zat. Even later komt Moussa binnen. "Zullen we straks naar het strand gaan, daar heb ik nu echt heel veel zin in?" vraagt hij. "Ik ben heel erg moe. Vind je het erg als ik hier blijf? Maar jij kan gaan en dan kom ik de volgende keer mee." zeg ik. "Euhm, ja kan wel. Weet je het zeker?" vraagt hij. "Ja, ga jij maar." zeg ik. "Oke, doei habibti." zegt hij terwijl hij zwaait. Ik glimlach naar hem en kijk toe hoe hij wegloopt.

POV Moussa

Ik loop naar het strand, jammer dat Amira niet meegaat. Het is niet zo heel druk hier. Alleen een paar kinderen en meid van 20, schat ik. Ik loop naar haar toe om een praatje te maken. "Hey." zeg ik. Ze glimlacht naar me en begroet me terug. "Ben je hier alleen?" vraag ik. Ze knikt. Ik klets wat met haar. Ze is echt aardig en grappig. "Kom je mee naar mijn huis?" vraagt ze. Ik knik en loop mee.

POV Amira

Ik kijk uit het raam en zie Moussa met een knappe vrouw praten. Even later lopen ze samen weg. Wat?? Wat gaan ze doen. Gaat hij echt doen wat ik denk dat hij gaat doen? Nee, ik moet niet te snel conclusies nemen. Ik vraag hem straks wel wat hij deed.

Nieuw deel bij 10 votes x

Black Magic Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu